goedkope nieuwe momentsleutel waar??

piet7

Banned User
29 sep 2003
1.438
0
de aanbieding van lidll met momensleutels voor 13,60 is voorbij,zoiets moest ik hebben dus,ik ging nog bij hornbach kijken gister 80 euro voor een simpel klik dingetje waar geen verpakking of beschrijving bijzat |( en gamma praxis en de rest verkopen dit spul niet :?
 
het moet toch goedkoper kunnen dan 24,95,vind ik die dingen bijvoorbeeld niet ook op de zwarte-markt in beverwijk voor een leuker prijsje :?

eigenlijk moet ik geen klik ding hebbe maar zo'n simpele wijzer over schaal ding die kun je ook voor het aandraaien van een 6mmdraad boutje/moertje gebruiken :)
 
Laatst bewerkt:
de aanbieding van lidll met momensleutels voor 13,60 is voorbij,zoiets moest ik hebben dus,ik ging nog bij hornbach kijken gister 80 euro voor een simpel klik dingetje waar geen verpakking of beschrijving bijzat |( en gamma praxis en de rest verkopen dit spul niet :?
ik had er gelijk twee gekocht zodat ik iemand van MF blij kon maken. Toe er na een week niemand gereageerd had heb ik hem teruggebracht. Klote.
 
Als je dan toch "rommel" gaat kopen calibreer het ding dan eerst zelf.
Zet de "vierkantkop" vast in de werkbank, touwtje met gedefinieerd gewicht aan de arm en controleer of ie ook doorslaat bij de ingestelde waarde.
Veel van die "low cost dingen" wijken vaak 10-20% af. Toch zonde als het dan mis gaat.
Van de andere kant, zo´n prulletje is altijd beter dan "op gevoel" werken.

Marktplaats: koop een gebruikte, Gedore, Snap Onn etc....., test die voor aanschaf met bovenstaand foefje. Wijkt ie niet teveel af, heb je een wereldding te pakken voor een prikkie.
 
een goede profi- momentsleutel kost niet voor niets 160 euro exc btw.
een profi-sleutel wijkt na 1 jaar dagelijks gebruik nog steeds hoogstens 3 tot 5% af (naar gelang lengte sleutel en krachtschaal).

die goedkope speelgoedsleutels wijken VOOR gebruik al 20% af en NA gebruik nog meer.
leuk als je een koppelingsplaat boutje in aluminium van aluminium met 6Nm vast moet draaien en je fisherprice sleutel draait tot 10 vast en breekt de bout af.

zelfde principe als met klokken.
Heb je 1 goede klok, weet je precies hoe laat het is. Heb je 2 goede klokken, weet je nooit hoe laat het is.

heb je een yoki-doki sleutel, dan vertrouw je er gewoon op. simpel. en dat is nu het probleem met die dingen. je gebruikt ze omdat je erop moeten kunnen vertrouwen maar dat kun je dus niet. en het zal 100 keer goed gaan (als die sleutel DAT al volhoudt) maar de 101ste keer verhoer je het spulletje waar je aan schroeft.
 
eigenlijk moet ik geen klik ding hebbe maar zo'n simpele wijzer over schaal ding die kun je ook voor het aandraaien van een 6mmdraad boutje/moertje gebruiken :)
Op vehikel pas 1tje gekocht. Ik meen dat ie 18 euro kostte.


volgens mij is zo'n wijzer minder gevoelig voor absolute afwijkingen ten gevolge van gebruik en inderdaad al gauw beter dan zomaar op gevoel
 
Die dingen zijn met een bepaalde regelmaat in de aanbieding bij lidl, ze werken goed hoor. Gewoon een kwestie van geduld. Dat dure spul is toch alleen voor de mensen die hem veel gebruiken en zeker van hun zaak willen zijn...af en toe een klusje aan je motor moet met lidl sleutel geen probleem zijn toch.
 
Waarom goedkoop? Ik zou liever een beetje duurdere kopen en meer kwaliteit hebben. Gereedschap moet gewoon goed zijn en bij een momentsleutel zeker niet teveel afwijken.
 
Waarom goedkoop? Ik zou liever een beetje duurdere kopen en meer kwaliteit hebben. Gereedschap moet gewoon goed zijn en bij een momentsleutel zeker niet teveel afwijken.

als ik klaar ben met aandraaien kan ik hem met winst weer door verkopen,daarom ;)
ik moet geen waardeloos duur ding hebben waar ik verlies op ga lijden |(
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik hem alleen om zo af en toe mijn uitlaat te verwisselen. (Vaak de Yoshi er op, maar soms de originele vanwege "omstandigheden...") :)

Ook zo'n goedkoop aldi ding geloof ik... :)
 
koop gewoon niks als je er geen geld aan uit wilt geven!!!
Als je een beetje handige sleutelaar bent dan kun je het op gevoel ook ongeveer op de juiste waarde vastzetten.
 
Als je een beetje handige sleutelaar bent dan kun je het op gevoel ook ongeveer op de juiste waarde vastzetten.


Dat gevoel heb je echt nie hoor, Je zet alles altijd vaster als de aangegeven
waardes. Vooral met aluminium schroefdraad is het het wel belangrijk dat je een momentsleutel gebruikt.
Je zal nog verbaast zijn hoe vlug zo'n ding "klikt' met 1 of meer kg
en hoe hard je moet trekken voor dat die "klikt" met bv 15 kg. Dat voel je echt niet.
 
Je mag me mailen. Heb zo'n lidl ding gekocht enheb hem nog nooit gebruikt en er staat intussen toch al een tengtools in bestelling.
 
sorrie,niet in de buurt zie ik,en ik koop er liefst 10 teglijk :P als ik 10euro/per stuk winst ruik :+
 
Heb jij ervaring met de lidl sleutel?
Nee, maar ik werk zelf nogal veel met apparatuur/sleutels e.d. Goedkoop is VAAK duurkoop. Ik zeg niet dat het altijd zo is, want een buurman van me boort al jaren met een Skil boormachine terwijl ik hem voor gek verklaarde toen hij dat ding kocht. Echter ken ik jammergenoeg zat voorbeelden van 'koopjes' die het niet al te lang uithielden. Ik neem gewoon nooit risico en koop altijd kwaliteit. Gaat je leven lang mee. Ik ben dan ook jong, kan natuurlijk niet voor de ouderen onder ons spreken, die er ongetwijfeld anders over zullen denken met de komst van magere hein op de loer :9
 
Wat je ook koopt, zorg dat je de instelling altijd op "0" zet als je de sleutel opbergt.
Doe je dat niet, dan rekt het veermechanisme op en verliest de sleutel zijn nauwkeurigheid (ja, ook sleutels van bijv. Stahlwille kunnen daar niet tegen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan