goedkope en eenvoudige motor

Er zitten wel 1 kant tekeningen aan.
- ik wil woon werk gaan rijden dus zoek wel iets betrouwbaars.

Heeft iemand hier nog tips voor? Waar ik naar kan zoeken wbt model. Ik ben 188 en 90kg. Er staat hier op het forum ook een fazer te koop met 123000 op de teller. Een kennis rade mij aan om onder 100.000 te blijven met een 600cc klopt dat? Ik verwacht dat ik ongeveer 8000 km per jaar ga rijden.
8000km p/j is niet bijzonder veel.

Kilometerstand zegt wel wat maar lang niet alles. Hoe ie er nog bij staat na x kilometers wel.

Aantal cc maakt niet zoveel uit, kleinere motorblokken zijn vaak ontworpen om ook langdurig hogere toerentallen aan te kunnen
 
ik zit een beetje met een dillema, is het verstandiger om een goedkope diversion te halen, hier op te leren rijden en eventueel als pekelfiets te gebruiken, om vervolgens later een motor te kopen die ik echt wil?
ik wordt niet echt heel hyped van een diversion, maar misschien helpt het me wel met de juiste keuze maken voor een motor die ik wel wil.
of kan ik beter een motor kopen die ik wel mooi vind, met het risico dat ik misschien spijt krijg van mijn keuze en misschien bang ben om er mee te rijden.
Heb je nu inmiddels je rijbewijs voor de motor al binnen? Zo ja, hak door die knoop! Niet te lang over zeveren.. Er staan zat hokken te koop om mee te beginnen.


Iets duurder maar lijkt wel betrouwbaar zeker als je WW verkeer wil gaan doen:


Minder duur maar wat werk (en zelf een accuutje meenemen):


Leuke opstapper:


Jouw voorkeur:

 
Laatst bewerkt:
Ik raad aan een xj900s, reden;

*betaalbaar en onderhoud is eenvoudig zelf te doen.
*Betrouwbaar
*komt goed mee met verkeer
*cardan

zelf de 600 gehad voor ww en miste echt wel power.
 
Heb je nu inmiddels je rijbewijs voor de motor al binnen? Zo ja, hak door die knoop! Niet te lang over zeveren.. Er staan zat hokken te koop om mee te beginnen.


Iets duurder maar lijkt wel betrouwbaar zeker als je WW verkeer wil gaan doen:


Minder duur maar wat werk (en zelf een accuutje meenemen):


Leuke opstapper:


Jouw voorkeur:


ja het rijbewijs is behaald en woensdag ligt hij voor me klaar.
bedankt voor de tips! ik denk dat ik wel wat kan met mijn keuze stress.
 
Inmiddels ben ik er al weer even uit. Het is een fz6 geworden uit 2004. Door een gelukje kon ik deze motor aanschaffen.

Ondertussen ben ik aan het overwegen om iets te kopen met minder vermogen voor erbij met 1 of 2 cilinders waar ik makkelijker bij kan en niet allerlei kapper af moeten en de tank eraf. Iets wat meer voor de hobby is dan voor dagelijks vervoer.
Liefst een brikkie dus waar ik lekker mee kan rommelen. Heeft iemand tips voor merk en model? Wil graag een beetje er opgevoerde brommers idee terug krijgen.
 
Inmiddels ben ik er al weer even uit. Het is een fz6 geworden uit 2004. Door een gelukje kon ik deze motor aanschaffen.

Ondertussen ben ik aan het overwegen om iets te kopen met minder vermogen voor erbij met 1 of 2 cilinders waar ik makkelijker bij kan en niet allerlei kapper af moeten en de tank eraf. Iets wat meer voor de hobby is dan voor dagelijks vervoer.
Liefst een brikkie dus waar ik lekker mee kan rommelen. Heeft iemand tips voor merk en model? Wil graag een beetje er opgevoerde brommers idee terug krijgen.
Gefeliciteerd!

CB500 is heel erg brommer achtig, makkelijk sleutelen, stuurt heel makkelijk (zeker met sbk stuurtje en sportbandjes) en heeft een leuke vermogensopbouw. Bij 6000rpm word hij wakker, bij 8000rpm geeft ie nog een kick en bij zo'n 10.500rpm is het feest afgelopen. Vooral in Nederland gewoon een heerlijk ding. Heb ook een NX250 en WR250R gehad (26/31pk) maar dan mis je net wat ponies voor op straat, ongeveer 50pk is ideaal. Hawk GT en NTV met de 650 v-twin heb ik ook gehad, ook leuke fietsen maar omdat ze juist een relatief sterk onder en middengebied hebben en niet echt veel topend mis je wel een beetje het (2takt) brommer idee van vol gas tot de toerenbegrenzer. :9

GS500 en ER-5/GPZ500 valt in dezelfde categorie als de CB500, volgens sommige reviews wel wat minder qua alles dan de Honda maar zelf geen ervaring mee.
 
Liefst een brikkie dus waar ik lekker mee kan rommelen. Heeft iemand tips voor merk en model? Wil graag een beetje er opgevoerde brommers idee terug krijgen.
Dan zou ik voor een 2 takt gaan.
Ik weet alleen niet of die (vaak) te koop staan voor weinig.
 
GS500 want licht, luchtgekoeld, goedkoop en twin.

Voor het echte opgevoerde brommer gevoel moet je eigenlijk een tweetakt hebben maar die zijn omhoog geschoten in prijs.
 
Omdat een opgevoerde brommers veel gezeur geeft.

Wel nagedacht om een MB 125 te zoeken. Maar heb liever een brikkies met wat meer vermogen.
Als je nog het echte brommer gevoel wil kun je ook kijken naar bijvoorbeeld de DT125R, TDR125, RS125 etc.. Maar dan moet je misschien wel gaan importeren gezien dat spul voornamelijk is verkocht in landen waar je al jaren vanaf je 16de op een (begrensde) 125 mag rijden.

Heb zelf ook wel is gekeken naar 125 tweetakts gezien die nog goed betaalbaar zijn. Maar gezien mijn ervaring met de 250cc 4 takts denk ik dat ik dan gewoon vermogen ga missen. Ben gewoon al zo gewend dat je zo op 100km/u zit zonder veel moeite. En een tweetakt die qua specs vergelijkbaar is met een CB'tje is onbetaalbaar. 8)7

Misschien als ik ooit is plek heb voor 3 fietsen dat ik weer een Derbi Senda koop met dikke Yasuni pijp. Gewoon puur voor het geluid en de geur. :}
 
of je laat net als mij een brommer omkeuren naar motorfiets , nog steeds erg leuk bij een honda SS50 / kreidler / zundapp
Lekker opvoeren , en niet steeds achterom kijken naar politie
 
of je laat net als mij een brommer omkeuren naar motorfiets , nog steeds erg leuk bij een honda SS50 / kreidler / zundapp
Lekker opvoeren , en niet steeds achterom kijken naar politie
Maar dat kost serieus geld tegenwoordig,..al die brommers die een paar jaar geleden niemand wilde hebben want geen scooter.
 
Ik zoek iets wat goedkoop is en veel onderdelen voor zijn met 1 of 2 cilinders. Er staat hier bijvoorbeeld een Honda rebel te koop 250 cc waar ik wil kijken.
 
Ik zoek iets wat goedkoop is en veel onderdelen voor zijn met 1 of 2 cilinders. Er staat hier bijvoorbeeld een Honda rebel te koop 250 cc waar ik wil kijken.
Goedkoop en achterlijk veel onderdelen en makkelijk sleutelen en 2 cilinders..

Dat is inderdaad de gs500.

En het rijdt ook nog eens kei leuk als je hem goed hebt onderhouden (goede voorvorken en balhoofdlager doet veel, maar niemand heeft dat op die dingen).
 
Gewoon het hele plaatje eigenlijk, Rebel is leuk als je misschien heel klein bent anders zou ik zeker voor de cb500 ( of gs500, er5 ) gaan.
Heb je gewoon alsnog iets meer motor aan, net genoeg power en heel makkelijk aan te sleutelen en goedkoop onderdelen verkrijgbaar
 
Gewoon het hele plaatje eigenlijk, Rebel is leuk als je misschien heel klein bent anders zou ik zeker voor de cb500 ( of gs500, er5 ) gaan.
Heb je gewoon alsnog iets meer motor aan, net genoeg power en heel makkelijk aan te sleutelen en goedkoop onderdelen verkrijgbaar
gs500 hoef je niet groot voor te zijn :)
 
Goedkoop en achterlijk veel onderdelen en makkelijk sleutelen en 2 cilinders..

Dat is inderdaad de gs500.

En het rijdt ook nog eens kei leuk als je hem goed hebt onderhouden (goede voorvorken en balhoofdlager doet veel, maar niemand heeft dat op die dingen).
Een cb500 is veel beter en duurzamer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan