Goedkope Crossband

Ben_M

Rookie
6 mei 2009
24
0
Afferden
Goeiedag,

Ik zoek een achterband voor mijn CR250 (18'').
Maar nou kan ik op internet niet echt een winkel vinden die niet zo'n dure 18'' banden verkoopt. Weten jullie toevallig een goede internetwinkel waar de bandjes niet zo duur zijn? Ik zoek wel een beetje een merkband. Voor 19'' kon ik wel michelin en pirelli banden vinden voor rond de 60 euro.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Kenda troep?

Hoeveel ervaring heb jij dan met Kenda? Er zijn namelijk veel typen voor verschillende toepassingen...
 
Laatst bewerkt:
ik zoek dus gewoon een michelin of pirelli bandje die allround bruikbaar is. Ik rijd vooral in de losse zand, maar als ik eens naar een wat harder circuit ga wil ik niet meteen bandjes hoeven wisselen.
 
ik ga sowieso niet bij de motorzaak een band kopen, dat is al helemaal duur. Maar mxbanden.nl daar kan ik denk ik wel wat mee.
 
dat zegt niet altijd wat als het DOT gekeurd is.

kom bij een knmv wedstrijd met een helm die DOT gekeurd is en je krijgt de keuze of een andere helm op doen of weer naar huis gaan.
 
Bij een enduro band staat er ook DOT in.. straat gekeurd dus.. en FIM.. das gekeurd voor enduro gebruik.. [noppen max 13mm] een echte crossband mag niet op de openbare weg.

En bij helmen gaat het om de sluiting, bij een KNMV rit mag er geen klik sluiting op zitten maar 1 met die 2 ringen
 
whahaha .... knmv en helmen .....
Allemaal gelul en geld klopperij .... helmen die gewoon een E keur hebben en alle test doorstaan hebben worden bij de knmv afgekeurd omdat de importeur geen helmlijst naar de knmv gestuurd heeft en bij de knmv 75,00 / 100,00 betaald heeft om de helm op de keurlijst te zetten.
knmv zijn gewoon een stelletje dieven .... en geloof me ik heb er ervaring mee hihihih
 
whahaha .... knmv en helmen .....
Allemaal gelul en geld klopperij .... helmen die gewoon een E keur hebben en alle test doorstaan hebben worden bij de knmv afgekeurd omdat de importeur geen helmlijst naar de knmv gestuurd heeft en bij de knmv 75,00 / 100,00 betaald heeft om de helm op de keurlijst te zetten.
knmv zijn gewoon een stelletje dieven .... en geloof me ik heb er ervaring mee hihihih


ja hahaha klopt precies!
klopt helemaal wat je zegt, de knmv is niet helemaal goed bij hun hoofd....
maar goed het ging over banden toch?
mail me maar eens
 
Vee Rubber 110/100 x 18 of 120/100 x 18 " VRM 140 zijn redelijk allround crossbanden a € 55.00 p/st.
 
ik koop mijn banden bij www.motorbandenmarkt.nl de prijzen zijn goed en dat ook nog incl btw en bezorgen. doe het ook voor mijn koektrommel en vertrouw het 100%
 
Kenda banden is helemaal niets mis mee ..... mijn jongen reed er al mee een aantal jaren terug in de 85 jeugd knmv.
Ik vind dat je beter vaker een bandenwissel kan doen zodat het bandje scherp blijft inplaats een te duren band kopen en uit bezuiniging oprijden tot het een slik is .....
Kenda banden zijn wat zwaarder maar slijten echt niet harder als een ander merk hoor ....
Sommige zweren ook bij trellerborg , mijn ervaring is dat bij ons erg vaak de noppen afbreken.
@ wirro ... per 2010 GEEN tear offs meer .... Whahahaha sukkels zijn het
 
@ wirro ... per 2010 GEEN tear offs meer .... Whahahaha sukkels zijn het
Vindt je het dan goed dat na een weekend crossen het bos is veranderd in een plasic afvalberg? Plastic verteert niet! Op de A2 een flesje in de berm gooien kost je een boete en dat vindt ook niemand normaal, waarom is een tear-off in het bos flikkeren wel normaal?
Nog meer discussie op: http://www.motocrossforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=7628
Back on topic...
 
@ mike26..... hou toch op man ... wat word de volgende maatregel ????
Nederland loopt weer voorop met zijn regelgeving , roll off is natuurlijk prima , het gaat mij erom dat ze weer wat te zeiken hebben ....
moeimakers
 
Idd Barry, Romviel in Boekel even bellen. Nieuwe eigenaar en heeft een "scheepsvracht" banden opgekocht... voor weinig.

Ja dat wist ik dus niet, als barry dat nou meteen erbij vermeld had was dat wel handiger geweest ;) Normaal zijn banden van de zaak een stuk duurder als dat je ze op internet besteld.

normaal ga ik eigenlijk bijna nooit naar romviel toe, maar in dit geval kan ik er wel weer eens langsgaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan