Goedkoop setje banden nodig?

klopt is de sportieve tour band , wij gaan de WF-2 testen een dual compoundband
met 0 graden gordel een sterk verbeterde versie van 2012
aan de wangen te voelen kan deze met een lage spanning gereden worden op het circuit net als een dunlop . maar we gaan het programma afwerken en de bevindingen en banden gaan terug naar Taiwan en worden geanalyseerd
Leuke uitdaging , en de Taiwanezen zijn zeer gemotiveerd en bereidwillig
Wel is er verteld dat ze geen circuitband willen ontwikkelen maar een hyper sportieve band
die wel een keer een circuitdag kan doorstaan

Wanneer gaan jullie testen? Ben erg benieuwd naar jullie mening
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf onder mijn bmw's (auto)nankang banden gehad,
Omdat ik ze extreem tot flink getrokken had, en dat ik regelmatig andere wielen had was nankang de enige met zulke maten voor een leuke prijs!

In de zomer had ik zeer veel grip! Met dezelfde maten alleen dan Michelin banden had ik stukken minder grip,
Alleen als het ijskoud is en/of nat, dan waren ze wel ruk!

Ikzelf ben er wel fan van Op een auto,
Als ze hetzelfde reageren bij slecht weer op een motor dan zou ik zelf toch kijken voor wat anders, zijwaarts gaan op een motor gaat nogal is fout :P
 
Laatst bewerkt:
klopt is de sportieve tour band , wij gaan de WF-2 testen een dual compoundband
met 0 graden gordel een sterk verbeterde versie van 2012
aan de wangen te voelen kan deze met een lage spanning gereden worden op het circuit net als een dunlop . maar we gaan het programma afwerken en de bevindingen en banden gaan terug naar Taiwan en worden geanalyseerd
Leuke uitdaging , en de Taiwanezen zijn zeer gemotiveerd en bereidwillig
Wel is er verteld dat ze geen circuitband willen ontwikkelen maar een hyper sportieve band
die wel een keer een circuitdag kan doorstaan
Shane doet zijn best.
Ik heb alvast een pre-order geplaatst, ik heb er wel vertrouwen in dat ze voor die prijs een hele behoorlijke band kunnen leveren.
 
Weet je dat het helemaal niet zoveel scheelt als je denkt?
Ja, als je de prijzen van de duurdere Nederlandse bedrijven vergelijkt met de buitenlandse groothandels die ook aan eindgebruikers leveren, dan scheelt het veel.
Maar als je nu eens bij de goedkopere NL-bedrijven kijkt is het verschil vaak maximaal 2-3 tientjes per set.
Dat is toch gewoon een aardig bedrag of ben ik nou gek?
 
Wat is investeren in jezelf waard? we hebben het over 10% duurder. Dat is nogal wat.
Nee, dat is het niet.
Ten eerste is het vaak minder dan 3 tientjes, ten tweede vergeet je de montagekosten erbij te tellen. Dan daalt het percentage al meteen.
Veel bedrijven rekenen ook nog eens andere montageprijzen voor zelf meegebrachte banden, en dat verschil kan ruim groter zijn dan jouw voordelige inkoop.

Ikzelf zal voor mijzelf met nog geen 10% verschil ALTIJD in Nederland kopen.
 
Nee, dat is het niet.
Ten eerste is het vaak minder dan 3 tientjes, ten tweede vergeet je de montagekosten erbij te tellen. Dan daalt het percentage al meteen.
Veel bedrijven rekenen ook nog eens andere montageprijzen voor zelf meegebrachte banden, en dat verschil kan ruim groter zijn dan jouw voordelige inkoop.

Ikzelf zal voor mijzelf met nog geen 10% verschil ALTIJD in Nederland kopen.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar het is ook een keuze van bedrijfsvoering.

Ik bestel mijn banden dan wel via motorbandenmarkt, maar ik laat ze afleveren en monteren bij een lokaal Nederlands montagepunt.
Zo houd ik de lokale detailhandel dus gewoon in stand.

Tuurlijk, ze hebben geen marge op de band, maar ze besparen ook op uitzoek/bestel werk en hebben geen mega voorraad nodig.

Sterker nog toen ik ze vorig jaar belde voor winterbanden onder de auto zeiden ze zelf bestel even via autobandenmarkt en laat ze hier maar afleveren.

Het staat elke ondernemer vrij om nee te verkopen of zichzelf als montagepunt op de site te laten zetten.
 
Nee, dat is het niet.
Ten eerste is het vaak minder dan 3 tientjes, ten tweede vergeet je de montagekosten erbij te tellen. Dan daalt het percentage al meteen.
Veel bedrijven rekenen ook nog eens andere montageprijzen voor zelf meegebrachte banden, en dat verschil kan ruim groter zijn dan jouw voordelige inkoop.

Ikzelf zal voor mijzelf met nog geen 10% verschil ALTIJD in Nederland kopen.
Ok, ik begrijp wat je zegt. Volgende setje zal ik eens contact met je opnemen.
 
Stel je eens een bandje voor dat bijna net zo goed presteert, bijna net zo lang meegaat en bijna net zo duur is. Dan heb je toch nog steeds niks? -O-
je kunt er makkelijk van uit gaan , dat een hypersport set in de maat 190/55 120/70
zeker 50 euro goedkoper zal uitkomen dan een bekend merk
Als ik voor mijn racer op dit moment een set Pirelli Diablo superbike banden wil
mag ik daar 320 euro voor achter laten . Wellicht dat de Nankang rond de 250 zal gaan kosten
We hebben ze al een uur getest in de Bandenwarmers ,nou ze zijn alles, behalve hard !!
compound voelt soepel aan , maar das nog geen indicatie voor grip.....
dit valt in ieder geval al mee ......wordt vervolgd
 
Ik heb zelf onder mijn bmw's (auto)nankang banden gehad,
Omdat ik ze extreem tot flink getrokken had, en dat ik regelmatig andere wielen had was nankang de enige met zulke maten voor een leuke prijs!

In de zomer had ik zeer veel grip! Met dezelfde maten alleen dan Michelin banden had ik stukken minder grip,
Alleen als het ijskoud is en/of nat, dan waren ze wel ruk!

Ikzelf ben er wel fan van Op een auto,
Als ze hetzelfde reageren bij slecht weer op een motor dan zou ik zelf toch kijken voor wat anders, zijwaarts gaan op een motor gaat nogal is fout :P
Probeer maxxis eens ook niet duur.
Voor een 2 jaar geleden nog niet scheelde toen nog iets 5 tientjes met brigestone.
En deze reden ook beter in de regen en hadden ook meer grip dan brigestone.
Rij nu met dunlops
voor mij geen brigestone meer
 
nankang roadiac wf1 was iedereen nogal ERG sceptisch en verklaarde iedereen mij en andere testpiloten voor gek.


sommigen dachten dat ik eind van de zomer niet ging halen, of zeg je motor maar alvast vaarwel.
of woorden als "zelfs gratis waag ik mijn leven niet"

nu valt me op dat de meesten wel nieuwsgierig zijn of zelfs interesse hebben.
 
nankang roadiac wf1 was iedereen nogal ERG sceptisch en verklaarde iedereen mij en andere testpiloten voor gek.


sommigen dachten dat ik eind van de zomer niet ging halen, of zeg je motor maar alvast vaarwel.
of woorden als "zelfs gratis waag ik mijn leven niet"

nu valt me op dat de meesten wel nieuwsgierig zijn of zelfs interesse hebben.
Zo is het nog steeds.
Ook al kreeg ik ze gratis en kreeg ik er een geheel verzorgde sexreis naar Thailand en 10.000 euro zakgeld bij, zelfs dan zou ik er nog niet op rijden. 8-)
 
je kunt er makkelijk van uit gaan , dat een hypersport set in de maat 190/55 120/70
zeker 50 euro goedkoper zal uitkomen dan een bekend merk
Als ik voor mijn racer op dit moment een set Pirelli Diablo superbike banden wil
mag ik daar 320 euro voor achter laten . Wellicht dat de Nankang rond de 250 zal gaan kosten
We hebben ze al een uur getest in de Bandenwarmers ,nou ze zijn alles, behalve hard !!
compound voelt soepel aan , maar das nog geen indicatie voor grip.....
dit valt in ieder geval al mee ......wordt vervolgd


Een set kost maar 162 euro bij motorbanden markt. 67 voor de voorband en 95 euro voor de achterband. Is wel een heel groot verschil met de gevestigde namen.

Scheelt de helft met wat jij nu betaalt voor je Pirelli Diablo banden
 
Laatst bewerkt:
Zo is het nog steeds.
Ook al kreeg ik ze gratis en kreeg ik er een geheel verzorgde sexreis naar Thailand en 10.000 euro zakgeld bij, zelfs dan zou ik er nog niet op rijden. 8-)

Ja. Dat. Maar; dat is denk ik alleen maar omdat je niet zeker weet of het wel of geen omgebouwde mannen zijn daar in dat thailand ;)
 
Een set kost maar 162 euro bij motorbanden markt. 67 voor de voorband en 95 euro voor de achterband. Is wel een heel groot verschil met de gevestigde namen.

Scheelt de helft met wat jij nu betaalt voor je Pirelli Diablo banden
Pirelli Diablo set kost bij mij 199,- incl montage op de motor.
Ik denk dat het setje van die internetter duurder gaat uitpakken.

Tis maar net wat je graag met elkaar wilt vergelijken.
 
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar het is ook een keuze van bedrijfsvoering.

Ik bestel mijn banden dan wel via motorbandenmarkt, maar ik laat ze afleveren en monteren bij een lokaal Nederlands montagepunt.
Zo houd ik de lokale detailhandel dus gewoon in stand.
Nee.
Je houdt een monteur in stand, niet de detailhandel :)
Tuurlijk, ze hebben geen marge op de band, maar ze besparen ook op uitzoek/bestel werk en hebben geen mega voorraad nodig.

Sterker nog toen ik ze vorig jaar belde voor winterbanden onder de auto zeiden ze zelf bestel even via autobandenmarkt en laat ze hier maar afleveren.

Het staat elke ondernemer vrij om nee te verkopen of zichzelf als montagepunt op de site te laten zetten.

Zo is het wel :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan