Goedkope Sportieve motor voor “erbij”

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koop gewoon iets heel goedkoops in de buurt zou ik zeggen, bevalt het niet kan het ook zo weer weg...
Dan weet je gelijk of zoiets je (buiten de technische staat) aanspreekt of niet.
 
Vind ik ook,de Daytona met z,n Spondon frame is leuker.
Bekijk bijlage 1760982
Bekijk bijlage 1760987
Die goud-gele Daytona.... wat een woest aantrekkelijke motor is dat (nog steeds!).

Het blok is nu niet meteen -in vergelijk met een GSX-R of R1 of ZX-9- erg spetterend. En de opzwellende tank ook niet gelijk begerenswaardig.

Maar: een mogelijk colletersitem misschien wel als zijnde een typisch britse poging tot een supersport.
 
Ik heb gisteren een daytona 595 (955i blok) proefgereden, mooi geluidje maar veel te soepel. Kantelde wel lekker de bochten in maar te vloeiend allemaal…

Ik voel me bijna gevlijd met alle adviezen _O-
 
Ik heb gisteren een daytona 595 (955i blok) proefgereden, mooi geluidje maar veel te soepel. Kantelde wel lekker de bochten in maar te vloeiend allemaal…

Ik voel me bijna gevlijd met alle adviezen _O-
Het is ook nooit goed he🥴,je ben te veel verwend door het agrarische gedrag van een Guzzi👨‍🌾:+
Er zit dan maar 1 ding op voortborduren op het agrarische maar dan nog sportiever,dan kom je uit bij
Guzzi zelf of Laverda,daar voelt een agrariër zich pas goed op ,Aprilia en Ducati zijn dan alweer te soepel,buiten een koningsasser :Y
Eventueel niet Italo alternatief is dan een Buell.
 
Laatst bewerkt:
haha eigenlijk ben ik dus een boer :9

Maare nee zonder gekheid, het reed wel leuk maar het is dat turbine achtige wat me niet bevalt

Daarom ben ik bijna bij een aprilia RSV nu , ben benieuwd !
 
haha eigenlijk ben ik dus een boer :9

Maare nee zonder gekheid, het reed wel leuk maar het is dat turbine achtige wat me niet bevalt

Daarom ben ik bijna bij een aprilia RSV nu , ben benieuwd !
Die ga je als boer ook te soepel rijdend vinden. :Y buiten niet sportieve grote cruisers is er verder niks agrarisch.
 
Heel tevreden met mn oude guzzi, is ook grootendeels hobby om hem in goede rijdende staat te houden.
Toch kriebelt het steeds vaker om er een “sportieve” motor bij te kopen.

Ik dacht dan aan 90’s begin 00’s sportmotoren

Een leuke vlotte motor om af en toe even open te trekken.

Omdat het echt voor erbij is wil ik er niet teveel aan uitgeven.

Ik zie op marktplaats dat je voor 1250-2000 euro best leuke motoren in vaak nog knappe staat kunt vinden, een greep uit de selectie:

GSXR750 (SRAD)
ZX6R model 98/99 of iets duurder de 2003+
R6
CBR600f
Wat zwaardere, zoals een oude R1 of Fireblade.

En met wat beter selecteren een RSV mille.
Ik hou van koppel dus dat is mn voorkeur, maar een 4 cil is wel het “sportieve” wat ik erbij zoek eigenlijk.

Welke zouden jullie kiezen? Of wellicht een ander model? Ben benieuwd !

Rij ervaring 15 jaar, 1,88 m 80 kg
Ik heb nog een mooie aparte Honda VTR 1000F staan, fijne fiets met veel extra,s ,bouwjaar 1999
 
N heerlijke CB1000F Big one. Die naam mocht niet hebben ze m maar gedoopt tot Superfour. Geheel standaard, zit n teruggetunde CBR1000F blok in.
Onverwoestbaar. Pak ik gewoon s voor n uurtje, leuk rijden, wat te poetsen....
 
Die ga je als boer ook te soepel rijdend vinden. :Y buiten niet sportieve grote cruisers is er verder niks agrarisch.

BMW boxercup achtig iets misschien?
Heb nooit een boxer gereden, maar ziet er wel agrarisch uit, en klinkt ook zo..
 
Ik had een Aprilia Falco, een goedkoper en in mijn ogen mooier model. Ik heb er een motorreis mee gemaakt, 6500 km in 2 weken, door heel Europa. Ik accelereerde samen met een R1 van 80 tot 200 km/u, naast elkaar, precies even snel.
 
Heb heerlijk gereden was na 5 min al helemaal “mijn” motor , ik hou echt van die no bullshit motoren. Maar wel respect hebben voor de koppeling en de gashendel want het is een lekkere “stier”
 
Ik had een Aprilia Falco, een goedkoper en in mijn ogen mooier model. Ik heb er een motorreis mee gemaakt, 6500 km in 2 weken, door heel Europa. Ik accelereerde samen met een R1 van 80 tot 200 km/u, naast elkaar, precies even snel.
Die r1 stond waarschijnlijk in z'n 6 en jij trok vanaf z'n 2 :+.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan