Goedkope BMW kopen?

Stanmen

MF'er
22 mei 2006
191
0
Gemert
Hoi mede forumers.

Ik liep al een tijdje rond met het idee om een oude bmw te kopen(k100 of k75) nu zie ik die dingen al vanaf €1200,- op marktplaats staan.. :? Het is toch wel verleidelijk om zo'n ding te kopen, er zal wat aan gesleuteld moeten worden maar het meeste kan ik zelf.. Waar moet ik volgens jullie (en de bmw kenners) op moeten letten bij het aanschaffen van een oude BMW?

Of lijkt het jullie beter om bij de aanschaf van een BMW k100 of k75 rekening te houden met een bedrag van €3000,- tot €4000,- Ik weet het is dan nog steeds erg budget allemaal maar ik ben student he :) :P


bedankt,


Stan
 
Hoi mede forumers.

Ik liep al een tijdje rond met het idee om een oude bmw te kopen(k100 of k75) nu zie ik die dingen al vanaf €1200,- op marktplaats staan.. :? Het is toch wel verleidelijk om zo'n ding te kopen, er zal wat aan gesleuteld moeten worden maar het meeste kan ik zelf.. Waar moet ik volgens jullie (en de bmw kenners) op moeten letten bij het aanschaffen van een oude BMW?

Of lijkt het jullie beter om bij de aanschaf van een BMW k100 of k75 rekening te houden met een bedrag van €3000,- tot €4000,- Ik weet het is dan nog steeds erg budget allemaal maar ik ben student he :) :P


bedankt,


Stan



hoe ouder de motor,....hoe zorgvuldiger je moet zijn/kijken/doen, om de motor rijdend te houden...( lagers / electriek+ componenten/olieafdichtingen...)
de 'oude' K-serie heeft zich bewezen,....onderdelen zijn er genoeg te verkrijgen...
wellicht staat hier de info die je zoekt ook wel bij!
( zie aankooptips) ;)

suc6
 
Hoi mede forumers.

Ik liep al een tijdje rond met het idee om een oude bmw te kopen(k100 of k75) nu zie ik die dingen al vanaf €1200,- op marktplaats staan.. :? Het is toch wel verleidelijk om zo'n ding te kopen, er zal wat aan gesleuteld moeten worden maar het meeste kan ik zelf.. Waar moet ik volgens jullie (en de bmw kenners) op moeten letten bij het aanschaffen van een oude BMW?


Deze mannen weten heel veel over de K-serie BMW. KxxxYY beemers kunnen onderhouden worden met standaard gereedschap.

Suc6

Grt&Flx
 
Hoi mede forumers.

Ik liep al een tijdje rond met het idee om een oude bmw te kopen(k100 of k75) nu zie ik die dingen al vanaf €1200,- op marktplaats staan.. :? Het is toch wel verleidelijk om zo'n ding te kopen, er zal wat aan gesleuteld moeten worden maar het meeste kan ik zelf.. Waar moet ik volgens jullie (en de bmw kenners) op moeten letten bij het aanschaffen van een oude BMW?

Of lijkt het jullie beter om bij de aanschaf van een BMW k100 of k75 rekening te houden met een bedrag van €3000,- tot €4000,- Ik weet het is dan nog steeds erg budget allemaal maar ik ben student he :) :P


bedankt,


Stan


Mocht je interesse hebben in een K75RT, dan heeft een kennis van me nog wel een goede, starten+rijden maar. Prijs ligt wel wat hoger dan die 1200 euro, maar zeker onder de 3000,-. Hij woont redelijk bij je in de buurt (eindhoven), en evt keuringen zijn natuurlijk toegestaan, bijv. bij Timon Quispel in deurne (quispelmotoren)

Rede verkoop, hij wil overstappen naar een jongere R serie(boxer)
:)
 
Sja, waar moet je op letten, ik denk dat speling op de cardan het belangrijkst is. En ff naar de KM's kijken zodat je een inschatting kunt maken van het onderhoud dat nog gaat komen. verder gewoon algehele staat inschatten. Onderdelen zijn naar verhouding niet duur (in tegenstelling tot de meeste Japanse fietsen).
 
je kan bijna geen miskoop doen aan een K75.
echt fantastische woon-werk fietsen, 250.000 is haalbaar.
een K100 zou ik van na '86 zoeken, in dat jaar zijn er nog een hoop modificaties geweest.
overigens zijn er op beide modellen na '89 nog een hoop wijzigingen geweest, andere voorvork en zo.

het enige waar ik na de algemene staat even naar zou kijken is de vrije slag die het achterwiel kan maken.
af en toe hoor je hororverhalen van versleten splines op de kardan as, je krijgt dan een vrije slag van 5 centimeter draai op je achterwiel.
ik heb het nog nooit gezien, alleen over gelezen op het net.

ik denk dat de K-serie technisch de beste motorfietsen zijn die er ooit gemaakt zijn, je moet er alleen op gezien durven worden.

1200/1300 euro is een mooie richtprijs, dan hoef je echt niet te sleutelen *O*
 
Wow bedankt voor de reacties tot dus ver..

Ik heb wat mailtjes de deur uitgedaan en ik denk dat ik mn andere motor dan maar in de verkoop zet :P :P

Wie heeft er interesse in een goed lopende (en startende) cb 750 f2 met vrijwel nieuwe banden (bt45) bijna nieuwe (2000km) did ketting en tandwielen en bijna nieuwe (brembo) remblokken?

Het is een fijne fiets maar ik wil toch weer een stukje verder :)

voor meer info mail me maar!

Stan
 
even om in te lezen:

iK heb een k100rs van 1985.. 1750 euro.. met koffers..tanktas..alles er op en er aan...

er staat een hoop rommmel.. verdiep je goed in de markt..en zoek de pareltjes er uit.. verdiepen in de markt kan op de volgende manieren:

www.bmwk.tk
flying brick (al genoemd)
www.hobbyist.nl

www.bmwmotor.nl (is een handelaar..niet kopen als je niet weet wat je koopt)

mocht je meer info willen, mail me dan maar prive.

jobje zesentwintintig apendinges hetemail (hot).com

Belangrijkste tip: koop niet zonder alles goed nagekeken te hebben..vooral de oudere k series hebben nogal eens schade..
en de k75..zijn vaak omgebouwde politiemotoren (dat zie je als leek niet, als kenner wel) vooral de k75rt en de naked..
 
Niks mis met een K :) En vergeet niet dat het niet de motor is die je saai maakt, maar de motorrijder zelf :)
 
precies, ware het niet dat de gemiddelde smakeloze japanse lolly rijder 1200 euro nog veels te duur vind voor zo een über kekke k100.

:N Ik heb niks gezegd over het type of het merk. Dus waar deze opmerking vandaan komt?

Ik zei alleen, goedkoop is duurkoop. Daar bedoel ik mee, pas op dat je geen rommel aanschaf. Tenzij je natuurlijk van sleutelen houdt :)
 
:N Ik heb niks gezegd over het type of het merk. Dus waar deze opmerking vandaan komt?

Ik zei alleen, goedkoop is duurkoop. Daar bedoel ik mee, pas op dat je geen rommel aanschaf. Tenzij je natuurlijk van sleutelen houdt :)

ik geef mijn idee over de lage prijs.

behalve kwalitiet is er ook zoiets als vraag en aanbod en door het uiterlijk en de vereiste vakmanschap om op zo een ding te rijden is de k niet populair.
Ik denk dat dat verklaring is voor de lage prijs en niet de berg onderhoud waar jij voor waarschuwd.

ik zou dus nooit een boxer aanraden. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan