goedkope en eenvoudige motor

Het mag best iets zijn dat minder onderhouden is. Het is voor de hobby, beetje sleutelen vind ik leuk. Het moet alleen compleet zijn en het liefst ook lopen. Haha
Maar onder de 1000 vind je wel gsjes
 
Je had moeten zorgen dat de zon nog iets meer in de lens viel.. was die CB een stuk knapper van geworden :P

250km toeren is met 2x eet/drink tussen stop, idd compleet moeite loos.
1000 km word mij gewoon te gek, volgens mij kom je dan op snelweg ritten uit en dat vind ik gewoon saai en pak ik de auto ;)
PLanning was om volgende week richting sauerland te gaan met de motoren, ritje van 350km dacht ik en ik had er 400 van gemaakt zodat we niet overal op de snelweg rijden.
Zolang ik wat kan spelen en sturen blijf ik het leuk vinden en krijg ik geen last maar als het saai word is de lol er snel af en krijg ik ook last.
Idd voornamelijk snelweg, ontkom je helaas niet aan als je serieus kilometers moet maken. Een auto is ook niet echt handig als je in je ééntje op motorvakantie gaat.

En actief rijden werkt inderdaad het beste, kan prima de hele dag in de alpen rijden met minimale stops terwijl ik op de snelweg graag na 100km wel even wil stoppen. Snelweg doe ik overigens vaak ook wel met een beetje tempo om het leuk te houden, komt nog bij dat zowel de CB als Fazer graag vibreren rond de 100km/u... :9

Ik hoor Suzuki Honda en Kawasaki voorbij komen heeft Yamaha niet een soort gelijk model uitgebracht?
Yammie had de Diversion 600, maar is een langzame 4 cilinder dus wat karakterloos tov de 2 cilindertjes. Fazer 400 was grijs import en praktisch op cilinderinhoud na hetzelfde als de Fazer 600, niet echt het kopen waard tenzij je aan een A2 rijbewijs vast zit.

Lijst met 35kW / A2 motoren - Startersmotor.nl hier kun je ook nog modelletjes vinden die laag vermogen zijn
BikesWiki.com, Japanese Motorcycle Encyclopedia of hier voor het gros van het Japanse spul van jaren 90 tot recent
 
Koop een Yamaha XJ600S (Diversion). Goed en makkelijk zelf te onderhouden. Of de zwaardere Yamaha XJ900F (cardan aandrijving), dan hoef je niet telkens een ketting in te vetten. Is ook nog eens een motor waar je prima mee kan touren. Betrouwbare motoren. Puntje van aandacht bij een XJ900F is de dynamo koolborstels. Die moet je af en toe vernieuwen. Bridgestone Batlax BT45 bandjes erop.
 
Koop een Yamaha XJ600S (Diversion). Goed en makkelijk zelf te onderhouden. Of de zwaardere Yamaha XJ900F (cardan aandrijving), dan hoef je niet telkens een ketting in te vetten. Is ook nog eens een motor waar je prima mee kan touren. Betrouwbare motoren. Puntje van aandacht bij een XJ900F is de dynamo koolborstels. Die moet je af en toe vernieuwen. Bridgestone Batlax BT45 bandjes erop.
Nee wil geen 4 cilinder. Maar zijn goede motoren. Heb ik ook naar gekeken. Maar iets gekocht wat ik mooier vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan