Goedkoopste adres pirelli diablo sbk slick

Ferry86

Die hard MF'er
3 mrt 2013
847
0
nispen
Hallo,

De titel zegt het al, waar halen jullie de pirelli diablo superbike slicks?
Ik kan ze niet goedkoper vinden als bij de race-shop, weet iemand toevallig nog een goedkoper adresje?

Of andere goede slicks die net zo goed zijn als de pirelli's?
 
Hier op MF zit Erwin, een Belgische ZAC rijder.
Die heeft Metzlers en is in de regel erg scherp met de prijs.
Als je ZAC rijdt, kan je dat nog verzendkosten schelen ook, aangezien hij ze dan soms zelf mee kan nemen

Ik heb zijn mailadres wel, mocht hij zelf niet reageren.
 
Laatst bewerkt:
Qua prijsverschil praat je over het algemeen over wellicht een tientje verschil tussen een setje banden. Ik zal dus eerder zoeken naar het verschil in service. Als je naar de mannen van V-racing gaat en je geeft aan dat je het hele jaar banden afneemt (setje of 10) dan maken ze ook een speciale prijs voor je.

Hangt er dan vanaf welk kampioenschap je rijdt. Als je OW cup rijdt dan is dat ideaal. Mannen zijn altijd op het circuit, hebben je bandjes bij zich en leggen ze er ook nog eens voor 5 euro per band omheen.

Als je bij Dietrich koopt dan krijg je losse bandjes die je er weer ergens voor 10 euro per stuk om moet laten leggen.

Kortom: het is niet alleen de inkoopsprijs die er toe doet.

Ikzelf heb het geluk dat ik ze tegen inkoopsprijs kan krijgen, daar bespaar je 50 euro op een setje banden mee. Daarentegen geef ik wel bovengenoemde services op en af en toe vraag ik me wel eens af of dat het waard is...
 
Laatst bewerkt:
Qua prijsverschil praat je over het algemeen over wellicht een tientje verschil tussen een setje banden. Ik zal dus eerder zoeken naar het verschil in service. Als je naar de mannen van V-racing gaat en je geeft aan dat je het hele jaar banden afneemt (setje of 10) dan maken ze ook een speciale prijs voor je.

Hangt er dan vanaf welk kampioenschap je rijdt. Als je OW cup rijdt dan is dat ideaal. Mannen zijn altijd op het circuit, hebben je bandjes bij zich en leggen ze er ook nog eens voor 5 euro per band omheen.

Als je bij Dietrich koopt dan krijg je losse bandjes die je er weer ergens voor 10 euro per stuk om moet laten leggen.

Kortom: het is niet alleen de inkoopsprijs die er toe doet.

Ikzelf heb het geluk dat ik ze tegen inkoopsprijs kan krijgen, daar bespaar je 50 euro op een setje banden mee. Daarentegen geef ik wel bovengenoemde services op en af en toe vraag ik me wel eens af of dat het waard is...

Ik kan zelf omleggen en balanceren dus ik hoef geen service, alleen verse banden en zo goedkoop mogelijk. Dat is misschien voor de TS ook wel aan de orde.
 
Ik kan zelf omleggen en balanceren dus ik hoef geen service, alleen verse banden en zo goedkoop mogelijk. Dat is misschien voor de TS ook wel aan de orde.
Service in de vorm van hulp bij bandenspanning en compound is zeer nuttig als de rondetijden omlaag gaan en is echt noodzakelijk om goed te presteren.
 
Hier op MF zit Erwin, een Belgische ZAC rijder.
Die heeft Metzlers en is in de regel erg scherp met de prijs.
Als je ZAC rijdt, kan je dat nog verzendkosten schelen ook, aangezien hij ze dan soms zelf mee kan nemen

Ik heb zijn mailadres wel, mocht hij zelf niet reageren.

Weet jij of Erwin ook kan leveren met BTW-bon?
 
Weet jij of Erwin ook kan leveren met BTW-bon?
Geen idee, durf ik niets over te zeggen.
Zelf doe ik niets met de btw, aangezien ik daar niets voor geregeld heb.

Je hebt Erwin zijn mail-adres toch? Mail hem anders even.
Ik vind die Metzlers wel fijne bandjes en iets goedkoper dan de Pirelli.
 
Service in de vorm van hulp bij bandenspanning en compound is zeer nuttig als de rondetijden omlaag gaan en is echt noodzakelijk om goed te presteren.

Maar ieder zn wensen natuurlijk :Y

Allicht, maar als jij (ik noem ff wat) 15 banden in een jaar weg stookt en per band 10 euro "teveel" betaald vind ik 150 euro voor een bandenspanningsadvies vrij veel.

En dat advies krijg je ook van anderen en kan net zo fout/goed zijn.
Maar heb je idd een punt hoor.
 
Raceshop gaf mij zeer goed advies omtrent banden spanning die perfect werkte
 
Hey Ferry
Ik zou gewoon Es bij jou in de buurt kijken of je ze ergens op kan duiken😄
Lokaal bandenbedrijf is vaak ook heel toegankelijk
GR jrgs
 
Bedankt voor de informatie, ik vind dat ook zo op het forum of vragen aan andere is net zulk goed advies.

Kan je de metzelers vergelijken met de pirelli's?
Welke leveren betere grip en gaan langer mee?
Ik vind de 200/60 juist zo een fijne band alleen hij is zo duur :(


Ik heb het hier en daar wel rond gevraagd jorgos alleen heb ik ze nog steeds nergens goedkoper gevonden(pirelli's) dan bij race-shop. Mits er een bedrijf er autobanden van wil maken en ik de btw af kan trekken.. Ik zal nog een rond zoeken
 
Bedankt voor de informatie, ik vind dat ook zo op het forum of vragen aan andere is net zulk goed advies.

Kan je de metzelers vergelijken met de pirelli's?
Welke leveren betere grip en gaan langer mee?
Ik vind de 200/60 juist zo een fijne band alleen hij is zo duur :(


Ik heb het hier en daar wel rond gevraagd jorgos alleen heb ik ze nog steeds nergens goedkoper gevonden(pirelli's) dan bij race-shop. Mits er een bedrijf er autobanden van wil maken en ik de btw af kan trekken.. Ik zal nog een rond zoeken
Voor mij maakt de pirelli 200 a-band geen verschil met de metzeler 190 a-band.. .. Hangt er vanaf hoe hard je aan de kraan draait :+

Ik steek het verschil in prijs lekker in mijn zak en koop er op een race weekendje mijn benzine van..

Wie weet komt metzeler wel met een 200 uit binnekort maar ik vrees daar ook voor de prijs verhoging dan. Pirelli was nog schappelijk toen de 190 band standaard was, maar nu is het gewoon gortig.. 350-390 euro de set
 
Kan je de metzelers vergelijken met de pirelli's?
Welke leveren betere grip en gaan langer mee?
Ik vind de 200/60 juist zo een fijne band alleen hij is zo duur :(

Ja, je kan de Metzeler 1 op 1 vergelijken met de Pirelli, het is dan ook een (oude) Pirelli band. De Pirelli levert meer grip omdat de nieuwste ontwikkelingen eerst bij Pirelli worden doorgevoerd.

Ik zou me geld uitgeven aan een Metzeler achterband met een Pirelli sc1 voorband. De voorbanden van Metzeler lopen qua performance wat achter tov Pirelli.
 
Hallo Henk en Maarten bedankt voor het advies.

Dus je kan dat dus gewoon combineren.
Vind je de 190/60 geen verschil maken met de 200/60?

Gaan de achterbanden even lang mee als de pirelli's?
 
Hallo Henk en Maarten bedankt voor het advies.

Dus je kan dat dus gewoon combineren.
Vind je de 190/60 geen verschil maken met de 200/60?

Gaan de achterbanden even lang mee als de pirelli's?

Combinaties zijn nooit een probleem.

De 190/60 voelt steviger aan bocht uit dan de 200, iets wat ik prettig vind.

De Metzelers gaan even lang mee, of langer.

Op een 1000cc doe je het met een K2 achterband en een SC1 voorband altijd goed.
 
Combinaties zijn nooit een probleem.

De 190/60 voelt steviger aan bocht uit dan de 200, iets wat ik prettig vind.

De Metzelers gaan even lang mee, of langer.
Op een 1000cc doe je het met een K2 achterband en een SC1 voorband altijd goed.

Persoonlijk vind ik de 200 iets prettiger, maar gezien de prijs ga ik aankomend jaar ook maar weer 190 rijden. Reed altijd Pirelli, maar ga nu de overstap naar Metzeler maken.

Ik snap onderstaande overzicht trouwens nog niet helemaal. Kan je nu beter met K2 voorband en K1 achterband rijden? Of is dit al een heel oud plaatje?
Grafik-RacetecSlick.jpg
 
Persoonlijk vind ik de 200 iets prettiger, maar gezien de prijs ga ik aankomend jaar ook maar weer 190 rijden. Reed altijd Pirelli, maar ga nu de overstap naar Metzeler maken.

Ik snap onderstaande overzicht trouwens nog niet helemaal. Kan je nu beter met K2 voorband en K1 achterband rijden? Of is dit al een heel oud plaatje?
[afbeelding]

Een plaatje is maar een plaatje ;) In de praktijk rijd je een K1/SC1 achterband snel kapot wanneer de temperatuur te laag is of het asfalt teveel grip heeft. Daarnaast zijn dit pure racing compounds gemaakt voor het rijden van 1 race! De huidige compounds zijn wel wat breder inzetbaar.

De Metzeler 190/60 heeft meer bandenspanning nodig dan de Pirelli, 1.8-2.0 bar warm.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan