Goedkope motortrailer gevonden

DvanV

MF'er
15 apr 2018
160
41
Utrecht
Hi allen, onlangs kwam ik bijzonder goedkope motortrailers tegen. Het gaat om de "Utrailer" of "Unitrailer" motortrailer. Website is utrailer.nl

Ik deel het hier (weet niet of dit het juiste forum is) omdat ik bij het zoeken deze namen nog niet tegen kwam op dit forum.

Nederlandse site maar het is een Pools bedrijf. Op het eerste blik zien de trailers er erg goed uit voor de prijs. De trailer van 3 motoren is flink breed. Ook leveren ze inrijklemmen apart, bij navraag zeggen ze dat je de beugels kunt losschroeven en dan de inrijklemmen kan monteren. Bezorgtijd en prijs is ook niet verkeerd. Garantie is misschien een lastig puntje. Valt natuurlijk uiteindelijk onder de EU wet.

Voor de rest kan ik op Google niet zo veel vinden, ook niet in andere talen. Site reviews van Kiyoh zijn wel veel positief, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is. 😃
 
Zo goedkoop vind ik ze niet.
Tevens heb ik mijn bedenkingen over deze constructie.
IMG_4846.jpg
 
Heb je een vraag, een mening, informatie, of maak je alleen reclame?

Mijn mening:
Ik vind ze niet bijzonder goedkoop, het zijn gewoon domme ongeremde aanhangertjes.
Wel een waardeloze kut website.
Die knik constructie lijkt me erg onhandig bij het op- of af-laden van de motor.
 
Zeker geen reclame, meningen zijn altijd welkom. :-)

Voor dezelfde prijs vind je de trailers ook dichterbij, deze hebben wel een plateau en een neuswiel. De trailer "voor 3 motoren" is vrij groot. Die knikconstructie moet kantelbaar voorstellen, weet ook niet precies hoe dat in de praktijk moet werken.
 
Zo goedkoop vind ik ze niet.
Tevens heb ik mijn bedenkingen over deze constructie.
Bekijk bijlage 1624518
Ik denk ook dat als je hier je motor op rijdt hij in een keer naar voren klapt. Daarbij zit je nog steeds te kijken met oprijplaten, want zo laag komt het allemaal niet. Vervolgens staat het ding alleen steiler, wat je juist probeert te voorkomen. En als laatste weet ik niet of die hoek ook ondersteund wordt door alle trekhaken.
 
Ik denk dat je met een langere motor nog wel eens heel vervelende problemen tegen kunt komen met dit ding.
Stel:
Ik heb dit aanhangertje aangekoppeld aan de auto hangen, de achterkant van de aanhanger hangt op de grond. Ik rij het voorwiel van de motor op de aanhanger, dit moet met een aanloopje (motor uit) of met draaiende motor want de hoek is te steil om het gewoon duwend te doen. Op het moment dat het gewicht van de motor dat al op de kar staat groter wordt dan de achterzijde van de kar, klapt de achterzijde omhoog. Dit kan bij een zware, lange motor al gebeuren voordat het achterwiel er op staat.
Dit ziet er uit als een oplossing voor een niet bestaand probleem waardoor er nieuwe problemen ontstaan.
Ik heb een gewone simpele aanhanger en een stevige balk waar ik al 25 jaar zonder problemen alle motoren op meesleep.
En vele tonnen aan andere zaken.
 
Had even gekeken op youtube en kwam deze tegen motortrailer
Geen idee of het eigenbouw is maar vond hem wel goed.
Grappig idee inderdaad, voor een enkele motor. Zelfs na vertaling en google kom ik hem niet bestelbaar tegen, wellicht zelfbouw?

Ik denk inderdaad dat een gewone aluminium aanhangwagen erg handig kan zijn.
 
In polen maken ze leuke dingen zie hier.

 
Oud topic maar toch interessant, kent iemand deze trailer?

1701857014697.png


Deze is ook van unitrailer en het mooie vind ik dat je hem kunt inklappen. Het past helaas nog steeds niet achter in een klein busje maar het scheelt niet veel. Dit zou mooi zijn voor als je op vakantie gaat met je motor achter de auto en dat je die dan ergens een paar weken parkeert om met je motor off road te gaan bijvoorbeeld. Fijner dat de trailer dan niet voor het grijpen staat. Ook als dit niet kan lijkt het me een mooie trailer omdat die zo klein weggezet kan worden, ook fijn voor thuis.
Ik ben benieuwd of iemand deze heeft en hoe die bevalt. Misschien is de breedte te verminderen door e.e.a. te demonteren?
 
Mooi karretje idd, heb ik ook naar gekeken. Ook leuk geprijsd.
 
Vind dit best duur. Heb zelf een aanhanger van een Franse keten, Norauto. Hebben een vestiging in Antwerpen, dus daar af te halen.
Dissel kan los en kan dus ook recht overeind gezet worden. Incl. Oprijgoot en reservewiel ca. €620 voor de 1-motor uitvoering. De steadystand zit daar dan niet bij.
 
Deze is ook van unitrailer en het mooie vind ik dat je hem kunt inklappen. Het past helaas nog steeds niet achter in een klein busje maar het scheelt niet veel. Dit zou mooi zijn voor als je op vakantie gaat met je motor achter de auto en dat je die dan ergens een paar weken parkeert om met je motor off road te gaan bijvoorbeeld. Fijner dat de trailer dan niet voor het grijpen staat. Ook als dit niet kan lijkt het me een mooie trailer omdat die zo klein weggezet kan worden, ook fijn voor thuis.
Ik ben benieuwd of iemand deze heeft en hoe die bevalt. Misschien is de breedte te verminderen door e.e.a. te demonteren?

Ik heb zelf een Moto Lug (nederlandse importeur Femon) en dan de dubbele uitvoering, die je ook als enkele kunt gebruiken. Wel een stukje duurder dan wat hier getoond wordt. Die kun je helemaal uit elkaar halen (zonder schroeven maar met pennen) en kun je makkelijk achter in een gewone station wagen leggen. Denk dat met een beetje passen en meten een sedan ook moet lukken. Monteren/ demonteren duurt een kwartiertje.

Prima ding, maar door de kleine wieltjes zou ik er niet met twee motoren erop mee naar Zuid Spanje rijden. Ik gebruik hem meestal in de enkele uitvoering om van en naar t circuit te rijden en daar voldoet t prima voor. Als ik hem niet gebruik ligt hij gedemonteerd op n kast.

Ik ben er blij mee.
 
Ik heb zelf een Moto Lug (nederlandse importeur Femon) en dan de dubbele uitvoering, die je ook als enkele kunt gebruiken. Wel een stukje duurder dan wat hier getoond wordt. Die kun je helemaal uit elkaar halen (zonder schroeven maar met pennen) en kun je makkelijk achter in een gewone station wagen leggen. Denk dat met een beetje passen en meten een sedan ook moet lukken. Monteren/ demonteren duurt een kwartiertje.

Prima ding, maar door de kleine wieltjes zou ik er niet met twee motoren erop mee naar Zuid Spanje rijden. Ik gebruik hem meestal in de enkele uitvoering om van en naar t circuit te rijden en daar voldoet t prima voor. Als ik hem niet gebruik ligt hij gedemonteerd op n kast.

Ik ben er blij mee.
Die heb ik ook gezien, mooi ding! In een paar minuten kun je die helemaal (de)monteren toch?
Zit dat stevig in elkaar (vooral de wielen en de as) of zit er (veel) speling in?
 
Ja die wielen is niets mis mee. Die zitten gewoon stevig op n vaste as, die je met de pennen weer vast zet, zie plaatje (via google kom ik weer op MF uit ;-) )

Het is wel zo, dat wanneer er geen motor op staat, de boel nogal rammelt, dan zit er wel wat speling tussen de verbindingen. Als je de motor met spanbanden vastzet trek je het geheel strak in elkaar. Overigens dat zonder motor is alleen qua geluid 'rammelen', het is niet zo dat dat ding dan uit elkaar valt ofzo.

Je hebt verder geen oprij plaat nodig, je zet em vast aan de trekhaak en dan kan de dissel scharnieren, waardoor het geheel een oprij plaat wordt. Staat de motor erop dan laat je de hele plaat zakken en zet het geheel weer vast met een pen.

Er is echt goed over nagedacht.

1701970304245.png
 
Die motolug is zeker een kek dingetje. Ik heb ooit een motor verkocht en de koper kwam met een vw golf aan dus ik stond me af te vragen hoe hij de logistiek bedacht had.
De aanhanger kwam uit de kofferbak van de golf!
 
Zelfde ervaring hier. Met mijn zoon van toen 13 of 14 motor opgehaald, flink eind van huis. Verkoper kreeg een ongemakkelijk gevoel, want die dacht ik mijn zoon naar huis ging laten rijden toen ik zei dat ik hem meteen mee nam.

@PJansens : je bent toch niet toevallig mijn ex-collega bij Information Builders en Infa, he?
 
Geinig, om je hier dan weer tegen te komen.
Nee de Monster is ingeruild tegen een nieuwe SuperSport S, alweer wat jaartjes geleden.

Verder heb ik nog twee Pantahs (waaronder die van Gabor! M'n eerste motor, dus gaat nooit meer weg), een Paso, een Indiana en een 851.

En een Motolug om al dat moois mee te vervoeren als ik naar 't circuit ga of als het allemaal weer eens niet start en naar de dealer moet :]

(Dit laatste om weer een beetje on topic te komen en geen kwaaie moderators te krijgen....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan