Goedkope Sportieve motor voor “erbij”

Status
Niet open voor verdere reacties.

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
32.386
19.293
Firestorm is op zich een leuke fiets maar heeft te veel problemen met de nokkenaskettingspanners.
 

Levoi

Die hard MF'er
Donateur
30 aug 2015
437
192
Haarlem
Je kan ook aan een Suzuki RF900 denken. Destijds echt ondergewaardeerd.
Grtz,

Cees
Zeker goedkoop en snel genoeg. Wel checken of de tweede versnelling nog goed werkt. Destijds wel als budget sport/toer in de markt gezet.
( Edit; Ik dacht dat ie ook erg zwaar was maar dat valt reuze mee)
 
Laatst bewerkt:

TA68

MF veteraan
22 apr 2013
1.350
509
Mokum
Goedkope (sport)motor voor erbij lijkt me geen goed plan. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop.
Wat denk je dat een oud barrel kost aan (achterstallig) onderhoud.

Dan beter 1 goede fiets kopen.
En snap dat je niet tevreden ben met een Guzzi, zou ik ook wat anders willen :+
 

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.487
221
R1 uit '99, en zeker geen R1 van 2002/2003.
Zx10R van 2004/2005
beide gehad en zeer fijne motoren.
En heb nu een Cb1000R, model van 2008t/m 2016, onwijs fijne stuurfiets, rijdt zo makkelijk.
 

N.Holgerson

‘74 Guzzi
27 okt 2005
7.405
380
Noord-Holland
Voorkeur gaat wel uit naar een sportieve twin zoals dus de aprilia rsv / falco

Vtr firestorm vind ik niet echt interessant

Tl1000s ook nog een optie !

Qua 4 cilinders , ik hou wel van koppel dus een 600 valt al af..
 

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
4.683
3.092
Lemelerveld
Goedkope (sport)motor voor erbij lijkt me geen goed plan. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop.
Wat denk je dat een oud barrel kost aan (achterstallig) onderhoud.

Dan beter 1 goede fiets kopen.
En snap dat je niet tevreden ben met een Guzzi, zou ik ook wat anders willen :+
Nouja, die Gixxer die ik toen kocht voor 300 moest voor ca 200 materiaal in en toen was het dik voor mekaar.

Oke her en der schuifschade. Maar was technisch een prima fiets waar je heel goedkoop op kon scheuren.

Feit is gewoon dat sportmotoren even heul populair waren, nu veel minder al helemaal wat er niet strak en gelikt uit ziet, dat zijn perfecte marktcondities voor "veel voor weinig".
Sportmotoren worden door de houding en het impulsieve aankopen ook nog weinig op gereden, hoe mooi wil je het hebben.
 

ex-motorloos

MF veteraan
28 aug 2013
2.385
1.108
Deventer
Goedkope (sport)motor voor erbij lijkt me geen goed plan. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop.
Wat denk je dat een oud barrel kost aan (achterstallig) onderhoud.

Dan beter 1 goede fiets kopen.
En snap dat je niet tevreden ben met een Guzzi, zou ik ook wat anders willen :+
Ik heb een paar keer voor de lol een goedkope sportfiets voor erbij gehad. Vfr750 en zx9r. De kunst bij aankopen, voor mij, was om niet te hebberig snel toe te slaan bij een willekeurig aangeboden motor. Maar om heel goed te kijken wat er aan er aan eventueel achterstallig onderhoud nodig was.

Wat cosmetisch achterstallig onderhoud vind ik dan niet zo boeiend. Niet kunnen schakelen of een kapotte dynamo bijvoorbeeld dan wel wel. Een voltmetertje gaat dan ook gewoon mee bij een bezichtiging!

Succes en veel plezier bij de zoektocht.
 

robbie0365

Die hard MF'er
12 mei 2005
653
83
oud beijerland
Niet ECHT sportief beetje toursport. Erg kostbaar onderhoud in vergelijking met con curentie.
Dat erg kostbare onderhoud voor een tweekleps Ducati valt nogal mee. Setje riemen van €50 om de paar jaar (goed zelf te doen) en om de 10k een klepstelbeurtje van €250. Verder motorisch minstens op Japans/Aprilia niveau qua robuustheid of levensverwachting. Ook een stuk prettiger om aan te prutsen dan een dichtgetimmerde Japanse viercilinder.

Een ST2 is niet supersportief of supersnel, maar is voor een Ducati echt goedkoop en ondergewaardeerd. Rijden gewoon goed ook.
Daarbij injectie (vind ik een groot voordeel, nooit meer carburateurs demonteren en schoonmaken), relatief licht en eenvoudig, gebruikte onderdelen goedkoop en in overvloed.

Een stuk harder en scherper dan een 850T gaat het zeker.
 
Laatst bewerkt:

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
32.386
19.293
Je mag een ST 2 gerust een sportieve toerder noemen,alleen de combinatie van wegligging met redelijk snelle Vtwin maakt
het een sportieve toerder die menig sportmotor het nakijken geeft,ik had vroeger een FZR1000 en m,n maten zo,n Duc,
kon ze maar net bijhouden en pas op een heel lang stuk rechte weg kon ik er voorbij komen.
Wat een Fireblade betreft vind ik de 929 of 954 heel goede motoren,beter dan de voorgangers,hebben ook een heel fijne
zitpositie,ik heb zelf een 954 gehad en er met veel plezier op gereden.
 
Laatst bewerkt:

robbie0365

Die hard MF'er
12 mei 2005
653
83
oud beijerland
Je mag een ST 2 gerust een sportieve toerder noemen,alleen de combinatie van wegligging met redelijk snelle Vtwin maakt
het een sportieve toerder die menig sportmotor het nakijken geeft,ik had vroeger een FZR1000 en m,n maten zo,n Duc,
kon ze maar net bijhouden en pas op een heel lang stuk rechte weg kon ik er voorbij komen.

Dat bedoel ik. En TS houdt van middengebiedkoppel, dus een no-brainer IMHO.
 
A

Anoniempje177

Guest
Eigenlijk kom je dan toch weer uit bij de vfr. Beresterk middengebied en bovendien een stuk betrouwbaarder.
 

Clank

MF veter aan
25 okt 2016
7.634
5.901
Helmond
Thunderace of een ZZR1100 ook al eens overwogen? Kun je volgens mij nog zelfs ruim binnen dit budget vinden.
 

swetty

MF veteraan
15 jan 2002
40.226
9.228
Twente
Koop een lichte 600cc, lekker gooi en smijt ‘fietsen’…… :]

Ik had een paar jaar een fzr 600 voor erbij, heerlijk sturen tov mijn stoomboot 888 die op rails rijdt. Later de VFR erbij want ik was dat op toeren vd FZR houden zat. Ben nu veel beter in balans met mijn rijsnelheden op de lokale wegen en als het moet dan gaat de V4 voldoende van zijn plek. Heb ik geen 1000cc voor nodig…wat kan mij dat schelen dat hij 200+ kan….
 

Klaas-Marten

MF'er
20 nov 2012
237
35
Je zou een gifgroene Kawasaki Ninja moeten kopen 600cc of 900cc maakt niet uit. Dan heb je echt een kanon met veel bekijks.
Heb zelf een zxr400 gehad, dat was al een bommetje op 2 wielen.


Als je koppel wilt hebben moet je niet naar een viercilinder gaan zoeken. 🤔
 

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
24.451
10.946
Den Haag
Je zou een gifgroene Kawasaki Ninja moeten kopen 600cc of 900cc maakt niet uit. Dan heb je echt een kanon met veel bekijks.
Heb zelf een zxr400 gehad, dat was al een bommetje op 2 wielen.


Als je koppel wilt hebben moet je niet naar een viercilinder gaan zoeken. 🤔
Koppel is gerelateerd aan de cilinderinhoud en niet aan het aantal cilinders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan