goedkope en eenvoudige motor

En hoe handig/slim/technisch je bent om in te kunnen schatten hoeveel onderhoud er nodig is. Maar goed, ik denk dat het verhaal nu wel duidelijk is. :)
 
Hangt er maar helemaal van af wat je voor 1000 Euro hebt gekocht.
Precies dit.

De vorige motor die ik heb verkocht, is uiteindelijk voor 1200 euro de deur uit gegaan, en de eigenaar spreek ik nog regelmatig. Naast een nieuwe accu is die motor nog steeds vrolijk aan het rondkarren zonder extra onderhoud. Alleen moet er binnenkort nieuwe olie in.
 
De waarde is al geboden ;)

Maar er kan niemand voor jou vertellen of iets wel of niet goed is.. je zult zelf heen moeten en zo n ding ophalen en er op rekenen dat het geld wat je er voor neer legt er ook nog weer tegen aan moet in de komende tijd.
Naar mijn mening kom je tussen de 1000 en 2000 euro in de categorie waar je iets fatsoenlijks kan scoren.

Ik heb niet alles gelezen maar heb je inmiddels al een rbw ?
 
Met een NTV kun je zowat niet de mist mee in gaan, maar zijn nu al wel rond de 30 jaar oud dus rubber delen hebben vaak al hun beste tijd gehad (geld natuurlijk voor elke motor van die leeftijd).

CB500 is wat nieuwer en iets ruimer dan de NTV qua zit, ook wat populairder en dus duurder. Blok heeft wel een totaal ander karakter, NTV is behoorlijk lui laagtoerig, CB veel meer hoogtoerig (leuker:9). Zit ook best wat rotzooi tussen als je relatief weinig wil betalen. Heel goed kijken naar de staat dus, beter 1000 betalen voor een nette onderhouden exemplaar dan 600 voor een ragding.

Yamaha FZS600 en Suzuki SV650 zijn ook leuk, maar dan ga je al gauw over de 1000 voor een redelijk exemplaar ipv onder de 1000. Je hebt ook nog wat 4 cilinder sport-tour motoren die het tegenwoordig niet meer zo goed doen op de markt, Thundercat, GSXF, ZZR600 etc. Gaan vaak voor weinig weg.
Sv 650 heb ik staan, mag weg, hoeft niet
Door vorige eigenaar is de topkuip verzaagd ivm superbikestuur
€1000,- mag hij voor weg
 
het is altijd fijn als je iets kunt kopen van een bekende of van een bekende hier van het forum .
Dat is geen garantie voor en goede koop maar de verkoper is dan in ieder geval te goeder trouw .


en ja overal zijn uitzonderingen op|(
 
GSX(F) 600 zijn onverkoopbaar. Ze waren goedkoop toen ze nieuw waren, er zijn er teveel en niemand wil zo'n plastic walvis. Die dingen moet je niet meer als 400 euro voor geven. Die Honda V4'is net zo'n gevalletje.

Let ook even op hoeveel motoren er in die prijsklasse aangeboden worden die "even afgesteld" moeten worden.

Ik zeg niets meer over carburateurs, maar ik zie een verband.
 
GSX(F) 600 zijn onverkoopbaar. Ze waren goedkoop toen ze nieuw waren, er zijn er teveel en niemand wil zo'n plastic walvis. Die dingen moet je niet meer als 400 euro voor geven. Die Honda V4'is net zo'n gevalletje.

Let ook even op hoeveel motoren er in die prijsklasse aangeboden worden die "even afgesteld" moeten worden.

Ik zeg niets meer over carburateurs, maar ik zie een verband.
Klopt helemaal. Vrijwel iedereen vind het model afzichtelijk. Wel een leuke anekdote; ik kocht een GSXF voor 300€, knapte hem wat op en hij kreeg een andere kappenset.
Reed nog voor onder de 1000 euro een leuke motor. Toen werd ik aangreden door een oudere dame die niet goed keek. Twee kappen beschadigd, hendel en stuurgewichtjes. Haar verzekering taxeerde en betaalde toch 1350€.
Dus eigenlijk rijd ik die fiets voor nop, hoewel ik dat toch niemand zou aanraden :')
 
Het is toch helemaal niet erg als je in een < 1K motor nog een 700 euro moet investeren? Setje banden, oliebeurt en een kettingset verder en je bent er al bijna. Als je voor 1.700 euro dan een goede motor hebt, rij je echt spotgoedkoop.
 
GSX(F) 600 zijn onverkoopbaar. Ze waren goedkoop toen ze nieuw waren, er zijn er teveel en niemand wil zo'n plastic walvis. Die dingen moet je niet meer als 400 euro voor geven. Die Honda V4'is net zo'n gevalletje.

Let ook even op hoeveel motoren er in die prijsklasse aangeboden worden die "even afgesteld" moeten worden.

Ik zeg niets meer over carburateurs, maar ik zie een verband.
Ik denk dat er een verband is met mensen die zo goedkoop mogelijk willen rijden, en geen onderhoud doen als de carburateurs dat nodig hebben. Keertje schoonmaken is soms gewoon nodig.
 
Ik denk dat er een verband is met mensen die zo goedkoop mogelijk willen rijden, en geen onderhoud doen als de carburateurs dat nodig hebben. Keertje schoonmaken is soms gewoon nodig.
Dat denk ik ook. En goed synchroniseren kan ook een wereld van verschil opleveren. Een carbtune kost ook nog geen 100 euro en je hebt er met een carburateurfiets veel plezier van.
 
Dat denk ik ook. En goed synchroniseren kan ook een wereld van verschil opleveren. Een carbtune kost ook nog geen 100 euro en je hebt er met een carburateurfiets veel plezier van.
Maar het afstellen waar ze in die advertenties over hebben is niet afstellen, maar eraf halen en schoonmaken. Synchroniseren kan een motor wel wat minder rauw van lopen, maar niet enorm beroerd. Of het moet zijn dat iemand met de schroefjes heeft gespeelt.
 
Mijn idee, koop die motor van Clank.
Ik ken hem niet, ken überhaupt geen mannen die enkel thee drinken.
Maar voor dat geld kan je geen miskoop hebben.
Daarbij moet je er van uit gaan dat een actieve MF'er zich er niet aan zal branden om willens en wetens iemand af te zetten met oude zooi.
 
Mijn idee, koop die motor van Clank.
Ik ken hem niet, ken überhaupt geen mannen die enkel thee drinken.
Maar voor dat geld kan je geen miskoop hebben.
Daarbij moet je er van uit gaan dat een actieve MF'er zich er niet aan zal branden om willens en wetens iemand af te zetten met oude zooi.
Dat laatste is zeker waar haha.

Maare, ik drink ook geen thee *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan