Goedkope motorlaarzen

Ik snap de beredenatie niet, maar verbeter me als ik het fout heb :P

Jij zegt dus, dat jij nu, omdat het veel kost geen laarzen van zeg maar (we pakken even een fictief getal) €200 euro wil kopen, en dus nu zoekt naar iets rond de 90 euro zodat je na het lessen die betere laarzen kan kopen.

Maar, en ik kan het ook fout hebben, is het niet duurder om dan 2 stel laarzen te halen, wat het totaal bedrag op €290 euro brengt?

En waarom zegt iedereen altijd: ja, voor het lessen wil ik goedkope kleding, dan neem ik na het lessen duurdere.

Wat maakt dat uit voor het asfalt, of je nou aan het lessen bent of niet :?
Daarmee wil ik niet zeggen dat goedkope laarzen per definitie slechter zijn.

Ik heb dit altijd raar gevonden.

Omdat ze zoveel mogelijk geld willen overhuden voor de lessen en de motor en als ze die eenmaal hebben ze willen kijken wat er nog over is voor kleding?
 
Ik snap de beredenatie niet, maar verbeter me als ik het fout heb :P
:^ Gewoon bullshit en zonde van je geld. En terwijl je voor goeie laarzen aan het kijken bent (die heb je zoals hierboven al gezegd ook al voor 100 a 150 piek), haal dan ook gelijk een helm, want een helm die door anderen gedragen is, is vies: zweet, adem -> speeksel (Mexicaanse griep :X) en je hebt em toch nodig...
En dan in de loop van de tijd ook een jas en dan een broek. Je hebt het toch allemaal nodig...
 
Laatst bewerkt:
:^ Gewoon bullshit en zonde van je geld. En terwijl je voor goeie laarzen aan het kijken bent (die heb je zoals hierboven al gezegd ook al voor 100 a 150 piek), haal dan ook gelijk een helm, want een helm die door anderen gedragen is, is vies: zweet, adem -> speeksel (Mexicaanse griep :X) en je hebt em toch nodig...
En dan in de loop van de tijd ook een jas en dan een broek. Je hebt het toch allemaal nodig...
:^
 
Och... tweedehands onfris? Wie eet er nou met z'n voeten?

Als je nou ook nog een beetje in de buurt van Teerns woont heb je beveiligde en droge voetjes voor 'nen prick.

KLAK




edit: beetje laat met plaatsen zie ik... :Z
 
Laatst bewerkt:
motorcenter in amsterdam hebben ze "goedkope" kleding.

Koop meteen zwarte laarzen en handschoenen, die van de rijschool stinken :P
 
:^ Gewoon bullshit en zonde van je geld. En terwijl je voor goeie laarzen aan het kijken bent (die heb je zoals hierboven al gezegd ook al voor 100 a 150 piek), haal dan ook gelijk een helm, want een helm die door anderen gedragen is, is vies: zweet, adem -> speeksel (Mexicaanse griep :X) en je hebt em toch nodig...
En dan in de loop van de tijd ook een jas en dan een broek. Je hebt het toch allemaal nodig...

Als hij maar heel goed past. Ik had de best passende helm van de rijschool. Maar als ik op de snelweg opzij keek, voelde ik hem toch iets teveel draaien. Vind ik persoonlijk veel te gevaarlijk. Ik heb nu een Airoh systeem helm van 210 euro. Maar hij heeft een neusstuk zodat je vizier minder snel beslaat (zoals gebeurde met afrijden omdat ik door een zucht van opluchting dat het wel lekker ging ineens geen reet meer zag _O- ) en een ingebouwde zonnebril die je op kan klappen. Vind ik wel zo veilig. Je hebt immers niet van die mooie flappen zoals in de auto, en altijd met spiegelend vizier rijden heeft ook zo zijn gevaarlijke kanten (had ik op de brommer). Koop je goedkope laarzen of uitrusting, zoek dan ook meteen waterdichte kleding. Ik heb mijn handschoenen en laarzen (100 euro Forma) ook daarop uitgezocht. Hoef je geen dubbele kleding te kopen
 
Ik rij nu iets langer dan 10 jaar motor en heb altijd met kisten gereden. Rijd best goed. kan mij voorstellen dat motor laarsen wat fijner opschakelen maar verder moet het denk ik niet uitmaken. Ook vind ik de meeste motorlaarsen gewoon lelijk.

puma-1000-big.jpg


Die zijn gewoon te lelijk.
 
Als hij maar heel goed past. Ik had de best passende helm van de rijschool. Maar als ik op de snelweg opzij keek, voelde ik hem toch iets teveel draaien. Vind ik persoonlijk veel te gevaarlijk.
Ik heb liever iets te los maar schoon, dan smerig :X
Ik ben best gesteld op hygiëne.
 
Ik rij nu iets langer dan 10 jaar motor en heb altijd met kisten gereden. Rijd best goed. kan mij voorstellen dat motor laarsen wat fijner opschakelen maar verder moet het denk ik niet uitmaken. Ook vind ik de meeste motorlaarsen gewoon lelijk.

[afbeelding]

Die zijn gewoon te lelijk.

Met zulke laarzen kan je voet niet links of rechts knikken als je valt en al helemaal niet van je onderbeen gescheiden worden. Val je met gympen aan, dan is de kans aanwezig dat je een voet verliest (weleens gezien :X ) Met kisten is de kans iets minder, maar behoorlijk letsel is nog steeds een groot risico.

Bovendien zijn zulke laarzen gemaakt om meer gevoel te geven tijdens schakelen/remmen en geven goed grip op je steppies.

Rij met deze laarzen, superveilig en geweldig duur :+

SMX%20PLUS%20BLACK_pt.jpg


Mn voeten zijn me te belangrijk om te beschadigen ;)
 
en de motorgoedkoop dingen die je voorstelt: Niet doen.
Hoge nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb uiteindelijk besloten om voor deze motorschoenen te gaan:
http://www.revit.eu/cms2007/images/collectie09/FBR009_0010UF.jpg

Het is de Fighter H2O met een prijskaartje van 149 euro. Ik denk dat het op de lange termijn wel een goede keus is.

Ik hoop het... maar ik denk het niet.

Ik begrijp het ook niet helemaal. Eerst moet het goedkoop (begrijpelijk!) en nu kies je ervoor behoorlijk in de buidel te tasten voor m.i. te lage schoenen...
Ik ben bang dat je er al vrij snel achter bent dat je laarzen wilt. Dat sluit ook beter aan op de meeste motorbroeken en beschermt gewoon een groter gedeelte van je onderbeen.
Voor € 149,- is de keuze echt heel behoorlijk hoor...

Heb je ze al aangeschaft? Dan veel succes ermee, ik hoop dat ze niet tegenvallen.
Zo niet, denk er nog even heel goed over na.
Hoeveel motorrijders gebruiken schoenen i.p.v. laarzen? En waarom zou dat zo zijn?
 
Ik hoop het... maar ik denk het niet.

Ik begrijp het ook niet helemaal. Eerst moet het goedkoop (begrijpelijk!) en nu kies je ervoor behoorlijk in de buidel te tasten voor m.i. te lage schoenen...
Ik ben bang dat je er al vrij snel achter bent dat je laarzen wilt. Dat sluit ook beter aan op de meeste motorbroeken en beschermt gewoon een groter gedeelte van je onderbeen.
Voor € 149,- is de keuze echt heel behoorlijk hoor...

Heb je ze al aangeschaft? Dan veel succes ermee, ik hoop dat ze niet tegenvallen.
Zo niet, denk er nog even heel goed over na.
Hoeveel motorrijders gebruiken schoenen i.p.v. laarzen? En waarom zou dat zo zijn?
:^
Dat je uiteindelijk hebt besloten meer uit te geven, vind ik niet zo'n probleem. Voortschrijdend inzicht noemen ze dat. Maar deze?? :?
 
En het pak dan??

gaat TS alleen met mooi weer rijden? zou zelf voor de hoge lies laars gaan :+
Deze lage schoenen gaat het moeilijk worden je textiel erover heen te krijgen en leer gaat helemaal niet werken
maar de laars (witte) vind ik niet lelijk alleen is het de verkeerde kleur, had gewoon compleet zwart moeten zijn.
 
Lage zou ik ook niet nemen... Sterker, van mijn instructeur mocht ik niet met iets laags rijden. Ook voor het afrijden gelden bepaalde eisen (aangezien dit motorschoenen zijn, denk ik trouwens dat je er wel mee mag afrijden).

En een helm, ook belangrijk. Voor mij geen helm van de rijschool :N En ook geen handschoenen. Die roken allemaal naar aftershave en andermans zweet, en mijn handen ook, na het rijden.

B|

Ik zat eerst vreselijk in over de prijs, maar na drie lessen had ik goede laarzen, een comfi helm en mooie handschoenen. Nooit spijt gehad van die uitgave. Ik heb die spullen nu nog.
 
Lage zou ik ook niet nemen... Sterker, van mijn instructeur mocht ik niet met iets laags rijden. Ook voor het afrijden gelden bepaalde eisen (aangezien dit motorschoenen zijn, denk ik trouwens dat je er wel mee mag afrijden).

En een helm, ook belangrijk. Voor mij geen helm van de rijschool :N En ook geen handschoenen. Die roken allemaal naar aftershave en andermans zweet, en mijn handen ook, na het rijden.

B|

Ik zat eerst vreselijk in over de prijs, maar na drie lessen had ik goede laarzen, een comfi helm en mooie handschoenen. Nooit spijt gehad van die uitgave. Ik heb die spullen nu nog.


:W :W :W :W :W :W :W :W :W


He Laura *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan