Goedkoop banden - Uitlaat verstelbaar?

Athorus

MF'er
11 jul 2011
66
0
Ik heb nieuwe banden nodig voor yamaha r1 2000. Alleen weet zo niet waar ik moet opletten bij banden bijvo, merk type waar ik ze goedkoop kan halen.

Ik ben niet tevreden met de geluid van me uitlaat de geluid is niet hard genoeg. Ik heb gehoord dat ik iets aan me uitlaat kan doen dat er harder geluid komt.... alleen hij was er niet zeker van dus dacht vraag even hier wel na of het echt zo is :P
MERK: Laser deeptone exhaust systems made by jama
 
haha mooie discussies, weet je wat het is met montage voor banden. Ik ben naar een motorzaak geweest heb gevraagd wat het zou kosten om mijn banden ( die heb ik nog niet) er op te laten zetten 50 euro achter en 30 voor. Bij een andere vriend vroeg die 10/20 euro. Groot verschil hij vroeg ook 200 euro voor montage + achterband.
Ik rij kan nog niet sportief rijden.

Uitlaat betreft, een vriend van me heeft pas een r1 gekocht hij vond mijn uitlaat klinken als van een scooter in vergelijking met die van hem.
Hij had erover dat ik misschien iets kon doen zoals die db killer er afhalen kan dat niet?
Dan pech ik ga geen kosten maken voor uitlaat :P ( ben nog een student )

Foto's van uitlaat:
ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

img1220v.jpg
 
haha mooie discussies, weet je wat het is met montage voor banden. Ik ben naar een motorzaak geweest heb gevraagd wat het zou kosten om mijn banden ( die heb ik nog niet) er op te laten zetten 50 euro achter en 30 voor. Bij een andere vriend vroeg die 10/20 euro. Groot verschil hij vroeg ook 200 euro voor montage + achterband.
Ik rij kan nog niet sportief rijden.

Uitlaat betreft, een vriend van me heeft pas een r1 gekocht hij vond mijn uitlaat klinken als van een scooter in vergelijking met die van hem.
Hij had erover dat ik misschien iets kon doen zoals die db killer er afhalen kan dat niet?
Dan pech ik ga geen kosten maken voor uitlaat :P ( ben nog een student )

Foto's van uitlaat:
ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

[afbeelding]


Les 1 van het motorrijden: Laat je nooit opnaaien door "vrienden", is levensgevaarlijk...

Een DB-Killer zit trouwens al niet (meer) in die demper.
Het enige wat je nog zou kunnen doen, is de demper openmaken en wat vulling eruit halen.
Mijn ervaring is, dat die pijpen sowieso luider worden, naarmate hun leeftijd toeneemt....

Mijn bandentip:

blijf nog even met die vierkante achterband rondrijden en ga bij mooi weer eens hier langs voor een perfect geprijsd en super gemonteerd bandje:

Reifen Klar, Roetgen - Eifel -


Zeg maar dat die gekke hollander met die V-Max op Avon's je gestuurd heeft...
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je groot gelijk in als ik met hun ga toeren wachten ze ook op mijn. Of er blijft eentje naast me rijden en wachten de rest op ons. Ik kan de bochten niet zo nemen als hun, rechte stukken hou ik ze bij haha :P
 
haha mooie discussies, weet je wat het is met montage voor banden. Ik ben naar een motorzaak geweest heb gevraagd wat het zou kosten om mijn banden ( die heb ik nog niet) er op te laten zetten 50 euro achter en 30 voor. Bij een andere vriend vroeg die 10/20 euro. Groot verschil hij vroeg ook 200 euro voor montage + achterband.
Ik rij kan nog niet sportief rijden.

Uitlaat betreft, een vriend van me heeft pas een r1 gekocht hij vond mijn uitlaat klinken als van een scooter in vergelijking met die van hem.
Hij had erover dat ik misschien iets kon doen zoals die db killer er afhalen kan dat niet?
Dan pech ik ga geen kosten maken voor uitlaat :P ( ben nog een student )

Foto's van uitlaat:
ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

[afbeelding]
Ik zou naar die andere vriend gaan.

10/20 is 0,50 euro, toppie :Y

Of nog even verder kijken, misschien kan het nog goedkoper.

Banden gewoon in Spanje bestellen en voor weinig laten omleggen. Of in Duitsland.

Moet je wel even je eigen wieltjes er uit halen, anders moet de andere vriend zo lang sleutelen voor die 50 cent :)
 
Daar heb je groot gelijk in als ik met hun ga toeren wachten ze ook op mijn. Of er blijft eentje naast me rijden en wachten de rest op ons. Ik kan de bochten niet zo nemen als hun, rechte stukken hou ik ze bij haha :P

Wat ik zeg:

bij mooi weer "even" in Roetgen langsrijden. Meestal hebben ze voor de sportfietsen wel een aantal banden op voorraad en tegen prijzen die je in Nederland alleen via internet bereikt. (inclusief montage én goed balanceren)

Dan heb je gelijk de hele dag om de nieuwe banden in te rijden en aan je bochtentechniek te werken.....
Wil best met je meegaan, als de temperatuur het toelaat.
De winter is niet bepaald de ideale tijd om in de Eifel bandjes in te schuren.... O-)
 
Roetgen is wel een eindje van uit Oss... weet dan niet of ik goedkoper uit kom. Weet je toevallig wat de prijzen zijn ongeveer?
Is het een mooie prijsje zou ik wel heen willen rijden heb ik ook nog eens lekker getoerd maar is wel afwachten op een mooie weertje natuurlijk :D
 
Roetgen is wel een eindje van uit Oss... weet dan niet of ik goedkoper uit kom. Weet je toevallig wat de prijzen zijn ongeveer?
Is het een mooie prijsje zou ik wel heen willen rijden heb ik ook nog eens lekker getoerd maar is wel afwachten op een mooie weertje natuurlijk :D
Mwaah.....als jij weet welke band je wilt hebben, kun je ze gewoon een mailtje sturen op dinsdag. Naar de prijs vragen en bandje voor zaterdag bestellen.

Als je dan om 08:00 uur in Oss op de brommert stapt, ben je om 10.00 uur in Roetgen:

Route volgens ANWB Routeplanner

Daar wordt meteen plaats voor je gemaakt en uiterlijk 11:00 zit je weer op je motor, om de rest van de Eifel te kunnen verkennen.


Prijsindicatie:

Motoport hier in de regio vroeg voor een nieuwe voor- en achterband van mijn V-Max € 400,- incl. montage.

Daar was ik € 250,- kwijt, incl montage voor dezelfde banden.

De prijzen zijn ongeveer gelijk aan die van Reifendirekt.de, tel daar nog een tientje voor het monteren bij en je zit redelijk goed voor wat betreft de prijs.

De wielen worden bij Klar nog op de goeie oude wijze gebalanceerd, dwz handmatig.
Nog nooit een slecht gebalanceerd wiel gehad daar....



Voorlopig ga je toch niet voor je plezier toeren, dus voor snelweg kan die vierkante band best nog wel een tijdje mee....





Zeer grove (uit ervaring geschatte) prijsindicatie incl. montage:

Voorband:
Michelin PILOT POWER Front 120/70 ZR17 TL 58(W) M/C € 95,-

Achterband:
Michelin PILOT POWER Rear 190/50 ZR17 TL 73(W) M/C € 125,-


Bel of mail ze voor een aktuele prijs, de bovengenoemde prijzen zijn een schatting van mij persoonlijk, niet van hun.
 
Laatst bewerkt:
Maar dat een bandenboer en geen motorboer.
De ene doet het wel en de andere niet, vroeger deed ik het wel maar door veel negatieve ervaringen ben ik er maar mee gestopt, en vreemd genoeg ging ik daarna meer banden verkopen *O*

Het is gewoon een motorboer hoor, doet ook onderhoud aan motoren. Ik zorg zelf wel dat ik vooraf alle informatie opzoek die nodig is. Als je er echt niks vanaf weet, koop gewoon bij de dealer en bespaar jezelf een hoop moeite. Maar als je weet wat je koopt zie ik niet in waarom je niet kunt besparen op kennis? De dealer weet: "daar hoort een 180/55 ZR 17 achterband en 120/70 ZR 17 voorbandje onder. Oh, band helemaal vierkant? gewoon tourbandje pakken, wil de klant toch af en toe sportief rijden, zachtere toerband etc."

m.i. niet gek dat je daar iets meer voor betaalt, en met iets meer bedoel ik niet die 150 euro marges die sommige dealers op een setje hanteren(exc. montage), maar die 30~40 euro verschillen die je steeds vaker tegenkomt t.o.v. zelfgekochte setjes.
 
Het is gewoon een motorboer hoor, doet ook onderhoud aan motoren. Ik zorg zelf wel dat ik vooraf alle informatie opzoek die nodig is. Als je er echt niks vanaf weet, koop gewoon bij de dealer en bespaar jezelf een hoop moeite. Maar als je weet wat je koopt zie ik niet in waarom je niet kunt besparen op kennis? De dealer weet: "daar hoort een 180/55 ZR 17 achterband en 120/70 ZR 17 voorbandje onder. Oh, band helemaal vierkant? gewoon tourbandje pakken, wil de klant toch af en toe sportief rijden, zachtere toerband etc."

m.i. niet gek dat je daar iets meer voor betaalt, en met iets meer bedoel ik niet die 150 euro marges die sommige dealers op een setje hanteren(exc. montage), maar die 30~40 euro verschillen die je steeds vaker tegenkomt t.o.v. zelfgekochte setjes.


Idd zijn er dealers die de hoofdprijs vragen, maar dat is hun keuze, het gekke is dat ze nog genoeg verkopen met meer winst en als ze fikse kortingen gaan geven hebben ze meer verkopen maar minder winst voor veel meer werk.
Zo gaat het bij de werkgeven ook, men gaat ook niet meer werken voor het zelfde loon.
Omdat de banden geen hoofdzaak zijn bij veel motorbedrijven zal dat niet veel veranderen.
Maar wat jij zelf aangeeft is dat het tegenwoordig maar enkele tientjes scheelt met veel bedrijven.
Ik snap best dat er mensen zijn die er een sport van maken om alles uit te zoeken en te bestellen maar ook daar moet je enige kennis van zaken hebben.
Tijdje terug een klant van mij wilde een internet bandje bestellen want hij vond mij te duur.
Ik stelde hem voor om de zelfde bband te bestellen onder de zelfde voorwaarden, dus bandje was maar 3 euro duurder.
Bandje besteld en hij kwaqm met de motor aan en zei, nou leg hem maar er meteen onder.
Ik zei, kost geld, hij boos dat was niet de afspraak, ik factuur erbij en stond erop, zelfde voorwaarden als de internet shop.
Hij wilde het maar niet snappen, maar het voordeel is wel dat ik die band ( tegen betaling ) wel monteerde.
Klant was niet blij want ik ben een afzetter en hij was nu duurder uit, kijk er zijn mensen die willen gewoon niets snappen.
Jullie schrijven over internet banden maar bij ons komen mensen aanwandelen voor montage die er totaal geen verstand van hebbben, zoals een setje michelins onder een bandit 600, voorband pilot sport 110/70x17 en achter een 150/70H17 pilot activ :?
Deze waren het goedkoopst, tja leg dat maar eens uit, je krijgt meteen de stempel van dat je er allleen aan wilt verdienen.
 
Komt iemand met een motor die hij heeft aangeschaft voor €.500 en hij wil weten wat voor kosten hij heeft als de motor weer tip top in orde is en meestal geven ze wel aan dat de motor al tip top is want anders hadden ze hem niet gekocht :9 .
Ik ga kijken voelen luisteren en kom erachter dat de kettingset, banden, remblokken versleten zijn en het balhoofdlager niet meer al te bens en nog veel meer.
Kosten plaatje veel meer dan €.500.00.
Koppelen ze meteen terug dat het belachelijk is omdat ze de motor voor €.500 habben gekocht.
Komt er iemand met een motor die %.2000 heeft gekost en weer het zelfde verhaal en die accepteerd het gewoon, en het gaat om het zelfde type en model motor van gelijkwaardige bouwjaar.
Als mensen iets goedkoops kopen dan zijn ze geneigd om het goedkoop te houden, anders hebben ze het niet goedkoop gekocht.


Het is gewoon een motorboer hoor, doet ook onderhoud aan motoren. Ik zorg zelf wel dat ik vooraf alle informatie opzoek die nodig is. Als je er echt niks vanaf weet, koop gewoon bij de dealer en bespaar jezelf een hoop moeite. Maar als je weet wat je koopt zie ik niet in waarom je niet kunt besparen op kennis? De dealer weet: "daar hoort een 180/55 ZR 17 achterband en 120/70 ZR 17 voorbandje onder. Oh, band helemaal vierkant? gewoon tourbandje pakken, wil de klant toch af en toe sportief rijden, zachtere toerband etc."

m.i. niet gek dat je daar iets meer voor betaalt, en met iets meer bedoel ik niet die 150 euro marges die sommige dealers op een setje hanteren(exc. montage), maar die 30~40 euro verschillen die je steeds vaker tegenkomt t.o.v. zelfgekochte setjes.


Idd zijn er dealers die de hoofdprijs vragen, maar dat is hun keuze, het gekke is dat ze nog genoeg verkopen met meer winst en als ze fikse kortingen gaan geven hebben ze meer verkopen maar minder winst voor veel meer werk.
Zo gaat het bij de werkgeven ook, men gaat ook niet meer werken voor het zelfde loon.
Omdat de banden geen hoofdzaak zijn bij veel motorbedrijven zal dat niet veel veranderen.
Maar wat jij zelf aangeeft is dat het tegenwoordig maar enkele tientjes scheelt met veel bedrijven.
Ik snap best dat er mensen zijn die er een sport van maken om alles uit te zoeken en te bestellen maar ook daar moet je enige kennis van zaken hebben.
Tijdje terug een klant van mij wilde een internet bandje bestellen want hij vond mij te duur.
Ik stelde hem voor om de zelfde bband te bestellen onder de zelfde voorwaarden, dus bandje was maar 3 euro duurder.
Bandje besteld en hij kwaqm met de motor aan en zei, nou leg hem maar er meteen onder.
Ik zei, kost geld, hij boos dat was niet de afspraak, ik factuur erbij en stond erop, zelfde voorwaarden als de internet shop.
Hij wilde het maar niet snappen, maar het voordeel is wel dat ik die band ( tegen betaling ) wel monteerde.
Klant was niet blij want ik ben een afzetter en hij was nu duurder uit, kijk er zijn mensen die willen gewoon niets snappen.
Jullie schrijven over internet banden maar bij ons komen mensen aanwandelen voor montage die er totaal geen verstand van hebbben, zoals een setje michelins onder een bandit 600, voorband pilot sport 110/70x17 en achter een 150/70H17 pilot activ :?
Deze waren het goedkoopst, tja leg dat maar eens uit, je krijgt meteen de stempel van dat je er allleen aan wilt verdienen.


Als ik al die verhalen zo lees, hier en elders op MF, komen er bij jouw wel veel hele domme en boos wordende figuren over de vloer...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het overal net zo erg hoor. Behalve bij echt hobbymonteurs met een werkplaats, daar komen ze vaak met iets meer verstand. Maar ook daar heb ik ze zien rijden met bijna brekende kettingen, stalen banden en sponzige of versleten remmen.
 
Volgens mij is het overal net zo erg hoor. Behalve bij echt hobbymonteurs met een werkplaats, daar komen ze vaak met iets meer verstand. Maar ook daar heb ik ze zien rijden met bijna brekende kettingen, stalen banden en sponzige of versleten remmen.
Klopt helaas..... |(
Ik heb zelfs een paar klanten die niet eens weten welk merk motor ze rijden, laat staan type of bouwjaar. Lekker gemakkelijk met het bestellen van onderdelen......
 
Zo'n Laser deeptone is een wat oudere pijp. Ik vermoed dat er geen dB killer in zit.
Maar als je dát geluid al minnetjes vind kun je beter de pijp er af halen.........

Pfff. Ik heb ook een Laser Deeptone, op mijn Fireblade 919cc. Met een dB killer zit ik statisch gemeten net onder de 97dB. Zonder dB killer zal ik wel tegen de 100dB aan zitten. :+

Ik zou TS aanraden om eerst eens bij de KNO arts langs te gaan om te kijken of het probleem misschien niet bij zijn oren ligt... Ik schat zo in dat TS van de iPod generatie is. ;)

full


Ok, zonder dollen. Als je op de motor zit, hoor je je uitlaat toch niet vanwege het windgeruis.
 
Laatst bewerkt:
Klopt helaas..... |(
Ik heb zelfs een paar klanten die niet eens weten welk merk motor ze rijden, laat staan type of bouwjaar. Lekker gemakkelijk met het bestellen van onderdelen......

Meestal weten ze het merk nog wel, dat staat vaak ook op de tank he. :+ :+
Moest voor een oud collega eens een beurtje uitvoeren , die dacht dat ie een tweecilinder had .
Hij zag alleen de twee buitenste bouigie`s zitten , maar ja onder de tank zaten er ook nog twee. _O-
 
Mwaah.....als jij weet welke band je wilt hebben, kun je ze gewoon een mailtje sturen op dinsdag. Naar de prijs vragen en bandje voor zaterdag bestellen.

Als je dan om 08:00 uur in Oss op de brommert stapt, ben je om 10.00 uur in Roetgen:

Route volgens ANWB Routeplanner

Daar wordt meteen plaats voor je gemaakt en uiterlijk 11:00 zit je weer op je motor, om de rest van de Eifel te kunnen verkennen.


Prijsindicatie:

Motoport hier in de regio vroeg voor een nieuwe voor- en achterband van mijn V-Max € 400,- incl. montage.

Daar was ik € 250,- kwijt, incl montage voor dezelfde banden.

De prijzen zijn ongeveer gelijk aan die van Reifendirekt.de, tel daar nog een tientje voor het monteren bij en je zit redelijk goed voor wat betreft de prijs.

De wielen worden bij Klar nog op de goeie oude wijze gebalanceerd, dwz handmatig.
Nog nooit een slecht gebalanceerd wiel gehad daar....



Voorlopig ga je toch niet voor je plezier toeren, dus voor snelweg kan die vierkante band best nog wel een tijdje mee....





Zeer grove (uit ervaring geschatte) prijsindicatie incl. montage:

Voorband:
Michelin PILOT POWER Front 120/70 ZR17 TL 58(W) M/C € 95,-

Achterband:
Michelin PILOT POWER Rear 190/50 ZR17 TL 73(W) M/C € 125,-


Bel of mail ze voor een aktuele prijs, de bovengenoemde prijzen zijn een schatting van mij persoonlijk, niet van hun.

Bedankt, ik wacht af op een mooie weer. Een vriend van me moet ook zijn banden vervangen. Dan ga ik wel samen met hem Roetgen. Is nog niet noodzakelijk het zijn nog geen vierkante banden :P
 
Een vraagje tussen door.. als ik me motor paar dagen niet gestart hebt wilt die weleens afslaan. Me buurman vertelde me dat hij op 3 cilinders start. iemand enige idee? Hij zegt bougies of radiator. als ik shoker aanzet, slaat die ook af :P
 
Als hij op 3 cilinders loopt dan moet dat wel te horen zijn. En ook te voelen. Voel direct na het koud starten eens aan je uitlaatbochten. Één ervan zou aanmerkelijk kouder moeten blijven dan de rest. Vervangen van je bougies kan het oplossen, maar kan ook aan je carburateurs of eventueel luchtfilter liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan