Goedkope helm

Errorken

MF'er
21 apr 2004
74
0
Mijn vriendin wilt af en toe eens meerijden op de motor, dus gaan we voor haar een helm kopen. Nu vind ik het nogal zonde om een dure helm te kopen omdat in mijn ogen een dure helm zich alleen maar onderscheid van goedkopere door het comfort dat hij bied (kleuren/binnen bekleding/merk/openings gaatjes etc). Aanezien zowel goedkope als dure een keurmerk dragen lijkt het mij dat ze beide dezelfde garanties bieden bij een ongeval.

Aangezien mijn vriendin niet veel zal meerijden heeft ze dus ook geen baad bij de meerwaarde die een dure helm bied, vandaar: kan iemand mij misschien even zeggen van welk merk/type ik de goedkoopste helm kan vinden? en wat dan de prijs ongeveer zal zijn. De kleur maakt niet uit, maar liefst volledig zwart of grijs.

Ik heb al wat rondgesurft maar de meeste sites vermelden geen prijzen en de search op dit forum leverede ook al niet veel op. Ik zou het aan de winkel zelf kunnen vragen maar zij spreken meestal in hun voordeel en hebben ook niet altijd veel verschillende merken, waardoor ze enkel de goedkoopste helmen kunnen aanbieden van het gamma dat zij verkopen, terwijl er mss merken zijn die nog goedkopere exemplaren hebben.
 
Comfort is naar mijn mening wel belangrijk
zo'n harde pot op je kop maakt het meerijden niet prettiger
plus dat duurdere merken iets langer hun pasvorm blijven behouden
(maar wat is duur?)
 
Ikzelf heb een helm bij Louis in duitsland gekocht voor 119 euro en is van goede kwaliteit, voor nederland kun je ook op motorzoom.nl kijken, ze zijn daar wel weer enkele tientjes duurder dan over de grens.

DISCLAIMER:
Ik heb totaal geen binding met bovengenoemde bedrijven enz.enz.
(je weet maar nooit 8-) ).
 
Ik heb de mijne ook (na in de winkel te passen) besteld op motozoom.nl De helm op zich was niet duur en ook de kwaliteit laat niks te wensen over. Maar over de gang van zaken bij bovengenoemd postorderbedrijf ben ik niet te spreken :( maar goed dat is OT en staat ook al in diverse andere topics.
 
HJC
Ik heb een CL-12 gekocht (overjarig modelletje) voor 119 euro paar maanden geleden. Ben er dik tevreden van :}
Paste me trouwens beter dan gelijk welk merk ik op mn kop had, en heb echt veel modellen/merken gepast in alle prijsklassen.

Lazer is ook niet zo duur, of Airoh. Maar de helm moet wel goed op der koppie passen he ;)
 
Als je eens in de buurt van West-Vlaaanderen bent: Moto-reflex in Kortrijk heeft meestal wel leuke aanbiedingen...
50-120 € voor een aantal overjarige modelleletjes :)
 
http://www.airoh.com

Ik heb de mathisse, deze kost ca. 190 euro. Het is een systeemhelm, dus lekker makkelijk.
Als je voor het model valt, maar liever integraal wil hebben, kun je de warrior kiezen voor ca. 160 euro.
Leuke helmpies voor weinig knaakies.
 
Het schijnt dat de veel goedkopere helmen allemaal maar 1 maat buitenschaal hebben en dat de verschillende maten worden gerealiseerd door de binnenkant op te vullen met (tempex?). De wat duurdere helmen hebben dus wel verschillende maten buitenschalen.
Oja, volgens mij zijn de producenten van HJC voormalige werknemers van Shoei, dus ik neem aan dat HJC ook gewoon een goed merk is.

nouja, als ie inderdaad maar goed past!
 
Misschien een dome vraag maar wat denk je wat belangrijker is , geld of het leven van een duopassagier?
Zou jij het op je geweten willen hebben dat een passagier misschien een hersen beschadiging op loopt om dat een goede helm te duur was?

Rij veilig, bezuinig nooit op remmen banden en een helm.
 
Laatst bewerkt:
In principe voldoen alle helmen die van het actuele keurmerk voorzien zijn,
aan de eisen...
Het is wel zo dat de duurdere merken minder "op de grens" van
de eisen zitten.

http://www.louis.de/ in de OnlineShop genoeg keus dacht ik.
Natuurlijk wel even bij Motoport, Safe of een andere motorboer
kijken welke maat je moet hebben.

Hoe vaak is "af en toe", gaat dat niet steeds vaker worden als ze
het leuk vind?
Gaat ze misschien volgend jaar zelf rijden?

Allemaal zaken om rekening mee te houden.
 
Misschien een dome vraag maar wat denk je wat belangrijker is , geld of het leven van een duopassagier?
Zou jij het op je geweten dat een passagier misschien een hersen beschadiging op loopt om dat een doede helm te duur was?

Rij veilig, bezuinig nooit op remmen banden en een helm.
:Z Ik dacht al, dat duurt lang! Goed is gewoon goed, daar hebben we keurmerken voor.

Ik heb zelf een Uvex integraal, kostte 150 euro. Goedgekeurd, dus alle vertrouwen in.
 
Je kunt ook gewoon gaan kijken bij verschillende motorzaken voor overjarige modellen.

Ik heb een Arai NR-3 voor 150 euri kunnen kopen
 
In de Moto73 nr. 15, van 15 tot 28 juli staat een prima helm. Het is een Buse B80 Aero RS helm. Hij wordt omschreven als een degelijke integraal helm van polycarbonaat. Voering is uitneembaar en te wassen en ook heeft ie een krasvast anti-condens vizier. De helm kost 119 Euro's.

Succes!
 
Bij Motoport hebben ze de Bayard SP30 in het assortiment, kost 89 euri's. Is er in het zwart en zilvergrijs. Ook is er de Bayard Spectra voor 79,95. Over de kwaliteit kan k je weinig vertellen.

Ik heb vandaag via MotoWebShop een helm besteld. De HJC FG-14 Catch Me. 80 euro goedkoper dan in de winkel. Maat had ik in de winkel al gepast.
 
Misschien een dome vraag maar wat denk je wat belangrijker is , geld of het leven van een duopassagier?
Zou jij het op je geweten willen hebben dat een passagier misschien een hersen beschadiging op loopt om dat een goede helm te duur was?

Rij veilig, bezuinig nooit op remmen banden en een helm.
ach als je een goede klap maakt ben je 9 van de 10 keer dood,al heb je een helm van 2600 euro (bestaan die??) op je kop.
trouwens liever dood dan een rolstoel of zwaar gehandicapt.mischien ben je dus met een dure helm gehandicap en met een goedkope dood,dus ach,wat moet je kiezen.
 
Kijk gewoon bij de winkelketens/ dealers naar oude modellen, als ze al niet afgeprijsd zijn bied je 75 euro op een overjarig model (oude kleuren!), sommige winkels zijn daar wel voor in.

M'n vrouw rijdt (incidenteel dus) met een Laser helm, adviesprijs 250 euro in 2003, meegenomen voor 75 euro :-)
 
ach als je een goede klap maakt ben je 9 van de 10 keer dood

Lijkt me knap...
Als je de eerste overleeft (1 van de 10), dan kun je de tweede
dus al niet navertellen... dus waar blijven die andere 8 van de 10 dan O-) :?
 
bij madracing verkopen ze nitro en nog een merk war ik de naam ff van kwijt ben, ze zitten goed, zien er goed uit en goedgekeurd vanaf 130 euro geloof ik
 
Mjah ik heb een maat 65 hoofd dus in helmen is er zo goed als geen keuze dan... alleen de HJC-cl14 en Schubert/BMW Systeemhelmen pasten (al begreep ik dat Schubert bij het nieuwe model de grote maten ook al heeft laten vallen...)
 
Ik zag gister bij safe goedkope shark helmen liggen. 139 euro aanbieding. Zagen er nog goed uit ook. Dit was safe zoetermeer trouwens :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan