Goedkope SM laarzen?

ShadyAcres

Die hard MF'er
21 mrt 2009
276
0
Bergeijk
Beste SMrijders,

Ik ben al een tijdje op internet aan het zoeken voor Supermoto-laarzen, ik ben er al snel achter gekomen dat laarzen speciaal voor SM schaars zijn.. daarom kwam ik al snel uit bij de Crossfire SRS :9~ , en de Flex force SRS van Sidi..

Mijn voorkeur gaat qua uiterlijk zeker naar de crossfires (en dan bedoel ik meer t.o.v. bijvoorbeeld alpinestars crosslaarzen, want de flex force ziet er nagenoeg hetzelfde uit) dus ik stond al klaar om ze te gaan bestellen (aangezien er hier, in omgeving eindhoven, naar mijn weten nergens een winkel zit waar ze ze op voorraad hebben(??).) totdat ik zag wat voor prijskaartje eraan hing ?! :N wat zijn die duur zeg..

De goedkoopste die ik heb gevonden kan ik bestellen bij de site FC-Moto ▷ Motorrad, Outdoor, Wintersport und Radsport Shop! , hier kosten de flex force laarzen 230 euros, en de crossfire laarzen 330..

Ze moeten natuurlijk wel fijn zitten en goed beschermen, maar ik was eigenlijk niet van plan om 350 euro aan een paar laarzen uit te geven

Mijn vragen :

- Weet er iemand in NL een goedkoop adres voor dit soort laarzen? bijvoorbeeld een 'outlet' waar ze dit soort laarzen verkopen? (op marktplaats oid staan ze niet) ik heb mijn racelaarzen in Breda bij een motorkleding outlet gekocht, en dat scheelde aanzienlijk in de prijs.

- Zijn deze laarzen een beetje te veel van het goede, aangezien ik ze alleen op straat/zandpaden ga gebruiken (niet op het circuit dus) zo ja, wat is een goed(koper) alternatief?

- Ik zie ook graag ervaringen met de laarzen die je zelf in het bezit hebt.

Alvast bedankt! :W

Flex force SRS

sidi-crossfire-sm-ww.jpg


en de Crossfire SRS

SIDI%20Crossfire%20Supermoto.jpg
 
de sidi flex force is als het goed is de "oude" crossfire'

Ik rij zelf ook met crossfire's en vind het erg lekkere laarzen, (ik heb ook al eens de zolen moeten vervangen) maar als ik een nieuw paar ga kopen dan koop ik zwarte ipv witte. na 1-2 jaar word de laars op sommige plekken geel en ik vind dat niet mooi :P

crosslaarzen gaat ook prima, maargoed als je toch nieuwe koopt..... kan je beter wat bijleggen voor deze. of goedkope crosslaarzen nemen ;)
 
Ik heb zelf die Axo laarzen bij Bonmotoren gekocht, via de marktplaats reclame. Ik was zeer tevreden over de service, vraag me af waarom ze geen webwinkel hebben ;)

In het begin leken ze me erg stijf, maar ze zitten nu gewoon perfect. Moet er wel bij zeggen dat ik geen andere laarzen heb geprobeerd dus kan niet zeggen of ze beter of slechter zitten als Sidi etc.

Maar voor 149,- ben ik zeer tevreden.

Succes ermee.
 
Idd de Axo's zijn wel de goedkoopste sm laarzen die je kan krijgen. Van Drunen wint er kampioenschappen mee dus zo slecht zullen ze niet zijn :P

Ikzelf rijd nog 661 Flight crosslaarzen van 160 euro bevallen me prima.
 
ikzelf heb alpinestars tech7 sm laarzen.
dit zijn gewone tech 7's maar dan met speciale zolen die je nog kan vervangen ook als ze versleten zijn.
ik heb er 280 euro voor betaald.
ik moet zeggen, het zijn erg stugge laarzen met weinig bewegingsruimte.
ik heb er ook mee mn rijlessen gedaan en je moet serieus je schakelpedaaltje afstellen anders kun je niet schakelen, dus dat vind ik wel een nadeeltje.
http://www.motosvet.com/portal/images/200807/20080719011449_eq0prhidf24zbu.jpg
 
Ik heb zelf die Axo laarzen bij Bonmotoren gekocht, via de marktplaats reclame. Ik was zeer tevreden over de service, vraag me af waarom ze geen webwinkel hebben ;)

In het begin leken ze me erg stijf, maar ze zitten nu gewoon perfect. Moet er wel bij zeggen dat ik geen andere laarzen heb geprobeerd dus kan niet zeggen of ze beter of slechter zitten als Sidi etc.

Maar voor 149,- ben ik zeer tevreden.

Succes ermee.


Hier ook op dezelfde manier de AXO's gekocht. Ook erg tevreden, zitten erg lekker en zijn een stuk soepeler dan mijn crosslaarzen. De soepelheid van de laars zal naast de zool ook een verschil zijn tussen cross en sm laarzen.
 
klinkt net alsof je niet blij bent dat de laarzen nog niet kapot zijn.
'geen klachten' klinkt alsof ik niet blij ben? :?

de sidi flex force is als het goed is de "oude" crossfire'

Ik rij zelf ook met crossfire's en vind het erg lekkere laarzen, (ik heb ook al eens de zolen moeten vervangen) maar als ik een nieuw paar ga kopen dan koop ik zwarte ipv witte. na 1-2 jaar word de laars op sommige plekken geel en ik vind dat niet mooi :P
Gewoon eens een keer een Spa-training doen in de regen, die lekkere dikke klei daar geeft een prima conserveringslaagje voor het wit ;)

ikzelf heb alpinestars tech7 sm laarzen.
dit zijn gewone tech 7's maar dan met speciale zolen die je nog kan vervangen ook als ze versleten zijn.
ik heb er 280 euro voor betaald.
ik moet zeggen, het zijn erg stugge laarzen met weinig bewegingsruimte.
ik heb er ook mee mn rijlessen gedaan en je moet serieus je schakelpedaaltje afstellen anders kun je niet schakelen, dus dat vind ik wel een nadeeltje.
Uhm, daarom zijn het crosslaarzen.... Gemaakt om een flinke impact te kunnen hebben en je enkel optimaal te beschermen. Wat heb je op die plek aan bewegingsvrijheid nodig met de cross/sm? Pak mij daar maar zo stijf mogelijk in alstublieft....

En wat is er mis met je schakelpedaaltje afstellen?

Volgens mij snap je het principe en gebruiksdoeleind van een crosslaars niet helemaal ;)
 
Laatst bewerkt:

Bedankt voor de tip! Scheelt alweer een stuk iig :}

Ik heb ook even naar de axo's gekeken bij bon motoren, maar ik vind ze persoonlijk niet zo mooi (meestal vind ik een dikke 'hak' op een motorlaars er niet echt goed uitzien), hier zullen zonder twijfel de meningen over verdeeld zijn, maar goed..het oog wil ook wat :9

Ik had ook nog naar de alpinestars gekeken, maar daar vragen ze over het algemeen net zoveel, of zelfs meer voor dan voor de sidi's

Gisteren had ik nog met iemand gesproken die via een importeur van crosskleding ook voor een fruitig prijsje de crossfire's kon regelen, dus nog even afwachten..maar anders ga ik voor motorcross-center.com denk ik..denk dat als ik iets anders als crossfire's koop, ik er toch spijt van ga krijgen..

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe :W
 
'geen klachten' klinkt alsof ik niet blij ben? :?Gewoon eens een keer een Spa-training doen in de regen, die lekkere dikke klei daar geeft een prima conserveringslaagje voor het wit ;)Uhm, daarom zijn het crosslaarzen.... Gemaakt om een flinke impact te kunnen hebben en je enkel optimaal te beschermen. Wat heb je op die plek aan bewegingsvrijheid nodig met de cross/sm? Pak mij daar maar zo stijf mogelijk in alstublieft....

En wat is er mis met je schakelpedaaltje afstellen?

Volgens mij snap je het principe en gebruiksdoeleind van een crosslaars niet helemaal ;)

kan het wel begrijpen,
ik gebruik zelf crosslaarzen enkel als ik ga crossen op mijn crossmotor en pak normale motorlaarzen op mijn supermotard, omdat ik op de supermotard ook wel eens met spijkerbroek en sneakers rijd, dan staan mijn schakelpedaal weer te hoog naar mijn gevoel. Tuurlijk weet ik dat ik beter mn crosslaarzen kan pakken omdat dat veiliger is maar dat vind ik op de SM toch minder lekker rijden met mijn stugge crossboots en het gaat er minder heftig aan toe op de sm ivm de crosser dus vandaar mijn keuze.
 
de srs bevalen erg goed, ik heb ze toen aangeschaft voo 300.-

voordeel van deze laars is, dat ze gewoon erg (erg) lekker zitten en je kan elk onderdeel vervangen! dus als er wel wat stuk zou gaan... ik heb ze nu 2 jaar en heb alleen de zool vervangen!

geld dubbel en dwars waard!
 
Terug
Bovenaan Onderaan