goedkope en eenvoudige motor

Nou ja mijn teller gaat ook over de 200....heb het nog nooit gereden maar het staat er wel mooi..deed ik vroeger ook..op de km teller van een auto of motor kijken hoe hard ie kon..volgens deze theorie gaat een Alto met gemak 180..best snelle bakken.
 
Nou ja mijn teller gaat ook over de 200....heb het nog nooit gereden maar het staat er wel mooi..deed ik vroeger ook..op de km teller van een auto of motor kijken hoe hard ie kon..volgens deze theorie gaat een Alto met gemak 180..best snelle bakken.

Mijn Appie 280 geloof ik, maar dan heb ik al afgehaakt hoor.
 
Ik besteed zelf mijn onderhoud uit dus kan je het fijne niet vertellen, maar over het algemeen is een oudere motor veel gemakkelijker te onderhouden in verband met elektronica, carbs waar je nog zelf aan kunt werken e.d.. Beetje onder het mom van aan oude auto's kun je zelf sleutelen, nieuwe kun je nog geen accu meer vervangen zonder protocol :+..

Verder is €1000,- geen groot bedrag en verwacht ik niet dat je voor deze prijs iets gaat vinden in die staat. Wellicht wel een 400 of 500CC motor, maar 750CC word al moeilijker. Daarbij heeft Clank er nog een hoop onderdelen bij (dacht ik) waardoor de aankomende beurtjes al duidelijk zijn wat er aan gedaan moet worden.

Aik weet overigens wel zeker dat er genoeg zijn op het forum die het veel beter uit kunnen leggen dan ik.
Een lichte schade 750 CC maar technisch goed examplaar gaan onder de 1000 euro weg. Vaak zijn hier en daar nog mankementen mee, zoals te oude banden, accu, etc....weer 300 euro eraf...700 euro...is wel mogelijk. ^^ heb zelf iets teveel betaald eigenlijk voor mijn exemplaar.
 
Als je naar een dergelijke Fazer gaat kijken, moet (nou ja, het is verstandig) iemand meenemen die wat meer van motorfietsen afweet (technisch gezien). Op de foto's zie ik weinig valschade, echter foto's geven niet de werkelijkheid weer en zeker niet de details die je ziet als je naast de motorfiets staat.

Je zou niet de eerste zijn die vindt dat dat hij/zij een prachtige motor gekocht heeft en kort daarna voor fikse kosten komt te staan, die als iemand die beter technisch onderlegd is waarschijnlijk wel had waargenomen.

Ten aanzien van deze versie van de Fazer, er staan er flink wat te koop. Grote beurten om de 42 dkm (kleppen controleren). Bij originele bochtensets goed kijken of deze niet doorgerot zijn, zeker niet als ze jaarrond gebruikt zijn (zelf ook mijn bochtenset moeten laten vervangen, doorgerot door pekel). Wel geldt dat ze bij fatsoenlijk onderhoud lang meegaan.
En bij deze km stand zeker de remschijven checken (vervangen is relatief kostbaar). Verder blijft gelden, hoe meer bekend over het onderhoud, wat en wanneer hoe kleiner de kans op "gekke" dingen. En er dient op een dergelijk fiets altijd proefgereden te worden (zelf geen rijbewijs, dan iemand anders die al flink wat kilometers gereden heeft en liefst op verschillende motorfietsen).
 
Als je naar een dergelijke Fazer gaat kijken, moet (nou ja, het is verstandig) iemand meenemen die wat meer van motorfietsen afweet (technisch gezien). Op de foto's zie ik weinig valschade, echter foto's geven niet de werkelijkheid weer en zeker niet de details die je ziet als je naast de motorfiets staat.

Je zou niet de eerste zijn die vindt dat dat hij/zij een prachtige motor gekocht heeft en kort daarna voor fikse kosten komt te staan, die als iemand die beter technisch onderlegd is waarschijnlijk wel had waargenomen.

Ten aanzien van deze versie van de Fazer, er staan er flink wat te koop. Grote beurten om de 42 dkm (kleppen controleren). Bij originele bochtensets goed kijken of deze niet doorgerot zijn, zeker niet als ze jaarrond gebruikt zijn (zelf ook mijn bochtenset moeten laten vervangen, doorgerot door pekel). Wel geldt dat ze bij fatsoenlijk onderhoud lang meegaan.
En bij deze km stand zeker de remschijven checken (vervangen is relatief kostbaar). Verder blijft gelden, hoe meer bekend over het onderhoud, wat en wanneer hoe kleiner de kans op "gekke" dingen. En er dient op een dergelijk fiets altijd proefgereden te worden (zelf geen rijbewijs, dan iemand anders die al flink wat kilometers gereden heeft en liefst op verschillende motorfietsen).
Ik neem een vriend mee die woon werk rijd als ik ga kijken.
 
Bij een Fazer 600 (waar ik de nodige kennis van heb) zit er geen klep in de uitlaat. Bij sommige motoren is een Exup-klep in de uitlaat aanwezig (betreft een systeem om vermogen bij lagere toeren te verhogen).
De in- en uitlaatkleppen (want 4 takt motor en per cilinder zijn er 2 in- en 2 uitlaatkleppen aanwezig) moeten om de 42.000 km gesteld worden (bij mij is er weinig verloop en komt het neer op dan vastgesteld wordt dat de klepspeling nog in orde).

heeft een fazer 1999 trouwens variabele kleppen?

Edit: sommige hebben klep verstelling nodig bij de 40K km:

Denk dat in je bericht eea door elkaar heen gehaald is.
 
Denk dat ie doelt op VVT, VTEC etc. wat het kleppen stellen wat complexer/duurder maakt. Maar rond de 2000's was alleen Honda daar mee bezig.

Bij de Fazer en veel andere yammie's moet de klepspeling om de 42.000km gecontroleerd en evt. gesteld worden. Kost zo'n 250 á 350 euro.
 
Denk dat ie doelt op VVT, VTEC etc. wat het kleppen stellen wat complexer/duurder maakt. Maar rond de 2000's was alleen Honda daar mee bezig.
Niet aan gedacht en dan te bedenken dat in de Honda Accord (koekblik) dat hier voor het huis geparkeerd staat een dergelijk systeem is ingebouwd 8)7
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
ik zit een beetje met een dillema, is het verstandiger om een goedkope diversion te halen, hier op te leren rijden en eventueel als pekelfiets te gebruiken, om vervolgens later een motor te kopen die ik echt wil?
ik wordt niet echt heel hyped van een diversion, maar misschien helpt het me wel met de juiste keuze maken voor een motor die ik wel wil.
of kan ik beter een motor kopen die ik wel mooi vind, met het risico dat ik misschien spijt krijg van mijn keuze en misschien bang ben om er mee te rijden.
 
ik zit een beetje met een dillema, is het verstandiger om een goedkope diversion te halen, hier op te leren rijden en eventueel als pekelfiets te gebruiken, om vervolgens later een motor te kopen die ik echt wil?
ik wordt niet echt heel hyped van een diversion, maar misschien helpt het me wel met de juiste keuze maken voor een motor die ik wel wil.
of kan ik beter een motor kopen die ik wel mooi vind, met het risico dat ik misschien spijt krijg van mijn keuze en misschien bang ben om er mee te rijden.
Dat kun je alleen zelf bepalen.
 
Niemand wordt "hyped" van een Diversion. Het is gewoon een verstandige fiets. Koop nu maar zo'n ding, rij er een jaar op, een beetje onderhoud en je hebt geen afschrijving. Koop je volgend jaar iets spannends.
Klopt koop dan een 900 nog geen ;lampje aan stuk gegaan in 77000 kilometrs die ik hem had.
 
Gewoon een goedkoop hok kopen, een motor is maar een ding. Wat je ermee beleefd is belangrijker. :)

Heb na 9 jaar motorrijden ook gewoon 2 hokken staan. Vandaag lekker vlot achter een Z900 gehobbelt op de Timmelsjoch ;)
 
Er zitten wel 1 kant tekeningen aan.
- ik wil woon werk gaan rijden dus zoek wel iets betrouwbaars.

Heeft iemand hier nog tips voor? Waar ik naar kan zoeken wbt model. Ik ben 188 en 90kg. Er staat hier op het forum ook een fazer te koop met 123000 op de teller. Een kennis rade mij aan om onder 100.000 te blijven met een 600cc klopt dat? Ik verwacht dat ik ongeveer 8000 km per jaar ga rijden.
 
Lees even wat IJzervreter onderschrijft en Halflive schrijft een 900 div is perfect voor dat werk
Niet kapot te krijgen en ruim zat voor je lengte (600 is wat krapjes)
 
Terug
Bovenaan Onderaan