Goedkope motorhelm louis.de

In hoofdzaak ben ik het met ZZR-UK en Klontenkoker eens. De marketing c.q. reclame bepaald een groot gedeelte van de prijs. Als je sons ziet met hoeveel korting "de laatste" modellen worden verkocht dan weet ik wel waar de marge zit.

Onder een citaat van een andere site:

ECE-norm
Volgens de wet mag een helm gedragen worden, als deze goedgekeurd is volgens de Europese ECE-norm (Economische Commissie voor Europa). Deze commissie test de helm op verschillende onderdelen. Het ECE-label met de aanduiding ECE 22-05 is op de kinband of in de binnenvoering te vinden en is jouw garantie dat de helm testcriteria heeft doorstaan.
 
en is jouw garantie dat de helm testcriteria heeft doorstaan.


Dus er is geen verschil?
En daarbij zijn er officieel div toevoegingen aan het label wat in de helm hangt (daaraan moet je kunnen zien of het een jethelm,integraal,ed is) probeer die maar eens te vinden in het lagere segment.
 
Laatst bewerkt:
Sja, maar waar blijft dat onafhankelijke onderzoek? Dat Arai z'n helmen goed vindt, dat geloof ik wel...

Onafhankelijk onderzoek ?waarom?
Er is een test systeem en div merken vinden dat de normen omhoog moeten gaan om een helm goed te keuren .
Waarom zouden ze dat willen als het enige verschil de marketing is?
 
Het is veiliger om een goedkope passende helm te dragen dan een niet goed passende dure helm.

Voorwaarden voor een helm, in de juiste volgorde:

1 goedgekeurd voor gebruik op motor

2 goede pasvorm

3 comfort (o.a. windgeruis)

4 looks
 
Omdat we dan kunnen vergelijken.

Ach, je weet net zo goed als ik dat dat er nooit zal komen ,temeer omdat de consument de enige is die hier belang bij heeft(buiten een aantal gerenomeerde merken,die graag de testvoorwaarden omhoog zien gaan) en die dus ook degene zal zijn die het zal moeten betalen.
 
Omdat we dan kunnen vergelijken.

Nee, omdat die merken de goedkopere merken als oneerlijke concurrentie zien omdat de consument aan de goedkeuring niet kan zien dat die goedkope helmen slechter zijn.

Dat probleem heb je bij elke vorm van testen. Het is goedkoper een product te maken dat de test doorstaat, dan om een product te maken dat in zijn algemeenheid goed is en daarom ook die test doorstaat.

Een voorbeeld is al gegeven. De sterkte van een helm wordt in een test altijd op dezelfde plaats getest. Het is goedkoper om de helm alleen daar iets steviger te maken. Sommige goedkope merken doen dat dus ook en krijgen wel de goedkeuring.

Dat is frustrerend voor de fabrikant die een goed product probeert te maken, want die is duurder uit maar krijgt uiteindelijk dezelfde goedkeuring.
 
En wat betrefd reclame ,de enige helmreclame die ik op tv zie is die van Nolan ,dus dat valt ook wel mee.

Er zijn natuurlijk nog wat meer vormen van reclame. Denk aan sponsering, tijdschrift advertenties, brochures, flyers, stickers al die rommel doe ze in winkels zetten. Kost allemaal geld, en vrij veel zelfs.

Je denk toch niet dat rossi en cornuiten die namen gratis op hun pak naaien. Dat kost geld. En nee, ze zoeken ook niet zelf de beste helm uit, en plakken vervolgens hun naam op hun pak. Arai mag flink dokken omdat men er van uit gaat dat het publiek die link legt. Dus als jij je helm op het hoofd van Rossi wil hebben, en je product dus linken aan de kwaliteit van Rossi, moet je veel geld hebben, niet zozeer de beste helm.

Ach, zoals ik al zei, Arai zal best wat onderzoek zoen. En hun helmen zullen ook prima zijn. ik probeer alleen aan te geven dat er géén verband bestaad tussen een hoge prijs en goede kwaliteit.
Dat willen ze je graag doen gloven, op allerlei manieren, daar hoort uitgebreid meewerken aan interviews in motortijdschriften dus ook bij. Dat heet PR.

Dat je betaald voor al die reclame neemt natuurlijk niet weg dat je wel een goeie helm bij ze kan kopen. Alleen, je moet duur kopen want dan is het goed, die redenering klopt dus niet.
 
Er zijn natuurlijk nog wat meer vormen van reclame. Denk aan sponsering, tijdschrift advertenties, brochures, flyers, stickers al die rommel doe ze in winkels zetten. Kost allemaal geld, en vrij veel zelfs.

Je denk toch niet dat rossi en cornuiten die namen gratis op hun pak naaien. Dat kost geld. En nee, ze zoeken ook niet zelf de beste helm uit, en plakken vervolgens hun naam op hun pak. Arai mag flink dokken omdat men er van uit gaat dat het publiek die link legt. Dus als jij je helm op het hoofd van Rossi wil hebben, en je product dus linken aan de kwaliteit van Rossi, moet je veel geld hebben, niet zozeer de beste helm.

Ach, zoals ik al zei, Arai zal best wat onderzoek zoen. En hun helmen zullen ook prima zijn. ik probeer alleen aan te geven dat er géén verband bestaad tussen een hoge prijs en goede kwaliteit.
Dat willen ze je graag doen gloven, op allerlei manieren, daar hoort uitgebreid meewerken aan interviews in motortijdschriften dus ook bij. Dat heet PR.

Dat je betaald voor al die reclame neemt natuurlijk niet weg dat je wel een goeie helm bij ze kan kopen. Alleen, je moet duur kopen want dan is het goed, die redenering klopt dus niet.

Dus er is geen verband tussen prijs en kwaliteit ?

Daarom hebben we ook allemaal een lenco cd-speler ,rijden we allemaal in een Kia ,rijden we allemaal een chinese motor, hebben we liever een computer van de aldi ,lopen we allemaal op schoenen van de lidl en fietsen we allemaal op een taiwanese fiets.
Tis allemaal marketing........

En nee ,Arai betaald helemaal niets aan de rijders ,het enige wat ze krijgen is een percentage van de verkochte replica`s.
 
Natuurlijk zijn er verschillen. Uitgangspositie is het keurmerk.

(gepikt van een andere site:)

Vooroordelen
Voor alle duidelijkheid willen we nog wat vooroordelen wegnemen over valhelmen die wel zeer hardnekkig de ronde doen. Eentje daarvan is dat de ene helm minder veilig zou zijn dan een andere. Elke helm met een keurmerk haalt echter met glans de minimumwaarden die de verschillende wettelijke testprocedures voorschrijven. Die testprocedures en –voorschriften zijn niet licht opgevat. Met hoeveel de prestaties van al die helmen boven de minimum waarden zitten, blijft een vraag. Een vraag die enkel gespecialiseerde testlaboratoria kunnen beantwoorden. Stel gerust je vertrouwen in een helm met keurmerk, in eender welke prijscategorie. Elke gekeurde helm moet het ECE 22-03, -04 of -05 keuringslabel dragen. Het meest recente label is het 22-05 label (met extra test betreffende impact op kinstuk en een schuiftest). Indien je helm een van bovenvermelde keuringslabels draagt is deze perfect in orde voor het europese (en dus ook Belgische) grondgebied, evenals voor Belgische verzekeraars.Verder vind je op dit label ook het land terug waar de keuring plaatsvond (d.i. bvb.E1 in een cirkeltje, wat staat voor Duitsland, E6 is België, E2 Frankrijk, enzovoort).

Een ander hardnekkig verhaal is dat de schaal van een polycarbonaathelm uit twee delen wordt vervaardigd, die daarna tot één geheel worden verlijmd. Dat zou je misschien kunnen denken omdat er meestal een langsnaad over de schaal loopt, maar die zit er alleen maar omdat de mal waarin de schaal wordt gegoten uit twee delen bestaat. Zou dat niet het geval zijn, dan kon de kersverse schaal nooit uit de mal worden bevrijd.
 
Ach, je weet net zo goed als ik dat dat er nooit zal komen ,temeer omdat de consument de enige is die hier belang bij heeft(buiten een aantal gerenomeerde merken,die graag de testvoorwaarden omhoog zien gaan) en die dus ook degene zal zijn die het zal moeten betalen.
Jawel *D Was onlangs op MF een topic dat er zoiets in de UK aan zit te komen *O*
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk zijn er verschillen. Uitgangspositie is het keurmerk.

(gepikt van een andere site:)

Vooroordelen
Voor alle duidelijkheid willen we nog wat vooroordelen wegnemen over valhelmen die wel zeer hardnekkig de ronde doen. Eentje daarvan is dat de ene helm minder veilig zou zijn dan een andere. Elke helm met een keurmerk haalt echter met glans de minimumwaarden die de verschillende wettelijke testprocedures voorschrijven. Die testprocedures en –voorschriften zijn niet licht opgevat. Met hoeveel de prestaties van al die helmen boven de minimum waarden zitten, blijft een vraag. Een vraag die enkel gespecialiseerde testlaboratoria kunnen beantwoorden. Stel gerust je vertrouwen in een helm met keurmerk, in eender welke prijscategorie. Elke gekeurde helm moet het ECE 22-03, -04 of -05 keuringslabel dragen. Het meest recente label is het 22-05 label (met extra test betreffende impact op kinstuk en een schuiftest). Indien je helm een van bovenvermelde keuringslabels draagt is deze perfect in orde voor het europese (en dus ook Belgische) grondgebied, evenals voor Belgische verzekeraars.Verder vind je op dit label ook het land terug waar de keuring plaatsvond (d.i. bvb.E1 in een cirkeltje, wat staat voor Duitsland, E6 is België, E2 Frankrijk, enzovoort).

Een ander hardnekkig verhaal is dat de schaal van een polycarbonaathelm uit twee delen wordt vervaardigd, die daarna tot één geheel worden verlijmd. Dat zou je misschien kunnen denken omdat er meestal een langsnaad over de schaal loopt, maar die zit er alleen maar omdat de mal waarin de schaal wordt gegoten uit twee delen bestaat. Zou dat niet het geval zijn, dan kon de kersverse schaal nooit uit de mal worden bevrijd.

En wie zegt dat bovenstaande echt onafhankelijk is ?(is dit de marketing van een fabrikant van een lager segment helm?)dat is het zelfde als een gerenomeerd merk wat schrijft en dat klakkeloos als de waarheid wordt aangenomen omdat het toevallig op een site staat.

Het is juist de testprocedure die vreemd is ,niet de helmen die er aan voldoen.
Zoal genoemd wordt er een penetratietest gedaan ,echter alleen op 4 vaste voorgeschreven punten van een helm ,wat is nu makkelijker dan juist op deze 4 plekken de helm sterker te maken ?Resultaat;helm komt met glans door de test en als de penetratie een centimeter afwijkt van de voorgeschreven plek heb je een probleem.
 
Laatst bewerkt:
Dus er is geen verband tussen prijs en kwaliteit ?

Wel een hele korte uitleg van mijn betoog.

ik probeer dus te zeggen dat die redenering niet klakeloos twee kanten opwerkt.

Het werkt tot op een bepaalde hoogte. Je kan geen dingen onder de kostprijs maken natuurlijk. En kwaliteit kost in de meeste gevallen geld (om het te produceren dus). Alleen, denken dat als het duur is, het ook goed is, is gewoon in de marketing truc stappen.

Als je echt denk dat al die producenten die hoge prijzen rekenen, alleen goede prodcuten willen maken, en producenten die lage prijzen rekenen, alleen maar winst. Dan kan er denk ik nog een wereld voor je opengaan.

En Arai betaald niets, alleen een gedeelte van hun omzet?? :?

Dan betalen ze toch?
 
Wel een hele korte uitleg van mijn betoog.

ik probeer dus te zeggen dat die redenering niet klakeloos twee kanten opwerkt.

Het werkt tot op een bepaalde hoogte. Je kan geen dingen onder de kostprijs maken natuurlijk. En kwaliteit kost in de meeste gevallen geld (om het te produceren dus). Alleen, denken dat als het duur is, het ook goed is, is gewoon in de marketing truc stappen.

Als je echt denk dat al die producenten die hoge prijzen rekenen, alleen goede prodcuten willen maken, en producenten die lage prijzen rekenen, alleen maar winst. Dan kan er denk ik nog een wereld voor je opengaan.

En Arai betaald niets, alleen een gedeelte van hun omzet?? :?

Dan betalen ze toch?


Iedereen wil geld verdienen,ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen hoor .

En wat betrefd Arai ,als er geen replica`s zijn of er geen verkocht worden dan wordt er niets betaald ,in mijn ogen heel normaal als iemand helpt jouw product te verkopen dat hij er een vergoeding voor krijgt ,hij krijgt die vergoeding dus niet om jouw product te gebruiken, daar zit wel degelijk verschil in ,de coureurs worden dus niet "gekocht"
.
 
Nee, bij de keuring wordt alleen een aantal minimum veiligheidseisen getest. Van twee helmen die beiden gekeurd zijn kan de één veel veiliger zijn dan de andere. Overigens niet noodzakelijkerwijs de duurste die veiliger is, maar in de regel kun je wel stellen dat elke helm onder de 100 euro alleen maar de minimumveiligheid volgens de keuringseisen biedt. En dat stelt niet heel veel voor.
Dat weet ik dus niet zeker. Ik heb die testen niet gezien en ik vraag me af: wie wel? M.a.w. hoe weet ik dat de extra 200 euri die ik betaal aan veiligheid ten goede komt en niet alleen naar de naam? Als ik een dure mercedes koop, is ie minder veilig dan een renault....

Het zegt dus niet alles ;).
 
Goed, de helm is gekocht. En het is zeker niet zo dat ik mijn vriendin slecht wil beschermen. Integendeel, waarom stel ik anders deze vraag. Ik heb ook nog wel een te grote brommer helm liggen... Maar het moet allemaal wel budget blijven aangezien zij af en toe achterop gaat, en ik zelf al amper rij. En we beiden studenten zijn.
Deze helm was dus het comfortabelst (duurder als 140 heeft ze niet gepast), en lawaai zal zeker wel meevalleen, aangezien ze dus achterop zit, en ik waarschijnlijk niet sneller of zker niet langer als 10min. 150km/h zal rijden.
 
A) Dus er is geen verband tussen prijs en kwaliteit ?

Daarom hebben we ook allemaal een lenco cd-speler ,rijden we allemaal in een Kia ,rijden we allemaal een chinese motor, hebben we liever een computer van de aldi ,lopen we allemaal op schoenen van de lidl en fietsen we allemaal op een taiwanese fiets.
Tis allemaal marketing........

B) En nee ,Arai betaald helemaal niets aan de rijders ,het enige wat ze krijgen is een percentage van de verkochte replica`s.


A: Je verwart “minimum eisen” met “hoogste kwaliteit”. Een veel duurdere helm hoeft niet rechtevenredig veiliger te zijn. Daarom worden veiligheidstests gehouden: je helm moet voldoen aan de minimumvoorschriften. Als de helm slaagt voor de test, dan is ie "veilig", ongeacht de prijs.

De fabrikanten spelen in op het feit dat je belangrijk vindt wat anderen wel niet zeggen van jouw spullen. En stel je voor dat ze je uitlachen omdat je niet razend veel voor een merk wilt/kunt betalen… Op het moment dat je je daar overheen kunt zetten, kun je heel, heel veel geld besparen.

B) Hoe dan ook, Arai betaal~t~ en dat doen ze niet van hun privérekening, maar van jouw bijdrage aan de marge. Ik rij zelf met een Shoei omdat ik hem mooier en veel stiller vind dan de merkloze voorganger die ik had. Veiliger zal ie echter niet zijn denk ik.





(Klontenkoker heeft marketing gestudeerd, maar heeft een andere afstudeervariant gekozen omdat marketing voor minstens 80% te maken heeft met gebruik/misbruik maken van (irrationele) gevoelens van mensen, waar jij gezien je reactie helemaal in tuint. Zo heb ik meerdere projecten gedaan bij klanten die in de fabriek weinig anders doen dan een andere wikkel of doos om hetzelfde product te doen. Bij de AH kosten het dan 2x zo veel als bij de Lidl, terwijl het EXACT dezelfde producten zijn. QED).
 
Ik geloof niet dat een Aldi helm van 50 euro dezelfde bescherming kan bieden als een Arai helm van 300 euro bv.
Natuurlijk, de Aldi helm zal CE gekeurd zijn. Dat wil dus zeggen dat hij aan de minimale voldoet. Een helm kan echter veel beter zijn dan de minimale eis.
Een Fiat Panda voldoet ook aan de minimale eisen, maar een Volvo is toch echt wel veiliger. Dit is mijn kijk erop :)
 
Ik geloof niet dat een Aldi helm van 50 euro dezelfde bescherming kan bieden als een Arai helm van 300 euro bv.
Natuurlijk, de Aldi helm zal CE gekeurd zijn. Dat wil dus zeggen dat hij aan de minimale voldoet. Een helm kan echter veel beter zijn dan de minimale eis.
Een Fiat Panda voldoet ook aan de minimale eisen, maar een Volvo is toch echt wel veiliger. Dit is mijn kijk erop :)

Leuk, weer een analogie.....die niet opgaat.

Je vergelijkt compleet verschillende categorieën met elkaar. Volgens jouw analogie is dus qua veiligheid een open pothelm met een Arai integraalhelm te vergelijken? Ze voldoen toch allebei aan de minimale eisen? *O*



De Aldi-helmfabrikant maakt geen reclame en heeft geen R&D-afdeling. Hebben ze ook niet nodig, gewoon een Arai doormidden zagen en namaken. Qua innovatie, comfort en geluidsarmheid moet je inderdaad niet teveel van de goedkope helmen verwachten. Of ze onveiliger zijn? Ik betwijfel het sterk.

Maar geloof vooral wat de marketers je willen laten geloven. Ze hebben bij jou blijkbaar hun werk goed gedaan.

Fundamenteel psychologisch proces waar door marketeers gebruik van maakt wordt: "het gevoel ergens bij te horen" (of: "de angst nergens bij te horen). Daarom zal een Arai ook gepresenteerd worden door een rondborstig 90-60-90 volbloed of een afgetraind sixpack met rechte kaaklijn, mensen waarmee we graag geassocieerd willen worden.

Dat maakt een helm inderdaad veel veiliger.
 
Ik geloof niet dat een Aldi helm van 50 euro dezelfde bescherming kan bieden als een Arai helm van 300 euro bv.
Natuurlijk, de Aldi helm zal CE gekeurd zijn. Dat wil dus zeggen dat hij aan de minimale voldoet. Een helm kan echter veel beter zijn dan de minimale eis.
Een Fiat Panda voldoet ook aan de minimale eisen, maar een Volvo is toch echt wel veiliger. Dit is mijn kijk erop :)
Komt ie weer, dan... waarom komt een Mercedes dan niet (altijd) aan 5 sterren en een renault standaard? Of audi, of BMW....

de volvo S80 voldoet trouwens ook niet aan het maximum aantal sterren O-)
 
Laatst bewerkt:
Naja de helm is voor mijn vriendin, die waarschijnlijk maar een paar keer per jaar achterop gaat. Dus lawaai en dergelijke is niet zo erg. De helm paste namelijk goed.

Ja, nee, natuurlijk.
Het is maar voor je vriendin.
Ach, als je samen een keer onderuit gaat en zij er van alles aan overhoud,
omdat die helm toch niet zo goed was...
Maakt allemaal niet uit :N

Een goede helm, en een goed motorpak kan voor je vriendin het verschil zijn
tussen: "Kicken! Dit wil ik vaker" of "nou, deze ene keer was aardig, maar ik stap nooit meer achterop."
En dan heb ik het niet over onderuit gaan, maar gewoon de hele beleving van het motorrijden.
 
Leuk, weer een analogie.....die niet opgaat.

Je vergelijkt compleet verschillende categorieën met elkaar. Volgens jouw analogie is dus qua veiligheid een open pothelm met een Arai integraalhelm te vergelijken? Ze voldoen toch allebei aan de minimale eisen? *O*



De Aldi-helmfabrikant maakt geen reclame en heeft geen R&D-afdeling. Hebben ze ook niet nodig, gewoon een Arai doormidden zagen en namaken. Qua innovatie, comfort en geluidsarmheid moet je inderdaad niet teveel van de goedkope helmen verwachten. Of ze onveiliger zijn? Ik betwijfel het sterk.

Maar geloof vooral wat de marketers je willen laten geloven. Ze hebben bij jou blijkbaar hun werk goed gedaan.

Fundamenteel psychologisch proces waar door marketeers gebruik van maakt wordt: "het gevoel ergens bij te horen" (of: "de angst nergens bij te horen). Daarom zal een Arai ook gepresenteerd worden door een rondborstig 90-60-90 volbloed of een afgetraind sixpack met rechte kaaklijn, mensen waarmee we graag geassocieerd willen worden.

Dat maakt een helm inderdaad veel veiliger.

Toch wel lachen hoor ,het hele forum staat vol met commentaar over dat een product beter is dan een ander ,iedereen heeft er 15 pk bij door een ander dempertje en een hyperpro stuurdemper is slechter dan een WP en je moet een powercommander hebben ,maar alleen in deze discussie komt iedere keer het woordje MARKETING naar boven .

De hele wereld hangt van marketing aan elkaar ,moeten we dan alles wat er gezegd wordt in twijfel trekken?(inc het gene wat jij zegt want dat kon wel eens de marketing strategie van de goedkopere merken zijn )

Er zijn een hoop veiligheids aspecten aan een helm die niet gedekt zijn door die test ,oa bv de kinsluiting ,blijft het vizier zitten bij een kleine valpartij,beslaat het vizier snel of heeft de helm goede ventilatie zodat dat een kleiner probleem is.

Net zo goed dat jij zegt dat als een duurdere helm veiliger wordt genoemd dat marketing heet ,is dat precies het zelfde als dat je zegt alle helmen zijn gekeurd en dus veilig zijn bevonden ,dat kun je ook zien als Marketing.

Fiet is dat jullie iedere keer een helm van 800 euro ermee vergelijken terwijl (BV Arai ) ook helmen in het "lagere" segment heeft,dat wil zeggen minder luxe maar niet minder veilig dan hun dure broers .
 
Terug
Bovenaan Onderaan