- 20 jun 2007
- 10.846
- 10.473
Gaat over de tweehonderd vind ik dan wel weer apart om erbij te vermelden.
Iemand die dat nodig vindt heeft geen verstand van motoren, dus lekker laten staan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou ja mijn teller gaat ook over de 200....heb het nog nooit gereden maar het staat er wel mooi..deed ik vroeger ook..op de km teller van een auto of motor kijken hoe hard ie kon..volgens deze theorie gaat een Alto met gemak 180..best snelle bakken.
Lekker laten staan? Lekker bovenop kruipen en gaaaaaaaassssss!!!!!! (wel op de Autobahn dan...)Gaat over de tweehonderd vind ik dan wel weer apart om erbij te vermelden.
Iemand die dat nodig vindt heeft geen verstand van motoren, dus lekker laten staan.
Misschien moet ik dát er bij zettenGaat over de tweehonderd vind ik dan wel weer apart om erbij te vermelden.
Iemand die dat nodig vindt heeft geen verstand van motoren, dus lekker laten staan.
Een lichte schade 750 CC maar technisch goed examplaar gaan onder de 1000 euro weg. Vaak zijn hier en daar nog mankementen mee, zoals te oude banden, accu, etc....weer 300 euro eraf...700 euro...is wel mogelijk. ^^ heb zelf iets teveel betaald eigenlijk voor mijn exemplaar.Ik besteed zelf mijn onderhoud uit dus kan je het fijne niet vertellen, maar over het algemeen is een oudere motor veel gemakkelijker te onderhouden in verband met elektronica, carbs waar je nog zelf aan kunt werken e.d.. Beetje onder het mom van aan oude auto's kun je zelf sleutelen, nieuwe kun je nog geen accu meer vervangen zonder protocol ..
Verder is €1000,- geen groot bedrag en verwacht ik niet dat je voor deze prijs iets gaat vinden in die staat. Wellicht wel een 400 of 500CC motor, maar 750CC word al moeilijker. Daarbij heeft Clank er nog een hoop onderdelen bij (dacht ik) waardoor de aankomende beurtjes al duidelijk zijn wat er aan gedaan moet worden.
Aik weet overigens wel zeker dat er genoeg zijn op het forum die het veel beter uit kunnen leggen dan ik.
Ik neem een vriend mee die woon werk rijd als ik ga kijken.Als je naar een dergelijke Fazer gaat kijken, moet (nou ja, het is verstandig) iemand meenemen die wat meer van motorfietsen afweet (technisch gezien). Op de foto's zie ik weinig valschade, echter foto's geven niet de werkelijkheid weer en zeker niet de details die je ziet als je naast de motorfiets staat.
Je zou niet de eerste zijn die vindt dat dat hij/zij een prachtige motor gekocht heeft en kort daarna voor fikse kosten komt te staan, die als iemand die beter technisch onderlegd is waarschijnlijk wel had waargenomen.
Ten aanzien van deze versie van de Fazer, er staan er flink wat te koop. Grote beurten om de 42 dkm (kleppen controleren). Bij originele bochtensets goed kijken of deze niet doorgerot zijn, zeker niet als ze jaarrond gebruikt zijn (zelf ook mijn bochtenset moeten laten vervangen, doorgerot door pekel). Wel geldt dat ze bij fatsoenlijk onderhoud lang meegaan.
En bij deze km stand zeker de remschijven checken (vervangen is relatief kostbaar). Verder blijft gelden, hoe meer bekend over het onderhoud, wat en wanneer hoe kleiner de kans op "gekke" dingen. En er dient op een dergelijk fiets altijd proefgereden te worden (zelf geen rijbewijs, dan iemand anders die al flink wat kilometers gereden heeft en liefst op verschillende motorfietsen).
heeft een fazer 1999 trouwens variabele kleppen?
Edit: sommige hebben klep verstelling nodig bij de 40K km:
Niet aan gedacht en dan te bedenken dat in de Honda Accord (koekblik) dat hier voor het huis geparkeerd staat een dergelijk systeem is ingebouwdDenk dat ie doelt op VVT, VTEC etc. wat het kleppen stellen wat complexer/duurder maakt. Maar rond de 2000's was alleen Honda daar mee bezig.
Dat is nog te doen.Kost zo'n 250 á 350 euro.
750CC word al moeilijker.
Dat kun je alleen zelf bepalen.ik zit een beetje met een dillema, is het verstandiger om een goedkope diversion te halen, hier op te leren rijden en eventueel als pekelfiets te gebruiken, om vervolgens later een motor te kopen die ik echt wil?
ik wordt niet echt heel hyped van een diversion, maar misschien helpt het me wel met de juiste keuze maken voor een motor die ik wel wil.
of kan ik beter een motor kopen die ik wel mooi vind, met het risico dat ik misschien spijt krijg van mijn keuze en misschien bang ben om er mee te rijden.
Klopt koop dan een 900 nog geen ;lampje aan stuk gegaan in 77000 kilometrs die ik hem had.Niemand wordt "hyped" van een Diversion. Het is gewoon een verstandige fiets. Koop nu maar zo'n ding, rij er een jaar op, een beetje onderhoud en je hebt geen afschrijving. Koop je volgend jaar iets spannends.