Goedkoop setje banden nodig?

Ik hou me liever aan de bt20 evo, kwaliteit kost gewoon geld ( ja er zijn uitzonderingen maar voor mij geldt zekerheid mag wat extra kosten)
Maar leuk voor de waaghals zon bandje.

prima als je plezier hebt met een bepaald merk of type banden.
dat kwaliteit wat kost gaat in veel gevallen wel op, in net zoveel gevallen als dat er veel meer geld gevraagd word voor een technisch identiek of vrijwel identiek produkt waar een bekende naam op staat.

dat iemand geld over heeft voor zijn of haar zekerheid is ook prima, ikzelf zou niet alleen maar voor een band gaan die 1 meter minder remweg nodig heeft op nat wegdek, volgends die redenering reed 10 jaar geleden iedereen op gevaarlijke banden ;)

en iemand is al helemaal geen waaghals als je gewoon met een goedgekeurd band rondrijd, opgesneden slicks op de openbare weg of slicks met regen, dan ben je een waaghals (en/of idioot :+ )

verder niet bedoelt als kritiek, snap de opmerking niet zo.
 
prima als je plezier hebt met een bepaald merk of type banden.
dat kwaliteit wat kost gaat in veel gevallen wel op, in net zoveel gevallen als dat er veel meer geld gevraagd word voor een technisch identiek of vrijwel identiek produkt waar een bekende naam op staat.

dat iemand geld over heeft voor zijn of haar zekerheid is ook prima, ikzelf zou niet alleen maar voor een band gaan die 1 meter minder remweg nodig heeft op nat wegdek, volgends die redenering reed 10 jaar geleden iedereen op gevaarlijke banden ;)

en iemand is al helemaal geen waaghals als je gewoon met een goedgekeurd band rondrijd, opgesneden slicks op de openbare weg of slicks met regen, dan ben je een waaghals (en/of idioot :+ )

verder niet bedoelt als kritiek, snap de opmerking niet zo.

Oude mening al,..geldt nu niet meer toch, oude troep. })
 
_O-

grandioos die spraakverwarring hierboven :P

ja inderdaad mei 2015 is wel wat gedateerd.

Begrijp me goed, ik weet wat het is om lekker onzin te spuien en te grappen te grollen, probeer het zoveel mogelijk.

sommige opmerkingen snap ik gewoon echt niet en zijn veelste kort door de bocht en incompleet.

maar mien scootert doet ut weer, dus ben bliiiiijjjjj *O*
 
als men het leuk vind om serieus te zijn moet men lekker in de gemeenteraad gaan zitten en doen alsof men wat wichtigs te zeggen heeft ;)

Ik wil best bekennen dat ik een band van 2007 van mijn eigen motor heb afgelepelt afgelopen december, dat ding was zo stug en stijf dat ik dat niet kan beschrijven zonder mijn schoonmoeder te beledigen ;)

nee , das best een leuk mens, maar dit band had de grip van teflonspray, dacht dat het aan de bandenspanning lag ;) bt016 meen ik.

ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik niet zo gevoelig ben qua rubber onder de motorfiets.
Een andere bekende BB rijder is dat wel, die heeft goed en veel vergelijksingsmateriaal, ervaring en mag op uitnodiging van fabrikanten op hun nieuwe spullekes rondknallen.
jaloers ? , maar een klein beetje.
maar wel de enige die ik geloof als hij zegt dat er een verschil merkbaar is tussen type x en merk bla.

als ik gewoon lekker gas kan geven en niet elke bocht dwars sta, dus gewoon voor MIJN gevoel lekker kan rijden, dan is een band voldoende.
ik denk dat ik niet fijngevoelig genoeg ben om dat verschil tussen banden te kunnen merken, behalve dan het gebrek aan grip op dat ouwe knake ding van 2007 :+

De banden die we op dit moment kunnen kopen zijn Fantastisch.
de michelin HI sport van 15 jaar terug ( langer? shit ik word oud) was geweldig, maar koud kon je er geen reet mee.
5 jaar terug kon ik lekker voluit gaan op een cbr600 met 98 pk op croix et ternois op een dunlop qualifier type 1 toen er nog geen type 2 was :+

Ja ik ben een oude lul voor iemand met bouwjaar 1992 en hoger.
Maar 90% van de tijd rijden we op de openbare weg met de temperaturen die in NL normaal zijn, met 1 bocht elke 4 km ;)
dan maakt het mijn inziens geen ene fuck uit waar je op rijd, qua banden, al het courante spul is dan, om het beste woord te gebruiken : Voldoende.

Als je denkt dat je rossi/lorenzo boet van dulmen ;) bent kan je natuurlijk een band kiezen die (meer) sportgericht is. Prima .

nou , dat dus :+ :W
 
..............

ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik niet zo gevoelig ben qua rubber onder de motorfiets.
Een andere bekende BB rijder is dat wel, die heeft goed en veel vergelijksingsmateriaal, ervaring en mag op uitnodiging van fabrikanten op hun nieuwe spullekes rondknallen.
jaloers ? , maar een klein beetje.
maar wel de enige die ik geloof als hij zegt dat er een verschil merkbaar is tussen type x en merk bla.
.........
Dank je voor het compliment. O-)
En voor de rest van je posting heb je ook gelijk, goed genoeg is immers goed genoeg.
 
wat moet jij nou weer, ik had het over die vent van "Alle Fickers Sammelen ©" :+ , maar goed als je je aangesproken voelt..

ja jaloezie is een lelijk ding ;)

maar je bent ook een tijdje uit de running geweest toen het testen niet helemaal naar wens ging en je alleen nog maar wheelies kon oefenen met 2 wielen naast elkaar.
dat vond ik toch wel oprecht zielig, wou zeggen sneu, maar ik weet niet of dat hetzelfde betekent in jouw regio ;) , maar ik bedoel jammer voor jou.

overigens verkeer(de) ik qua opvatting in goed gezelschap aangezien Guy Martin een tijd terug een stukje had geschreven dat hij onder de indruk was dat banden gewoon rond en zwart waren.

Nu moet ik maar een paar uur gaan denken of er nog een 3e persoon is, die sneller dan mij rijd, op de openbare weg ;)
 
Laatst bewerkt:
~
wat moet jij nou weer, ik had het over die vent van "Alle Fickers Sammelen ©" :+ , maar goed als je je aangesproken voelt..

ja jaloezie is een lelijk ding ;)

maar je bent ook een tijdje uit de running geweest toen het testen niet helemaal naar wens ging en je alleen nog maar wheelies kon oefenen met 2 wielen naast elkaar.
dat vond ik toch wel oprecht zielig, wou zeggen sneu, maar ik weet niet of dat hetzelfde betekent in jouw regio ;) , maar ik bedoel jammer voor jou.

overigens verkeer(de) ik qua opvatting in goed gezelschap aangezien Guy Martin een tijd terug een stukje had geschreven dat hij onder de indruk was dat banden gewoon rond en zwart waren.

Nu moet ik maar een paar uur gaan denken of er nog een 3e persoon is die sneller dan mij rijd op de openbare weg ;)[/quote]

Ik ken er wel een paar die op de openbare weg erg snel gaan en je hebt gelijk je kunt snel op allerlei merken banden. Het grote verschil zit hem in mijn ervaring bij nat weer. Daar lijkt nog steeds de meeste winst te halen(Ik heb een lichte voorkeur voor Michelin banden)
 
:^ heb wel gekkere dingen zien staan op die plek ipv schrijver ;)

het was een grapje richting frank.
heb er last van als iedereen serieus en zeurderig is naar elkaar, word ik melig van.
ik rij absoluut niet snel op de openbare weg, op het circuit was ik nog niet eens middenmoot en daarna zag ik al helemaal niet meer in waarom ik iets zou wagen/gokken op de openbare weg.

qua nat wegdek zijn er de afgelopen jaren ook veel ontwikkelingen geweest qua compounds en profielen die echt een verbetering zijn.
behalve dat men vaak denkt dat de voorband andersom gemonteerd is qua rijrichting ;)

maar ieder zijn ding hoor,gewoon kopen en monteren waar je je lekker bij voelt.
 
Laatst bewerkt:
vind je maar een vreemde schrijver LePensZeur

Overigens afgezien van alle verwarring en vreemde verwoordingen van dingen.

leuk dat je die foto gemaakt hebt, dat geeft tenminste aan dat er ook mensen zijn die denken 'heej, daar ging het op MF ergens over, dan kan ik daar wel even plaatsen'.

ik had op de motorbeurs vorig jaar wat foto's gemaakt van oude ama superbikes, toen dacht ik al, hee daar is een topic over , daar kan ik ze straks wel eens even neerzetten.

Dat is voor mij 1 vd leuke dingen aan een forum, dus bedankt dat je die insteek deelt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan