Goedkope Sportieve motor voor “erbij”

Status
Niet open voor verdere reacties.

N.Holgerson

‘74 Guzzi
27 okt 2005
7.409
382
Noord-Holland
Ben geslaagd , bedankt allenn :t

Heel tevreden met mn oude guzzi, is ook grootendeels hobby om hem in goede rijdende staat te houden.
Toch kriebelt het steeds vaker om er een “sportieve” motor bij te kopen.

Ik dacht dan aan 90’s begin 00’s sportmotoren

Een leuke vlotte motor om af en toe even open te trekken.

Omdat het echt voor erbij is wil ik er niet teveel aan uitgeven.

Ik zie op marktplaats dat je voor 1250-2000 euro best leuke motoren in vaak nog knappe staat kunt vinden, een greep uit de selectie:

GSXR750 (SRAD)
ZX6R model 98/99 of iets duurder de 2003+
R6
CBR600f
Wat zwaardere, zoals een oude R1 of Fireblade.

En met wat beter selecteren een RSV mille.
Ik hou van koppel dus dat is mn voorkeur, maar een 4 cil is wel het “sportieve” wat ik erbij zoek eigenlijk.

Welke zouden jullie kiezen? Of wellicht een ander model? Ben benieuwd !

Rij ervaring 15 jaar, 1,88 m 80 kg
 
Laatst bewerkt:
Heel tevreden met mn oude guzzi, is ook grootendeels hobby om hem in goede rijdende staat te houden.
Toch kriebelt het steeds vaker om er een “sportieve” motor bij te kopen.

Ik dacht dan aan 90’s begin 00’s sportmotoren

Een leuke vlotte motor om af en toe even open te trekken.

Omdat het echt voor erbij is wil ik er niet teveel aan uitgeven.

Ik zie op marktplaats dat je voor 1250-2000 euro best leuke motoren in vaak nog knappe staat kunt vinden, een greep uit de selectie:

GSXR750 (SRAD)
ZX6R model 98/99 of iets duurder de 2003+
R6
CBR600f
Wat zwaardere, zoals een oude R1 of Fireblade.

En met wat beter selecteren een RSV mille.
Ik hou van koppel dus dat is mn voorkeur, maar een 4 cil is wel het “sportieve” wat ik erbij zoek eigenlijk.

Welke zouden jullie kiezen? Of wellicht een ander model? Ben benieuwd !

Rij ervaring 15 jaar, 1,88 m 80 kg
Een dikke RSV kopen .. leuke dikke blaffer die bijna niks kost ..
 
RSV van de eerste generatie dus dan, nog specifieke jaren die ik moet vermijden of juist niet?

Hoop niet dat je hele onderzoek naar een nieuwe motor enkel bestaat uit wat mensen hier roepen als antwoord.

Zoek een specifiek RSV forum op, en lees je in!
Slechte electronica/bedrading (stekkers!) is volgens mij een veelvoorkomend probleem.
Persoonlijk vond ik een groot nadeel van de RSV dat het voorwiel maar niet naar beneden wilde.
 
Heb me wel een beetje ingelezen in de modellen, srad 750 voor het injectie model , rsv de startkoppeling en idd electronica. Geloof dat veel van die problemen kwamen door standaard te zwakke accu waardoor er allerlei gekke storingen optreden.

Maar internet staat vol met voor en tegens, ik vind het wel prettig om persoonlijke ervaringen van mede motorrijders te lezen in plaats van motorblad tests uit 2001 , nu ze wat ouder zijn..
 
hou overigens ook wel van aparte motoren, ook weleens gekeken naar een TRX850 bijvoorbeeld
Daar ik ook niks mis mee :N Nou ja... behalve dan dat je bij langzaam rijden in een dorps/stadskern de koppeling er bij moet pakken en je daar op den duur een verzuurde onderarm aan over houdt, maar dat voldoet ook niet helemaal aan de noemer "sportief rijden"... O-)
 
Heb me wel een beetje ingelezen in de modellen, srad 750 voor het injectie model , rsv de startkoppeling en idd electronica. Geloof dat veel van die problemen kwamen door standaard te zwakke accu waardoor er allerlei gekke storingen optreden.

Maar internet staat vol met voor en tegens, ik vind het wel prettig om persoonlijke ervaringen van mede motorrijders te lezen in plaats van motorblad tests uit 2001 , nu ze wat ouder zijn..
Als je een Guzzi hebt word je daar niet zo zenuwachtig van allemaal.
 
Zou ook voor een Aprilia gaan,heb er ook 1 gehad,als koppel je ding is gaat het meeste wat minder dan 1000cc is tegenvallen.
Duc 900 is ook lekker vol koppel,de ZX9R is ook een beest.
 
Laatst bewerkt:
Kun je me wat fotos sturen zot?

Aprilia zit me trouwens heel goed gezien de lengte, een r6 is net een brommer
pas als ie gepoetst is en dan issie duurder

Dit is zo iets als een huis dat nog niet op funda staat
 
Naast de RSV is de Falco ook iets om te overwegen. Technisch grotendeels identiek aan de RSV, dus met dezelfde zwakke punten, maar met een iets geschiktere zitpositie voor op de weg. Ik zeg iets, want als ik vooraan sta bij het verkeerslicht, heb ik nog steeds moeite om genoeg naar boven te kunnen kijken om het licht te zien terwijl ik het stuur vasthoud.
Vanwege de onbekendheid vaak wat goedkoper dan een RSV en eigenlijk mis ik die paar extra pk's nooit.
 
De SRAD wilden de kettingspanners wel van stuk. Handmatige installeren en dat is weer klaar.

Heb zelf de 600 gehad en vond dat juist wel een geinige jank machine omdat die bij 120 al lekker in de toeren zat. De 1000's moet je nog een stuk harder voor rijden.
De 600 was (toen ik m had) iig ook minder geliefd dan de 750 en daardoor ruim €500 a €750 voor dezelfde staat goedkoper.
 
Ik zou ook voor een Aprilia RSV gaan. Heb er ook een gehad, weliswaar een R maar echt super super betrouwbaar Rotax-blok. Electronica is wat minder en km.stand kan soms resetten. Maar boeien of de km.stand klopt of niet. Blok gaat toch niet kapot...

De Suzuki TL1000S is ook een aanrader. Heb ik 10 jaar mee gereden en ooit mijn racelicentie mee gehaald. 125pk maar wat een funbike was dat! Voorband slijt bijna niet _O-
En je koopt ze voor een appel en een ei. Daar wel een keer een ander blok in moeten hangen.
Wel een motor die vele malen leuker is dan een Firestorm. Ik heb met beide gereden en de laatste vond ik echt een saai ding.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan