Goedkope motor in Duitsland kopen?

Ermer

MF'er
24 aug 2006
77
0
Den Haag
Ik heb onlangs een supersport motor gezien in duitsland. In prijs scheelt het me ongeveer 2000 euro vergeleken met de prijzen hier in nederland. De motor heeft relatief veel gereden (>50.000 km en bj = 2000).
Ik besef dat er een reden moet zijn dat hij zo goedkoop is maar ik twijfel wel. Volgens de verkoper is er compleet niets mee aan de hand maar er zal ongetwijfeld wel wat mis mee zijn. Sowieso moet ik hem nog importeren en waarschijnlijk ook nog het een en ander laten reparen..

Wat denken jullie, is het de moeite waard om de gok te nemen en hier het een en ander te laten repareren. Of ben ik sowieso knettergek dat ik al zelfs overweeg en kom ik toch duurder uit?

O ja, ik ben totaal NIET bekend met motoren. Ik heb pas mijn rijbewijs gehaald en was al blij dat ik de remvloeistof indicator kon aanwijzen dus zelfklussen is geen optie.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
1- lees het motor importeren topic even door.

Voor de rest, tja als je totaal geen kijk hebt op technische aspecten van een motor is het dan wijs om hem te importeren met de kans dat je ergens tegenaanloopt wat erg tegenvalt?

Toch beter misschien om hier bij een dealer te kijken zodat je meteen een goede motor hebt met garantie, in de buurt.

Succes!
 
Ik heb het importeren topic idd doorgelezen, daarnaast heb ik veel verschillende topics op verschillende sites gelezen en weet in theorie waarop ik moet letten: ketting, vering, slijtage, banden, stickers over schade heen, etc etc. heb bij vrienden van mij ook eens gekeken waar wat zit en die hebben me ook nog wel eens wat uitgelegd maar goed... idd nog steeds geen echte praktijk kennis.

De kosten voor importeren moet ik rekenen op 500 euro dus dan hou ik ong 1000 euro over om het een en ander te laten repareren. Ik besef dat dit een behoorlijke algemene vraag is maar zou dit genoeg kunnen zijn?
 
Staan laten, je hebt er duidelijk geen verstand van, en door lezen op MF alleen krijg je dat ook niet.
Er zijn ook genoeg motoren met een lagere kilometerstand te koop die ook prijstechnisch interessant zijn.
Tip: koop je motor in oktober, er worden dan veel meer motoren aangeboden en de prijzen zijn dan stukken lager.

En neem iemand mee die er verstand van heeft.
 
Als'ie meer dan 50.000 heeft gelopen, wat idd geen probleem hoeft te zijn, mag het prijsverschil wel wat groter zijn dan "slechts" 2.000 euro..
.. zeker bij een motor uit Duitsland -met alle bijkomende moeite. O-)

En.. leuke motor om mee te beginnen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan