Goedkoop banden - Uitlaat verstelbaar?

Athorus

MF'er
11 jul 2011
66
0
Ik heb nieuwe banden nodig voor yamaha r1 2000. Alleen weet zo niet waar ik moet opletten bij banden bijvo, merk type waar ik ze goedkoop kan halen.

Ik ben niet tevreden met de geluid van me uitlaat de geluid is niet hard genoeg. Ik heb gehoord dat ik iets aan me uitlaat kan doen dat er harder geluid komt.... alleen hij was er niet zeker van dus dacht vraag even hier wel na of het echt zo is :P
MERK: Laser deeptone exhaust systems made by jama
 
Banden lijkt mij afhankelijk van je rijstijl en het weer waarin je rijdt. Gezien je een Yamaha R1 rijdt neem ik aan dat je sportief rijdt, dan kom je dus bij de sportbanden uit. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de BT-016 Pro van Bridgestone, Pilot Power 2CT van Michelin en de Sportsmart van Dunlop. Hier op MF is er een leuk topic over banden, kun je veel info uit halen: HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)

Goedkope banden worden via internet verkocht, bijvoorbeeld http://www.rodamoto.es en een aantal Duitse sites. Ze moeten dan natuurlijk nog wel gemonteerd worden. Informeer ook eens bij je lokale bandenboer naar de prijs, vaak scheelt dat niet eens zo veel, en voor een beetje meer monteert hij ze ook nog voor je. Mijn bandenboer haalt z'n banden ook uit Duitsland, en is nauwelijks duurder dan de verschillende websites.

Over die uitlaat: als ik mij niet vergis is dit al een sportuitlaat. Kijk eens of er misschien niet een db-killer in zit die je eruit kunt halen. Hierdoor neemt het volume toe. Ook kun je meestal de popnagels uitboren en de demper openhalen. Je zou dan het dempingswol kunnen verwijderen of de demper inkorten.
 
je bent me net voor


over banden heb iedereen een eigen voorkeur zelf koop ik alleen michelin en op het moment heb ik er pilot power 2ct er onder (zx6r)
welke benden heb je er nu onder en als die bevallen waarom koop je niet weer de zelfde?

en over de uitlaat zit er nu een db killer in zoja dan kan je die als het goed is er uithalen
zit er niet 1 in dan kan je heb nog inkorten maar vind ik veel werk anders een andere kopen
 
Laatst bewerkt:
Zo'n Laser deeptone is een wat oudere pijp. Ik vermoed dat er geen dB killer in zit.
Maar als je dát geluid al minnetjes vind kun je beter de pijp er af halen.........
 
Ik heb nieuwe banden nodig voor yamaha r1 2000. Alleen weet zo niet waar ik moet opletten bij banden bijvo, merk type waar ik ze goedkoop kan halen.

Ik ben niet tevreden met de geluid van me uitlaat de geluid is niet hard genoeg. Ik heb gehoord dat ik iets aan me uitlaat kan doen dat er harder geluid komt.... alleen hij was er niet zeker van dus dacht vraag even hier wel na of het echt zo is :P
MERK: Laser deeptone exhaust systems made by jama


Voor goedkoop banden halen kan je het beste terecht via internetshops, en als je dan banden uitkiest die al uit productie zijn zoals de BT 020 en 021, oudere michelins pilot sport, Dunlop D207 dan ben je spekkoper, je kan ze bij iedere motorzaak gewoon laten monteren voor een paar euro, en als je het slim aanpakt dan mss wel onder het mom van service, en gewoon zeggen dat je zit te denken om bij hun onderhoud te laten doen of binnenkort een motor te kopen, dus gewoon een worst voorhouden dan gaan ze zeker om.
Ik maak het ook regelmatig zo mee alleen ga ik niet om :z
 
Ik heb nieuwe banden nodig voor yamaha r1 2000. Alleen weet zo niet waar ik moet opletten bij banden bijvo, merk type waar ik ze goedkoop kan halen.

Ik ben niet tevreden met de geluid van me uitlaat de geluid is niet hard genoeg. Ik heb gehoord dat ik iets aan me uitlaat kan doen dat er harder geluid komt.... alleen hij was er niet zeker van dus dacht vraag even hier wel na of het echt zo is :P
MERK: Laser deeptone exhaust systems made by jama
Tsja, wat moet ik hier nu op zeggen (of schrijven).
Zoals ik al tientallen keren in het grote bandentopic geschreven heb, is het van belang de klant te kennen (of in ieder geval zijn gebruik, wensen en rijstijl) om een goed advies te geven. Geen idee in welke regio je woont, maar je bent altijd welkom voor een gratis advies. En als je er dan toe besluit om in het buitenland te kopen (en niet bij mij), dan is dat niet alleen geen probleem, maar wil ik ze zelfs ook nog monteren. En als het te ver weg is mag je ook hier of in het bandentopic jouw gebruik en wensen omschrijven, dan krijg je ook advies (van mij en anderen).
M.b.t. de uitlaat, ook daar kunnen we even naar kijken, maar met alleen bovenstaande omschrijving kunnen we niets.
 
Ohw boehoe. Verkoop als motorzaak dan ook geen banden. Ik zal ze er sowieso nooit kopen omdat ze er ook altijd te duur zijn. Ik ga wel lekker naar de Duitse bandenboer hier bij me om de hoek.



Nog sterker ik geef ze vaak zelfs weg, maar je moet eens weten hoeveel mensen de te dure banden bij de motorzaak kopen, ze willen niet allemaal zeulen met de banden.
 
Nog sterker ik geef ze vaak zelfs weg, maar je moet eens weten hoeveel mensen de te dure banden bij de motorzaak kopen, ze willen niet allemaal zeulen met de banden.

Gelukkig maar, dan heb je weinig reden tot klagen. Vind alleen niet dat je oneerlijke prijsconcurrentie je klanten zou moeten verwijten, daarvoor moet je bij je groothandel/importeur zijn.
 
Gelukkig maar, dan heb je weinig reden tot klagen. Vind alleen niet dat je oneerlijke prijsconcurrentie je klanten zou moeten verwijten, daarvoor moet je bij je groothandel/importeur zijn.



Ik klaag ook niet en vorig jaar nog nooit zoveel banden verkocht en nog nooit zoveel banden verkocht aan notoire internet kopers, die toch niet zo erg tevreden over waren.
 
Gelukkig maar, dan heb je weinig reden tot klagen. Vind alleen niet dat je oneerlijke prijsconcurrentie je klanten zou moeten verwijten, daarvoor moet je bij je groothandel/importeur zijn.

Dat kan wel zijn maar ergens op het internet goedkoop bandjes kopen , en dan naar een motorzaak gaan en dan vewachten dat ze even de wieltjes er uit halen en de bandjes er op
zetten voor een piet lullig bedrag , mmhhh wat zal ie blij zijn.
Ik koop ze ook op het internet , maar heb ook geinvesteerd in montage spul.
Je kunt ze natuurlijk ook met een moker of iets dergelijks er op slaan. :]

Ik ga trouwens ook altijd naar de Aldi , koop daar patat . Laat ik dan lekker bakken bij een cafetaria hier in de buurt. Die vent kijkt me altijd zo raar aan , weet niet wat hen mankeerd. :+
 
Laatst bewerkt:
Dat kan wel zijn maar ergens op het internet goedkoop bandjes kopen , en dan naar een motorzaak gaan en dan vewachten dat ze even de wieltjes er uit halen en de bandjes er op
zetten voor een piet lullig bedrag , mmhhh wat zal ie blij zijn.
Ik koop ze ook op het internet , maar heb ook geinvesteerd in montage spul.
Je kunt ze natuurlijk ook met een moker of iets dergelijks er op slaan. :]

Ik ga trouwens ook altijd naar de Aldi , koop daar patat . Laat ik dan lekker bakken bij een cafetaria hier in de buurt. Die vent kijkt me altijd zo raar aan , weet niet wat hen mankeerd. :+

Ik kan me de frustratie en het weigeren van de Internetbanden door motorzaken wel goed begrijpen.

Maar de oorzaak van goedkope internetbandjes wordt in stand gehouden door de Nederlandse bandenprijzen kunstmatig hoog te houden door groothandels en importeurs. En dat is de plaats waar dus de frustratie neergelegd zou moeten worden door motorzaken.
 
Ik kan me de frustratie en het weigeren van de Internetbanden door motorzaken wel goed begrijpen.

Maar de oorzaak van goedkope internetbandjes wordt in stand gehouden door de Nederlandse bandenprijzen kunstmatig hoog te houden door groothandels en importeurs. En dat is de plaats waar dus de frustratie neergelegd zou moeten worden door motorzaken.



Tja de adviesbandenprijzen zijn ook wel bizar hoog, maar de meeste motorzaken geven toch wel aardige kortingen zodat het verschil niet zo groot is gemonteerd en wel.
 
Ik kan me de frustratie en het weigeren van de Internetbanden door motorzaken wel goed begrijpen.
Maar de oorzaak van goedkope internetbandjes wordt in stand gehouden door de Nederlandse bandenprijzen kunstmatig hoog te houden door groothandels en importeurs. En dat is de plaats waar dus de frustratie neergelegd zou moeten worden door motorzaken.

Maar..... waarom zouden motorzaken hun frustratie ergens moeten neerleggen? Als ik KB en anderen goed begrijp, verkopen ze hun banden evengoed wel.
Volgens mij zijn het bepaalde internetklanten die gefrustreerd raken omdat niemand hun bandjes voor een scheet en drie knikkers wil monteren.
 
Maar..... waarom zouden motorzaken hun frustratie ergens moeten neerleggen? Als ik KB en anderen goed begrijp, verkopen ze hun banden evengoed wel.
Volgens mij zijn het bepaalde internetklanten die gefrustreerd raken omdat niemand hun bandjes voor een scheet en drie knikkers wil monteren.


Juist DAT IS de reden dat ik geen internet banden meer monteer, ze hebben goedkoop de banden en zeiken dat het geld kost om ze te monteren, ik bereken gewoon uurloon, soms zit er een achteras vast gerot in de lagerbussen zodat deze operatief verwijderd moet worden, of een heerlijke michelin pilot activ die 2 jaar onder de stapel heeft gelegen, zodat je er met veel pijn en moeite lucht in krijgt, of een totaal verkeerde band die niet onder hun motor mag, tja ik ben dan toch de eindverantwoordelijke en monteer het dus dan niet, zij hebben het besteld en ze zijn dan wel boos op mij :?
 
Maar..... waarom zouden motorzaken hun frustratie ergens moeten neerleggen? Als ik KB en anderen goed begrijp, verkopen ze hun banden evengoed wel.
Volgens mij zijn het bepaalde internetklanten die gefrustreerd raken omdat niemand hun bandjes voor een scheet en drie knikkers wil monteren.

Vanwege de oneerlijke prijsconcurrentie van internethandel, vooral op het gebied van de banden waar je toch veel, met name kleinere motorzaken over hoort.

De internetklanten zijn vaak ook handig genoeg om via internet montagepunten te vinden die hun banden wel monteren, want daar zijn er genoeg van.
En ook daar worden veel motorzaken niet al te vrolijk van. Het is en blijft een vorm van inkomstenderving.
 
Juist DAT IS de reden dat ik geen internet banden meer monteer, ze hebben goedkoop de banden en zeiken dat het geld kost om ze te monteren, ik bereken gewoon uurloon, soms zit er een achteras vast gerot in de lagerbussen zodat deze operatief verwijderd moet worden, of een heerlijke michelin pilot activ die 2 jaar onder de stapel heeft gelegen, zodat je er met veel pijn en moeite lucht in krijgt, of een totaal verkeerde band die niet onder hun motor mag, tja ik ben dan toch de eindverantwoordelijke en monteer het dus dan niet, zij hebben het besteld en ze zijn dan wel boos op mij :?

Niemand verwacht toch dat je onder je eigen werkplaatstarief gaat werken of een band gaat monteren die er niet onder mag?

Dat is toch best uit te leggen lijkt me zonder dat de klant direct boos wordt? De meeste mensen zijn voor rede vatbaar.
 
Niemand verwacht toch dat je onder je eigen werkplaatstarief gaat werken of een band gaat monteren die er niet onder mag?

Dat is toch best uit te leggen lijkt me zonder dat de klant direct boos wordt? De meeste mensen zijn voor rede vatbaar.



Komt iemand met een motor die hij heeft aangeschaft voor €.500 en hij wil weten wat voor kosten hij heeft als de motor weer tip top in orde is en meestal geven ze wel aan dat de motor al tip top is want anders hadden ze hem niet gekocht :9 .
Ik ga kijken voelen luisteren en kom erachter dat de kettingset, banden, remblokken versleten zijn en het balhoofdlager niet meer al te bens en nog veel meer.
Kosten plaatje veel meer dan €.500.00.
Koppelen ze meteen terug dat het belachelijk is omdat ze de motor voor €.500 habben gekocht.
Komt er iemand met een motor die %.2000 heeft gekost en weer het zelfde verhaal en die accepteerd het gewoon, en het gaat om het zelfde type en model motor van gelijkwaardige bouwjaar.
Als mensen iets goedkoops kopen dan zijn ze geneigd om het goedkoop te houden, anders hebben ze het niet goedkoop gekocht.
 
Komt iemand met een motor die hij heeft aangeschaft voor €.500 en hij wil weten wat voor kosten hij heeft als de motor weer tip top in orde is en meestal geven ze wel aan dat de motor al tip top is want anders hadden ze hem niet gekocht :9 .
Ik ga kijken voelen luisteren en kom erachter dat de kettingset, banden, remblokken versleten zijn en het balhoofdlager niet meer al te bens en nog veel meer.
Kosten plaatje veel meer dan €.500.00.
Koppelen ze meteen terug dat het belachelijk is omdat ze de motor voor €.500 habben gekocht.
Komt er iemand met een motor die %.2000 heeft gekost en weer het zelfde verhaal en die accepteerd het gewoon, en het gaat om het zelfde type en model motor van gelijkwaardige bouwjaar.
Als mensen iets goedkoops kopen dan zijn ze geneigd om het goedkoop te houden, anders hebben ze het niet goedkoop gekocht.
mwah, degene die 1500 meer uitgeeft voor hetzelfde laat zich kennelijk gewoon graag naaien. Althans, zo kan je het ook zien.
 
Nog sterker ik geef ze vaak zelfs weg, maar je moet eens weten hoeveel mensen de te dure banden bij de motorzaak kopen, ze willen niet allemaal zeulen met de banden.

Ik stuur de banden voor bijna niks naar de klant.
En daarna monteer ik ze ook gratis, omdat ze dan terug komen voor onderhoud :Y

Zo ben ik lekker altijd het goedkoopste *O*

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan