Goedkope motorkleding

Marty Blackbird

Die hard MF'er
14 mrt 2004
345
0
Sommelsdijk
Het afgelopen jaar ben ik 50kg afgevallen, en de kilo's verdwijnen nog steeds. Het mag logisch zijn dat de motorkleding die ik nu heb veel te groot is (zelfs mijn helm). Ik ben een mooi-weer rijder, dus ben ik me nu aan het orienteren op goedkope motorkleding. Waarom goedkoop? Omdat ik weet dat ik het komende jaar nog steeds zal blijven afvallen (hebben de artsen voorspeld).

Lastige is dat ik momenteel mijn exacte maat niet weet, laat staan, die voor het komende voorjaar. Bij de meeste motorzaken vind ik de prijzen behoorlijk hoog (als je bedenkt dat ik helm, jas+broek/combi, laarzen+handschoenen en evt onderkleding nodig heb). Zeker als ik nu al weet dat ik een seizoen later, weer andere spullen kan aanschaffen.. Ik ontkom er niet aan om kleding te moeten passen. Ik vind het alleen bezwaarlijk om bij een zaak te gaan passen en dan op internet of beurs oid aan te schaffen. Het personeel van de winkel stopt toch tijd in je. Maar aan de andere kant wil ik ook niet een dief van mijn eigen portomonee zijn.

Iemand tips en adressen met betaalbare motorkleding? Of hoe zouden jullie dit aanpakken?
 
Als je toch alleen een mooi weer rijder bent zou ik wachten op de beurs. Daar kun je gewoon kleding passen, zijn vaak leuke aanbiedingkjes.. Koop je kleding dan iets te strak, dan zit het perfect voor het volgende seizoen :)

PS: 50 kg afvallen :} moet goed voelen!
 
Hoi Marty,

Ik houd zelf de aanbiedingen van motozoom in de gaten, dit is een webshop met 3 winkels o.a. in Utrecht. Zij bieden volgens mij ook veel kleding aan tegen betaalbare prijzen. Ik heb daar zelf voor €80,- een broek van Macna gekocht waar ik voor dat geld ruim tevreden mee ben.

Mvg, Gert-Jan
 
Hoi Marty,

Ik houd zelf de aanbiedingen van motozoom in de gaten, dit is een webshop met 3 winkels o.a. in Utrecht. Zij bieden volgens mij ook veel kleding aan tegen betaalbare prijzen. Ik heb daar zelf voor €80,- een broek van Macna gekocht waar ik voor dat geld ruim tevreden mee ben.

Mvg, Gert-Jan

Klopt, heb hier laatst nog een Macna Geo 2 inclusief backprotector en motorhoes gekocht voor €300,- geen geld voor al dat moois.

Momenteel kun je met 21% korting kopen in de winkels van Motozoom dacht ik. Op een gehele outfit scheelt dit toch flinke munten.
 
Klopt, heb hier laatst nog een Macna Geo 2 inclusief backprotector en motorhoes gekocht voor €300,- geen geld voor al dat moois.

Momenteel kun je met 21% korting kopen in de winkels van Motozoom dacht ik. Op een gehele outfit scheelt dit toch flinke munten.

Klopt. Dit is tot en met vandaag en je hebt er wel een voucher voor nodig. Ik wilde er ook nog gebruik van maken maar MZ is op maandag dicht op Lage Weide en Amsterdam...
 
Ik heb in 2010 hetzelfde aan de hand gehad,ben toen ruim 50 kilo afgevallen.....Van 141 naar 88 kilo.
Ik heb gewacht tot ik zelf het vermoeden had dat het afvallen klaar was en heb toen nieuwe motorkleding gekocht.
Inmiddels bijna 3 jaar verder ben ik rond de 96/97 kilo.
Maar kom gewoon nog in m'n pak :Y
 
Ik shop geregeld op de koopjeszolder van Hans van Wijk (trap op rechts)
Als je niet de laatste nieuwe shit wil hebben kan je daar leuk slagen, kocht onlangs een all-weatherjas compleet met alle protectie voor €69 :)
Pas stonden ook bij Goedhart van die kraampjes met MQP-jassen en broeken voor ruim onder de €100/stuk, daar kan je ook geen buil aan vallen..
 
deze dus
full
 
Het afgelopen jaar ben ik 50kg afgevallen, en de kilo's verdwijnen nog steeds. Het mag logisch zijn dat de motorkleding die ik nu heb veel te groot is (zelfs mijn helm). Ik ben een mooi-weer rijder, dus ben ik me nu aan het orienteren op goedkope motorkleding. Waarom goedkoop? Omdat ik weet dat ik het komende jaar nog steeds zal blijven afvallen (hebben de artsen voorspeld).

Lastige is dat ik momenteel mijn exacte maat niet weet, laat staan, die voor het komende voorjaar. Bij de meeste motorzaken vind ik de prijzen behoorlijk hoog (als je bedenkt dat ik helm, jas+broek/combi, laarzen+handschoenen en evt onderkleding nodig heb). Zeker als ik nu al weet dat ik een seizoen later, weer andere spullen kan aanschaffen.. Ik ontkom er niet aan om kleding te moeten passen. Ik vind het alleen bezwaarlijk om bij een zaak te gaan passen en dan op internet of beurs oid aan te schaffen. Het personeel van de winkel stopt toch tijd in je. Maar aan de andere kant wil ik ook niet een dief van mijn eigen portomonee zijn.

Iemand tips en adressen met betaalbare motorkleding? Of hoe zouden jullie dit aanpakken?

Kijk hier eens..
Naast inruilen van je "oude" kleding verkoopt en verhuurt ze ook 2e hands kleding.
 
In Breda heb je de motorkleding outlet, heb ik voor 100 euro een tweede HJC helm gekocht. Is goed betaalbaar..
 
Tweedehands kopen, marktplaats staat bomvol, koopjeshoek bij Hans van Wijk inderdaad (ooit 7 tientjes voor 2-delig textielpak betaald, is nog steeds warm en waterdicht!!)
Te klein kopen zou ik niet doen, of iets esthetisch verantwoord is zou mij niet boeien in jou geval maar het moet wel comfortabel zitten.
Bij motorkledingcenter in Zoeterwoude hadden ze afgelopen jaar een soort van ruilbeurs, heb ik z.g.a.n. laarzen van Richa gekocht voor 25 euri.
Flink zoeken en geduld hebben ;)
 
Dat dus. Je kan eventueel ook tegen de lente bij een Duitse dozenschuiver (Lidl, Aldi) een pak halen.
 
Bedankt voor de tips... En ja de motor past nog.. Hij past zelfs beter..hahaha

Mijn huidige leren broek en textiel jas zijn nu dermate ruim dat ik de pijpen van de broek kan dubbelvouwen.. (zit gewoon niet lekker meer).

Ik ga eens even rondneuzen. Er zit een heleboel betaalbaars bij... En de motorbeurs bezoek ik zowiezo... (is voor mij het start van het nieuwe seizoen).
 
Hein Gericke
Louis
Polo
:^

Ik wilde een betere jas kopen als ik had, en kon deze maar niet vinden, zelfs niet toen ik mijn budget redelijk verhoogte.
Dus uiteindelijk maar een jas gekocht bij polo voor (even uit m'n hoofd) 60 euro als 'tijdelijke' jas, tot ik een goede gevonden had.
Hij bevalt echter zo goed dat ik voorlopig geen andere meer wil :)
Gewoon bij de eigen merken van deze drie zaken kijken. Is meestal redelijk goed spul, al is soms de waterdichtheid wat lastig (maar daar heb jij niet zoveel last van denk ik)

En anders: tweede hands :)

p.s. Wat heb je gedaan om 50Kg kwijt te raken? Ik zou willen dat ik het kon....mijn gewicht begint ook vervelend te worden voor m'n gezondheid '(
 
Heel herkenbaar, ik ben 60 kg kwijtgeraakt (maagband), ook mijn helm zat los. Best wel lekker hoor, als je weer lichter bent dan je motor.

Ik heb geschat waar ik op uit zou komen en op een gegeven moment daar kleren voor gekocht, en dat is redelijk uit gekomen.
 
In breda/eindhoven heb je een goedkope outlet zitten hulpzamen medewerkers.
En zeker leuke prijzen is dan niet het nieuwste van het nieuwste maar goed inruil daarvan wel veel leukere prijzen.
 
Heel herkenbaar, ik ben 60 kg kwijtgeraakt (maagband), ook mijn helm zat los. Best wel lekker hoor, als je weer lichter bent dan je motor.

Ik heb geschat waar ik op uit zou komen en op een gegeven moment daar kleren voor gekocht, en dat is redelijk uit gekomen.

Ik heb vorig jaar een gastric bypass laten uitvoeren. Ik weet echter nog niet waar het gaat eindigen.. Ben nu een jaar onderweg.., en men heeft mij vertelt dat je na ongeveer twee en half jaar gaat stabiliseren..

En... mensen die dit vals-spelen noemen, weten meestal niet waarover ze praten. Maar ik kan het hun makkelijk vergeven.. :)
 
Vorig jaar bij Heuts in de uitverkoop voor 30 euro een jas gescoord. Later nog eens een broek voor hetzelfde bedrag. Prima spul, vooral de jas. Warm en droog, wat wil je nog meer voor dat geld?
 
Ik heb zelf een textiel jas van de gamma. Kocht de jas vorig jaar voor 60 euro geloof ik.
Ook marktplaats en deze site staan vol met 2de hands spullen die nog prima zijn voor niet al te schokkende bedragen.
 
Ik heb vorig jaar een gastric bypass laten uitvoeren. Ik weet echter nog niet waar het gaat eindigen.. Ben nu een jaar onderweg.., en men heeft mij vertelt dat je na ongeveer twee en half jaar gaat stabiliseren..

En... mensen die dit vals-spelen noemen, weten meestal niet waarover ze praten. Maar ik kan het hun makkelijk vergeven.. :)


Al gedacht aan het laten afstellen van je motor aan je nieuwe gewicht?

In Zeist kan dat vast tegelijk als je kleding aan het passen bent bij www.bikergearmotorkleding.nl/
 
Terug
Bovenaan Onderaan