Goedkope GPS met eigen route mogelijkheid

ZZR-UK

Die hard MF'er
15 sep 2006
665
0
London
Hi all

Ik ga vrijdag as op vakantie naar Frankrijk en vandaag geeft mijn Garmin Quest de geest -O-
En ik had net een mooie route gemaakt....

Ik heb dus snel een betaalbare GPS nodig. Een dure GPS eet teveel uit het vakantie budget.

Wat ik wil:
Een GPS waar ik zelf routes mee kan maken, (liefst op de Mac, maar PC is ook mogelijk) en die op de GPS laden. Ik ben van plan naar zuid Frankrijk/noord Spanje te rijden. Zo veel mogelijk over kleinere wegen, en ik wil graag een route rijden die ikzelf kan uitstippelen. Maar aangezien route borden in Frankrijk noga schaars zijn prefereer ik een GPS boven de ouderwetse kaart.

Opties die de GPS niet hoeft te hebben
- waterdicht (gooi hem bij slecht weer we in een plastic zak)
- trillings bestendig (ligt in de tanktas)
- filtser info (rijdt zelden te hard)
- actuele verkeers info
- MP3 speler

De Tomtom Rider en de Garmin Zumo vallen buiten het budget

Ik gebruik de GPS gewoon zoals je een kaart vroeger gebruikte. Je kijkt waar je heen wilt, bepaalt de route en volgt die.

Bestaat er een GPS onder de €200,- die deze mogelijkheden biedt?

ps ik heb de search begruikt, maar dat levert weing actuele info op en de GPS wereld verandert snel
 
Laatst bewerkt:
Tweedehandse Garmin 2610 of liever de 2720/28.......op MP dan
 
Laatst bewerkt:
Hi all

Ik ga vrijdag as op vakantie naar Frankrijk en vandaag geeft mijn Garmin Quest de geest -O-
En ik had net een mooie route gemaakt....

Ik heb dus snel een betaalbare GPS nodig. Een dure GPS eet teveel uit het vakantie budget.

Wat ik wil:
Een GPS waar ik zelf routes mee kan maken, (liefst op de Mac, maar PC is ook mogelijk) en die op de GPS laden. Ik ben van plan naar zuid Frankrijk/noord Spanje te rijden. Zo veel mogelijk over kleinere wegen, en ik wil graag een route rijden die ikzelf kan uitstippelen. Maar aangezien route borden in Frankrijk noga schaars zijn prefereer ik een GPS boven de ouderwetse kaart.

Opties die de GPS niet hoeft te hebben
- waterdicht (gooi hem bij slecht weer we in een plastic zak)
- trillings bestendig (ligt in de tanktas)
- filtser info (rijdt zelden te hard)
- actuele verkeers info
- MP3 speler

De Tomtom Rider en de Garmin Zumo vallen buiten het budget

Ik gebruik de GPS gewoon zoals je een kaart vroeger gebruikte. Je kijkt waar je heen wilt, bepaalt de route en volgt die.

Bestaat er een GPS onder de €200,- die deze mogelijkheden biedt?

ps ik heb de search begruikt, maar dat levert weing actuele info op en de GPS wereld verandert snel

Jep, de 2610

Een maatje van me heeft er nog een incl recente kaart, (vrijwel)nieuwe motorkabel/houder

Past precies binnen je budget.

Interesse? Dan effe een gilletje geven!

:)
 
Je kunt ook voor deze kijken: Garmin GPSmap60 CSx. Ik heb er zelf ook een. Ik gebruik hem veel met wandelen, maar hij doet het ook op de motor. Geen gesproken aanwijzingen. Ik heb hem destijds uit de VS voor onder de 300 dollar gekocht.
 
Je kunt ook voor deze kijken: Garmin GPSmap60 CSx. Ik heb er zelf ook een. Ik gebruik hem veel met wandelen, maar hij doet het ook op de motor. Geen gesproken aanwijzingen. Ik heb hem destijds uit de VS voor onder de 300 dollar gekocht.

Ziet er wel mooi uit. Niet te groot, zeker een voordeel.

Maar hoe werkt dat, geeft hij ook aan hoe je over de weg rijdt, of moet je een pijl volgen die hemelsbreed naar het volgende waypoint wijst? (dus niet noodzakelijk over de weg)
 
Laatst bewerkt:
Garmin oregon 200, 220 euro incl verzenden. Wel zonder kaarten, maar deze zijn te vinden op het internet.

Maarja, deze is wel:
- waterdicht
- trilling bestendig

en kan voorzien worden van filtser info

Niks voor jou dus..
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle info (maar meer is zeker welkom) Er is in de snelle wereld van de GPS alweer een hoop verandert. De Garmin GPSmap60 en de Garmin oregon 200 klinken beide interesant.
Voor respectievelijk £230 en £210 pound (ik woon in de UK). Toch nog stevig aan de prijs als ik heel eerlijk ben, zeker omdat mijn huidige Garmin me na een jaar of twee toch mooi in de steek laat. Die was ook £200, toch een aardige afschrijving voor het beperkte aantal ritten datik ermee heb gemaakt. Maar aan de andere kant is de £230 peanuts tegen de tijd dat ik 600 keer ben verdwaalt op weg naar zuid Frankrijk...
 
Dankzij de GPSmap60 tip van CaviaGC ben ik wat verder gaan zoeken en het lijkt dat de
Garmin eTrex Legend HCx + City Navigator ook erg interesant is

Garmin

lijkt alles te beiden wat ik zoek
- Automatic routing (turn by turn routing on roads)
- Waterproof (niet noodzakelijk, maar wel zo makkelijk)
- MapSource® Trip & Waypoint Manager
- you can transfer waypoints and other data to your computer
- Battery life: 25 hours (dus geen voeding op de motor nodig)
en is voor slecht £149 te koop via Amazon

http://www.amazon.co.uk/Garmin-eTre...HM7WA2CBSOPA&s=generic&qid=1253533204&sr=1-18

Is er iemand die ervaring heeft met dit apparaat? Werkt het ook voor op de weg, dus zegt hij netjes bij de kruising links enzovoort. Hoeft het niet eens te zeggen trouwnes want ik heb geen oortje in, ik kijk gewoon op het schermpje, dus als hij het laat zien is het goed genoeg voor mij.
 
aanbieding bij de gamma of was het praxis nu 64.95 navion of zo
west europa.
kost iederdaad maar een drol......
 
:) DE GPS60 geeft aan wanneer je met afslaan via het scherm. Hij piept vantevoren niet al te hard. Soms hoor ik het piepje wel (duc-blok met open dempers:)). Ik heb een plaatje geplukt uit de handleiding om te laten zien wat je aan scherminfo kan verwachten.

De Etrex doet hetzelfde. Ik heb toen voor de gps60csx gekozen,omdat hij wat degelijker lijkt, gevoeligere ontvangst heeft en net wat meer opties. De mijne is verschillende keren gevallen en doet het nog steeds prima. De meerprijs in de VS was niet al te groot. Ongeveer twee jaar geleden waren ze in Nederland bijna 500 euro en in de vs 300 dollar....

full


Als je wilt kan ik je een handleiding in pdf sturen, zodat je enig idee hebt hoe het ding werkt
 
Nou, conclusie zo'n dag of vier voor vertek is denk ik toch maar met de oude vertrouwde papieren GPS te gaan. Zal wel veel verdwalen worden, Fransen hebben het niet zo op wegwijzers. Maar hoe ik het ook wend of keer, een GPS met eigen route mogelijkheid op de PC komt toch op meer als £300,-. Te veel geld om even snel aan te schaffen voor de vakantie.

Daarnaast is het nu vrijwel onmogelijk geworden om er een op tijd in huis te krijgen. Alle betaalbare opties zijn on-line en worden per Royal Mail verstuurd, en die staken...

Prijzen voor GPS systemen gaan wel omlaag, maar tergelijkertijd worden allerlei functies alleen nog maar in het duurdere marksegment geleverd. De Quest 2 die ik een jaar of twee geleden heb aangeschaft koste £200, nieuw en kwam met City navigator. Nu ben je voor een GSP met City Navigator ruim £300,- kwijt.

Maar ik ga sparen denk ik. Denk dat het een GPSmap60 gaat worden.
 
Grappig dat je de wegwijzers in Frankrijk zo slecht vindt. Ik vind die juist erg goed. Elke weg heeft een wegnummer die altijd vermeld staat. Als je die gebruikt op je papiertjes hoef je niet te verdwalen. Ik kon meestal ongeveer 500km binnendoor rijden op twee A4-tjes.
 
Nou, conclusie zo'n dag of vier voor vertek is denk ik toch maar met de oude vertrouwde papieren GPS te gaan. Zal wel veel verdwalen worden, Fransen hebben het niet zo op wegwijzers. Maar hoe ik het ook wend of keer, een GPS met eigen route mogelijkheid op de PC komt toch op meer als £300,-. Te veel geld om even snel aan te schaffen voor de vakantie.

Daarnaast is het nu vrijwel onmogelijk geworden om er een op tijd in huis te krijgen. Alle betaalbare opties zijn on-line en worden per Royal Mail verstuurd, en die staken...

Prijzen voor GPS systemen gaan wel omlaag, maar tergelijkertijd worden allerlei functies alleen nog maar in het duurdere marksegment geleverd. De Quest 2 die ik een jaar of twee geleden heb aangeschaft koste £200, nieuw en kwam met City navigator. Nu ben je voor een GSP met City Navigator ruim £300,- kwijt.

Maar ik ga sparen denk ik. Denk dat het een GPSmap60 gaat worden.
WAT is er dan eigenlijk defect aaan je quest en is reparatie niet meer aan de orde dan?
veel questinfo hier: http://www.elsinga.org/questfaq
 
WAT is er dan eigenlijk defect aaan je quest en is reparatie niet meer aan de orde dan?
veel questinfo hier: http://www.elsinga.org/questfaq


Hij komt niet verder als het scherm waar hij de kaart gaat opgouwen en blijft dan hangen op 'drawing' en verder doet hij niets meer.
Ik heb eerder een Quest gehad die bleef hangen en niet meer reageerde. Die is toen vervangen door de winkelier, vandaar dat ik gok dat het ditmaal ook beyond reparatie is, en de garantie is verstreken.

Maar ik zal meneer Elsnga eens mailen, hoewel ik voor mijn vakantie geen wonderen meer verwacht.
 
Gooi er iets extra tegen aan en je hebt de Nuvi510. Deze heeft Bluetooth en is waterdicht. Wel online zoeken want Garmin NL heeft hem niet, vreet te veel aan de Zumo marge denk ik.

Ik heb hem gekocht bij Pixmania voor 268,= en er al heel veel plezier van gehad dit jaar op mijn RSV Mille.
 
Gooi er iets extra tegen aan en je hebt de Nuvi510. Deze heeft Bluetooth en is waterdicht. Wel online zoeken want Garmin NL heeft hem niet, vreet te veel aan de Zumo marge denk ik.

Ik heb hem gekocht bij Pixmania voor 268,= en er al heel veel plezier van gehad dit jaar op mijn RSV Mille.

Zelfde hier! En als je een beetje handig bent met het verkrijgen van kaartmateriaal via het internet heb je zo heel europa erop staan!
 
ik heb de navi 1240 garmin gekocht voor 100 euro met flitser en europa. Interesse dan zoek ik de verkoper even voor je op, ik kan je vertellen dta hij spatwaterdicht is (misschien hoort dat niet :) )

stuur maar een pm dan zoek ik hem op voor je
 
kort samengevat: zoek een navigon met europa kaart, daar kun je weinig mee verkeerd doen. als je een nieuwe wil is de 1210 volgens mij de goedkoopste, maar dat vind je snel via tweakers.net/pricewatch of de locale electronica zaak. Als je het nog goedkoper wil kun je op marktplaats of ebay.de zoeken voor GoPals en oudere Navigons, zoals de 2110 of 5110.

klik voor meer informatie even op mijn profiel hier bij mf en kijk in welke soortgelijke topics ik gereageerd heb. heb het weleens eerder wat uigebreider toegelicht. je kan iig ook voor minder dan 100eu navigatie hebben met meer functies dan je nodig hebt. als je per se van die 200eu af moet zoek je naar een becker Z100 crocodile (spatwaterdicht) of Z205 (zelfde maar niet spatwaterdicht).

software voor pc: itnconverter, routeconverter en motorrad touren planer (mtp) gewoon google of mijn eerdere topics
 
Terug
Bovenaan Onderaan