Goedkope motorlaarzen

esmer

MF'er
25 aug 2009
99
0
Hallo iedereen,

Zaterdag 12 september ga ik beginnen met mijn allereerste motorrijles!

De motorrijschool regelt voor mij alle spullen, op motorlaarzen na. Deze moet ik dus zelf kopen...

Zelf heb ik deze in gedachten (maat 45):
Motorgoedkoop, Helmen, Bagage, Laarzen, motorkleding, REVIT, SHARK, HELD, ALPINESTARS, AGV, SHOEI, RICHA, GC Bikewear, PREMIER

Ik ben dus opzoek naar zo goedkoop mogelijke motorlaarzen! Na mijn rijlessen ben ik wel bereid om duurdere en betere spullen te kopen, maar om veel geld te verspillen voor alleen rijlessen vind ik onnodig.

Weten jullie misschien waar ik goedkope (nieuwe/gebruikte) motorlaarzen kan kopen? Of is bovenstaande goed genoeg?

Gr.

Update:

Ik heb uiteindelijk besloten om voor deze motorschoenen te gaan:
http://www.revit.eu/cms2007/images/collectie09/FBR009_0010UF.jpg

Het is de Fighter H2O met een prijskaartje van 149 euro. Ik denk dat het op de lange termijn wel een goede keus is.
 
Laatst bewerkt:
Daar ik 70€ nog steeds veel geld vind, vraag ik me af waarom je niet gewoon een stevige schoen aandoet waar je enkels beschermd zijn? (type bergschoenen of zo)

Of waarom investeer je niet ineens in de schoenen die je wil?

(mij lijken ze goed genoeg, daar niet van)
 
waarom nu goedkope?

en waarom ga je voor lage schoenen?
laarzen zitten vaak iets fijner en meer bescherming.

voor 90 euro heb je mooie goede laarzen bij louis...
 
Zou wel een laar nemen en niet zo'n lage schoen :N
Kijken bij je dealer/winkel voor overjarige kleding onder de 100 euro ben je klaar.
Koop een degelijke laars, dan kan je deze na je lessen als je rijbewijs hebt ook nog gewoon dragen.
 
Een paar legerkisten voldoet ook wel. Alleen wel de veters in de schacht weg stoppen. Dit om te voorkomen dat ze tussen de ketting oid komen.............
 
Deze zijn ook niet waterdicht :N dat is wel een must zeker nu er weer wat midner weer op komst is etc :Y

waterdichte laars nemen, de mijne waren afgelopen jaar 90 euro en zijn nu na +- 19.5km aan vervangin toe door eigen toe doen.

p.s welkom op MF

:W :W :W



(nog steeds vrijdag)
 
Laatst bewerkt:
bij heuts krijg je ze voor 39 euro. Mijn broertje heeft bij
Louis laatst voor 20 euro soort van motorschoenen gekocht. Stevige werkschoenen zijn ook wel goed genoeg. Bij het CBR kijken ze gewoon ernaar of de enkels goed ondersteund worden, de rest maakt niet veel uit. (Natuurlijk niet met Allstars aankomen die zijn te dun)
 
Holy crap! Maat 45?! :o

Jouw opgegeven schoenen zien er erg leuk uit. Naar mijn mening (let op: mijn mening, deze mag je compleet negeren :P) is het veiliger/fijner om te lessen met een "hogere" laars. Ook warmer tijdens de koudere dagen. Probeer te kijken naar laarzen met een "waterdicht" membraan. Vooral als je deze weersperiode gaat lessen.

Motozoom heeft laarzen van het merk Probiker. Wellicht niet een A-merk, maar oh wat zitten ze fijn. Mijn Probiker-laars heeft het 3 jaar uitgehouden. Had net als jou de intentie om alleen te gebruiken om te lessen en daarna de prullenbak te mikken, maar die laarsen heb ik uiteindelijk gebruikt tot ze stuk gingen. Laars was toen geloof ik 120 euro.

Het is wel duurder dan jouw opgegeven budget, dat dan weer wel -O-
 
Damn jullie zijn snel! Bedankt voor de tips!

Dinsdag ga ik wel even langs motozoom in Amsterdam. Ga het even proberen, al hebben ze weinig op voorraad volgens de website...

Het is inderdaad wel handig om motorlaarzen te kopen die waterdicht zijn. Het regent hier (omgeving Haarlem) de laatste dagen wel erg hard!
 
Laatst bewerkt:
ik zou gewoon voor kistjes gaan.

Kun je later voor de laars gaan met de eigenschappen die jij belangrijk vind.

Zo meteen rij je alleen met mooi weer motor en heb je 300 euro uitgegeven voor een stel waterdichte laarzen, of andersom met geventileerde laarzen.
 
water dicht zijn laarzen nooit 100% :P maar je hebt al laarzen die regen en opspattend water langere tijd tegen houden voor onder de 100e
 
Als je er nog niet uit bent wat je wil gaan doen, is kistjes een goede optie. Overigens is een goed stel weerbestendige laarzen nooit weg. Bij lage schoenen kan ik me niet zoveel voorstellen, ik zou denk ik steun missen. M'n regenlaarzen voelen al raar, alsof ze open staan, vergeleken met m'n "normale" laarzen.
 
Of doe eens gek:

www.kalsbeekmotoren.nl/shopexd.asp?id=25462
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook kisten tijdens het lessen maar fijn was het niet.
Het rijden opzich vormt geen probleem maar zodra je AVB remproeven moet doen heb je totaal geen gevoel je rechter (achterrem) voet.
 
Laatst bewerkt:
als je zelf nog een paar kisten heb staan zou ik dat gewoon doen.
heb zelf ook met kisten gelesd, geen proleem hoor.

maar als je die niet heb zou ik toch paar goedkope,nieuwe laarzen kopen bij motozoom ofzo.
setje kisten kost meer.

2e hands zou ik persoonlijk niet aan moeten denken. (weet nooit wie z'n "frisse" pootjes erin gehad heeft. ) :r
 
Ik snap de beredenatie niet, maar verbeter me als ik het fout heb :P

Jij zegt dus, dat jij nu, omdat het veel kost geen laarzen van zeg maar (we pakken even een fictief getal) €200 euro wil kopen, en dus nu zoekt naar iets rond de 90 euro zodat je na het lessen die betere laarzen kan kopen.

Maar, en ik kan het ook fout hebben, is het niet duurder om dan 2 stel laarzen te halen, wat het totaal bedrag op €290 euro brengt?

En waarom zegt iedereen altijd: ja, voor het lessen wil ik goedkope kleding, dan neem ik na het lessen duurdere.

Wat maakt dat uit voor het asfalt, of je nou aan het lessen bent of niet :?
Daarmee wil ik niet zeggen dat goedkope laarzen per definitie slechter zijn.

Ik heb dit altijd raar gevonden.
 
Ik snap de beredenatie niet, maar verbeter me als ik het fout heb :P

Jij zegt dus, dat jij nu, omdat het veel kost geen laarzen van zeg maar (we pakken even een fictief getal) €200 euro wil kopen, en dus nu zoekt naar iets rond de 90 euro zodat je na het lessen die betere laarzen kan kopen.

Maar, en ik kan het ook fout hebben, is het niet duurder om dan 2 stel laarzen te halen, wat het totaal bedrag op €290 euro brengt?

En waarom zegt iedereen altijd: ja, voor het lessen wil ik goedkope kleding, dan neem ik na het lessen duurdere.

Wat maakt dat uit voor het asfalt, of je nou aan het lessen bent of niet :?
Daarmee wil ik niet zeggen dat goedkope laarzen per definitie slechter zijn.

Ik heb dit altijd raar gevonden.
Studentjes hebben het idee dat zolang ze nog met de lessen bezig zijn het asfalt rekening met ze houdt :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan