Goedkope Kawa ZXR750 '93

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unforgiven_NL

MF veteraan
27 jul 2004
1.856
1
Met pijn in mijn hart ;(

Te koop Kawasaki ZXR750 uit 1993. Ongeveer 45.000 op de teller. Lichte kuipschade aan de rechterzijkant en topkuip. Klein hapje uit de topkuip ter hoogte van het knipperlicht. Rechter kuip licht gekrast. Dit komt omdat ik 2 maandjes terug van de achterzijde ben aangereden en door de botsing me motor niet meer kon houden. Hij is niet over de grond geschoven maar ik kon hem toen niet meer houden en heb hem neer moeten leggen op de grond.

Nog een puntje is dat waarschijnlijk de nokkenaskettingspanner vervangen moet worden. 2 weken geleden hoorde ik een ratel in mijn blok waarna ik mijn motor heb weggezet. Ik heb er geen geld en tijd meer voor over omdat ik sinds een week ben verhuisd. Tevens wil ik een off the road cq supermotard, dit omdat dit fijner is met woon-werkverkeer. Inruil is dus mogelijk! (denk aan een XT600).

Motor is altijd goed onderhouden! 9000 km geleden door ZXRene een grote beurt uitgevoerd waarbij echt een hoop gedaan is! Kleppen gesteld, voorvorkkeerringen + geleidenbussen vervangen, alle vloeistoffen, lekkage van een keerring (bekende ZXR probleempje), enz.

Reccent vervangen: Waterpomp a 192 euro :( en veel kleine dingetjes zoals een gas-closekabel, .

200 km geleden luchtfilter schoon gemaakt en olie + oliefilter vervangen. Olie is castrol GPS. Enige wat nu nog gedaan moet worden in onderhoud is carbs synchroon zetten. Na 3000 km moet de kleppenspeling gemeten worden.

De motor rijdt nog goed alleen ik durf niet meer te rijden door die ratel. Motor is voorzien van stalen remleidingen aan de voorkant en GSX1000 6-zuiger remklauwen. Stuurdemper zit er ook op!

Banden zijn nog goed voor de nodige km's (Pilot powers)
Ketting+tandwielen goed
Achtervelg gepolijst (kan beter gedaan worden..)
Remblokken goed

VASTE lage prijs: 2000 euro!!! Geloof me dit is een koopje voor wat ik er in geinversteerd heb en flink onder de dagwaarde!

full


Mail 2 : evertnootenboom (APENSTAART) hotmail.com

(motor is op deze foto nog niet beschadigd, tevens zit nu de originele uitlaat erop. Ik heb hier eventueel een remus viper demper dr bij echter die is niet in goede staat)

Foto van schade volgt.
 
Laatst bewerkt:
Koopje....tering man, je geeft hem praktisch weg!

Ja het is absoluut een lage prijs. Tis een hele nette fiets, behalve dan dat beetje schade.. Daar en tegen is de nokkenaskettingspanner een gok, hoewel ik dit voor 99,9% zeker weet..

Kopen? :9
 
Dude, ik heb nog 6 van die spanners liggen en moet er vanaf, betaal de verzendkosten en ik stuur m zo naar je op !
 
Ja doe dat gewoon man!! zonde!!! echt zonde om hem weg te doen en dan helemaal om er een honda voor in de plaats te laten komen.
 
Het is niet alleen dat de ratel verholpen moet worden, maar ik ben dit type motorfiets gewoon zat. Niet de ZXR, maar het segment Supersport. Tevens zijn, niet de onderdelen die zo prijzig zijn, maar de arbeidskosten. Ik kan het zelf niet.

Ik weet dat het misschien zonde is maar ik heb mijn keuze gemaakt. De zixxer gaat de deur uit en daar komt een off/all road cq SM voor terug.

Dus.... 2000 euro mensen!! Koopie!!
 
Uh even een noob vraag, die nokkenaskettingspanner vervangen, is dat veel werk?? :P
:W Heb jij nog een foto van de schade aan je kuip?
 
Laatst bewerkt:
Beetje vreemd vind ik het wel: je wil je motor verkopen met een ratel in het blok waarvan je voor 99% zeker weet dat het de nokkenaskettingspanner is, je kunt vrijwel gratis een goede nokkenaskettingspanner krijgen waarmee je alle twijfel rondom die ratel kunt wegnemen en dat doe je dan weer niet?
 
Beetje vreemd vind ik het wel: je wil je motor verkopen met een ratel in het blok waarvan je voor 99% zeker weet dat het de nokkenaskettingspanner is, je kunt vrijwel gratis een goede nokkenaskettingspanner krijgen waarmee je alle twijfel rondom die ratel kunt wegnemen en dat doe je dan weer niet?

Ga eens lezen! Zoals ik boven dus al gezegd heb; onderdelen zijn de kosten niet... Arbeidsloon wel... Ik ben geen sleutelaar en heb er gewoon geen zin meer in. Niet in het sleutelen en niet in geld ervoor uitgeven (wegens verhuizing zeer weinig geld op dit moment). Ik wil een andere motor ervoor terug maar dus geen supersport meer. Dit is gewoon een goedkope fiets voor iemand die een leuke motor wil maar niet veel geld ervoor heeft. Hij mag voor 2000 euro weg.

Trouwens.. Er zit ook nog een stuurdemper op, die zit er ook bij met de koop! *O*
 
Uh even een noob vraag, die nokkenaskettingspanner vervangen, is dat veel werk?? :P
:W Heb jij nog een foto van de schade aan je kuip?

Volgens ZXRene is het wel ff wat werk. Vraag het ff aan de kenners hierzo. Foto's van de schade hoop ik zsm te plaatsen!
 
Jammer van het mankementje. Het houdt toch een hoop mensen tegen, mij bijvoorbeeld ook :X Kun je hem niet door bijvoorbeeld ZXRene zwart laten herstellen en dan te koop aanbieden. Het geld van de reparatie haal je er dan wel uit.

Wat kost zoiets eigenlijk :?
 
Jammer van het mankementje. Het houdt toch een hoop mensen tegen, mij bijvoorbeeld ook :X Kun je hem niet door bijvoorbeeld ZXRene zwart laten herstellen en dan te koop aanbieden. Het geld van de reparatie haal je er dan wel uit.

Wat kost zoiets eigenlijk :?

De bedoeling was eerst om het te laten maken. Ik heb het er met rene over gehad en hij wilde het wel doen. De spanners vervangen zou rene kunnen doen. Maar dan moeten het wel de spanners zijn. Ik ga misschien van de week ff naar de dealer en ff vragen wat het geintje mij zou kosten als het de spanners zijn. Maar goed, tot nu toe iig een goedkope motor aangeboden. Nieuwe blokkie (bijvoorbeeld die van asfalttijger) of een ZX9R blok :} is ook niet zo duur dus mocht het iets extreem ergs zijn, dan is dat nog niet echt een grote ramp voor de knutselaar. Voor de knutselaar is dit een buitenkansje!

Ik zeg iig: het is de nokkenaskettingspanner. Dit ook omdat het vermogen gewoon blijft en op de ratel na hij gewoon goed reageerd. Mocht ik hem laten maken dan gaat de prijs wel omhoog.
 
De bedoeling was eerst om het te laten maken. Ik heb het er met rene over gehad en hij wilde het wel doen. De spanners vervangen zou rene kunnen doen. Maar dan moeten het wel de spanners zijn. Ik ga misschien van de week ff naar de dealer en ff vragen wat het geintje mij zou kosten als het de spanners zijn. Maar goed, tot nu toe iig een goedkope motor aangeboden. Nieuwe blokkie (bijvoorbeeld die van asfalttijger) of een ZX9R blok :} is ook niet zo duur dus mocht het iets extreem ergs zijn, dan is dat nog niet echt een grote ramp voor de knutselaar. Voor de knutselaar is dit een buitenkansje!

Ik zeg iig: het is de nokkenaskettingspanner. Dit ook omdat het vermogen gewoon blijft en op de ratel na hij gewoon goed reageerd. Mocht ik hem laten maken dan gaat de prijs wel omhoog.

Ik houd je topic in de gaten ;) Een knutselaar ben ik immers niet :X
 
Update:

Terwijl ik naar de dealer rijd, die hier om de hoek zit, heb ik nog eens goed naar het geluid geluisterd. Vanwege de verhuizing heb ik me motor ook ff geen aandacht meer gegeven. Het geluid vond ik ook wel iets weg hebben van een lekke uitlaat. Bij de dealer werd idd een gebroken spruitstuk geconstateerd. 1 bocht bij de cilinderkop is volledig door. Deze klapt vanwege de druk steeds tegen de uitlaatpoort aan waardoor het geluid ontstond.

Wat ik wel vreemd vond is dat het geluid van een lekkende uitlaat zoals ik het wel eens gehoord heb, totaal niet overeenkomt met het geluid wat de zixxer nu produceerd. Vandaar mijn verwarring, maar dit laat ook weer zien dat Unfo op het gebied van sleutelen echt een enorme n00b is. :+

Dus nu:

De motor is voorlopig niet meer te koop. Ik ga hem (laten) maken en de carbs synchroniseren. Hierna zal ik hem misschien weer te koop zetten.



:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan