Goedkope Sportieve motor voor “erbij”

Status
Niet open voor verdere reacties.
Firestorm is op zich een leuke fiets maar heeft te veel problemen met de nokkenaskettingspanners.
 
https://www.marktplaats.nl/v/motore...lationId=29288d34-6d99-4014-a4b2-0c02fc605b1c
1652471748399.png
 
Je kan ook aan een Suzuki RF900 denken. Destijds echt ondergewaardeerd.
Grtz,

Cees
Zeker goedkoop en snel genoeg. Wel checken of de tweede versnelling nog goed werkt. Destijds wel als budget sport/toer in de markt gezet.
( Edit; Ik dacht dat ie ook erg zwaar was maar dat valt reuze mee)
 
Laatst bewerkt:
Goedkope (sport)motor voor erbij lijkt me geen goed plan. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop.
Wat denk je dat een oud barrel kost aan (achterstallig) onderhoud.

Dan beter 1 goede fiets kopen.
En snap dat je niet tevreden ben met een Guzzi, zou ik ook wat anders willen :+
 
R1 uit '99, en zeker geen R1 van 2002/2003.
Zx10R van 2004/2005
beide gehad en zeer fijne motoren.
En heb nu een Cb1000R, model van 2008t/m 2016, onwijs fijne stuurfiets, rijdt zo makkelijk.
 
Voorkeur gaat wel uit naar een sportieve twin zoals dus de aprilia rsv / falco

Vtr firestorm vind ik niet echt interessant

Tl1000s ook nog een optie !

Qua 4 cilinders , ik hou wel van koppel dus een 600 valt al af..
 
Goedkope (sport)motor voor erbij lijkt me geen goed plan. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop.
Wat denk je dat een oud barrel kost aan (achterstallig) onderhoud.

Dan beter 1 goede fiets kopen.
En snap dat je niet tevreden ben met een Guzzi, zou ik ook wat anders willen :+
Nouja, die Gixxer die ik toen kocht voor 300 moest voor ca 200 materiaal in en toen was het dik voor mekaar.

Oke her en der schuifschade. Maar was technisch een prima fiets waar je heel goedkoop op kon scheuren.

Feit is gewoon dat sportmotoren even heul populair waren, nu veel minder al helemaal wat er niet strak en gelikt uit ziet, dat zijn perfecte marktcondities voor "veel voor weinig".
Sportmotoren worden door de houding en het impulsieve aankopen ook nog weinig op gereden, hoe mooi wil je het hebben.
 
Goedkope (sport)motor voor erbij lijkt me geen goed plan. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop.
Wat denk je dat een oud barrel kost aan (achterstallig) onderhoud.

Dan beter 1 goede fiets kopen.
En snap dat je niet tevreden ben met een Guzzi, zou ik ook wat anders willen :+
Ik heb een paar keer voor de lol een goedkope sportfiets voor erbij gehad. Vfr750 en zx9r. De kunst bij aankopen, voor mij, was om niet te hebberig snel toe te slaan bij een willekeurig aangeboden motor. Maar om heel goed te kijken wat er aan er aan eventueel achterstallig onderhoud nodig was.

Wat cosmetisch achterstallig onderhoud vind ik dan niet zo boeiend. Niet kunnen schakelen of een kapotte dynamo bijvoorbeeld dan wel wel. Een voltmetertje gaat dan ook gewoon mee bij een bezichtiging!

Succes en veel plezier bij de zoektocht.
 
Niet ECHT sportief beetje toursport. Erg kostbaar onderhoud in vergelijking met con curentie.
Dat erg kostbare onderhoud voor een tweekleps Ducati valt nogal mee. Setje riemen van €50 om de paar jaar (goed zelf te doen) en om de 10k een klepstelbeurtje van €250. Verder motorisch minstens op Japans/Aprilia niveau qua robuustheid of levensverwachting. Ook een stuk prettiger om aan te prutsen dan een dichtgetimmerde Japanse viercilinder.

Een ST2 is niet supersportief of supersnel, maar is voor een Ducati echt goedkoop en ondergewaardeerd. Rijden gewoon goed ook.
Daarbij injectie (vind ik een groot voordeel, nooit meer carburateurs demonteren en schoonmaken), relatief licht en eenvoudig, gebruikte onderdelen goedkoop en in overvloed.

Een stuk harder en scherper dan een 850T gaat het zeker.
 
Laatst bewerkt:
Je mag een ST 2 gerust een sportieve toerder noemen,alleen de combinatie van wegligging met redelijk snelle Vtwin maakt
het een sportieve toerder die menig sportmotor het nakijken geeft,ik had vroeger een FZR1000 en m,n maten zo,n Duc,
kon ze maar net bijhouden en pas op een heel lang stuk rechte weg kon ik er voorbij komen.
Wat een Fireblade betreft vind ik de 929 of 954 heel goede motoren,beter dan de voorgangers,hebben ook een heel fijne
zitpositie,ik heb zelf een 954 gehad en er met veel plezier op gereden.
 
Laatst bewerkt:
Je mag een ST 2 gerust een sportieve toerder noemen,alleen de combinatie van wegligging met redelijk snelle Vtwin maakt
het een sportieve toerder die menig sportmotor het nakijken geeft,ik had vroeger een FZR1000 en m,n maten zo,n Duc,
kon ze maar net bijhouden en pas op een heel lang stuk rechte weg kon ik er voorbij komen.

Dat bedoel ik. En TS houdt van middengebiedkoppel, dus een no-brainer IMHO.
 
Eigenlijk kom je dan toch weer uit bij de vfr. Beresterk middengebied en bovendien een stuk betrouwbaarder.
 
Thunderace of een ZZR1100 ook al eens overwogen? Kun je volgens mij nog zelfs ruim binnen dit budget vinden.
 
Koop een lichte 600cc, lekker gooi en smijt ‘fietsen’…… :]

Ik had een paar jaar een fzr 600 voor erbij, heerlijk sturen tov mijn stoomboot 888 die op rails rijdt. Later de VFR erbij want ik was dat op toeren vd FZR houden zat. Ben nu veel beter in balans met mijn rijsnelheden op de lokale wegen en als het moet dan gaat de V4 voldoende van zijn plek. Heb ik geen 1000cc voor nodig…wat kan mij dat schelen dat hij 200+ kan….
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan