Goedkope Sportieve motor voor “erbij”

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een leuke sportieve v twin wilt zijn er maar 2 opties.
RSV Mille, of een TL 1000 R of S.
Als naked alternatief zou je de Cagiva Raptor kunnen overwegen, rijd heel leuk maar erg krappe kniehoek en zo goed als geen onderdelen buiten het motorblok meer te koop.
Of als je durft, een Moto Morini Corsaro 1200, dat is echt een beest. Maar ook moeilijk onderdelen te krijgen, en niet heel betrouwbaar.
 
Liever lekker rijden op een iets minder optisch mooie motor die gewoon goed is en doet wat hij moet doen. Hoeft allemaal geen blingbling te zijn
Zoiets, :+
En hij is binnen budget:Y
https://www.marktplaats.nl/v/motore...lationId=936414ba-b99a-4186-91a2-b09aeb7e8d57
1652601091400.png
 
En daarnaast nog iets.

Ik reageer op de r1 98 vs 2003
en zx10 2004 versus 2006-2007

Ik vergelijk niet een 2 cilinder met de zx10r 2006 of r1 2003.

Het zijn 2 verschillende karakters, dus daar zit verschil in ja.

Maar om nou een zx10 onderin niet sterk te noemen, gaat wel erg ver. Zeker als je ook nog in acht neemt dat een 2 cilinder weer in de absolute lage toerentallen (<3500) als een zatte drol loopt

Die maat met die blade had een versnelling lager gemoeten, dan waren de rollen minstens gelijk.

Dat zatte drol verhaal was voor mij reden om mijn Tuono te verkopen, fantastische fiets maar onder de 4000 toeren heb je er niets te zoeken.
Het zal persoonlijk zijn maar ik vond het vooral een vervelende zenuwachtige motor, dacht er aan te wennen maar dat was niet het geval.

Nu een drie cilinder, dat rijdt echt perfect.
 
Dat zatte drol verhaal was voor mij reden om mijn Tuono te verkopen, fantastische fiets maar onder de 4000 toeren heb je er niets te zoeken.
Het zal persoonlijk zijn maar ik vond het vooral een vervelende zenuwachtige motor, dacht er aan te wennen maar dat was niet het geval.

Nu een drie cilinder, dat rijdt echt perfect.

Ik heb ook een Tuono gehad, en ook een paar Triumph triples.
Ik herken het zenuwachtige niet van de Aprilia, maar ik moet zeggen dat ik ook zelden onder de 3000 tpm kom.
Ook met de Triumph rijd ik eigenlijk altijd boven de 3000.

Die Triumph 955i zijn wel een beetje saai/klinisch om te rijden. De 1050 is een stuk meer levendig, maar buiten budget.

In dit budget zou ik dan een oude Daytona T595 kopen, dat zijn wel leuke motoren.
 
Ik heb ook een Tuono gehad, en ook een paar Triumph triples.
Ik herken het zenuwachtige niet van de Aprilia, maar ik moet zeggen dat ik ook zelden onder de 3000 tpm kom.
Ook met de Triumph rijd ik eigenlijk altijd boven de 3000.

Die Triumph 955i zijn wel een beetje saai/klinisch om te rijden. De 1050 is een stuk meer levendig, maar buiten budget.

In dit budget zou ik dan een oude Daytona T595 kopen, dat zijn wel leuke motoren.

Ik denk dat ik gewoon niet een V man ben, heb een VFR 750 en een VF1000R gehad ( een 86'er in Rothmans uitvoering 🥰) maar ook de V4 kon mij niet warm krijgen .

Sowieso is de keuze voor welk type motor voor een ieder persoonlijk
 
Ik denk dat ik gewoon niet een V man ben, heb een VFR 750 en een VF1000R gehad ( een 86'er in Rothmans uitvoering 🥰) maar ook de V4 kon mij niet warm krijgen .

Sowieso is de keuze voor welk type motor voor een ieder persoonlijk
Inderdaad, we kunnen de TS van alles voorschotelen uiteindelijk moet hij toch zelf uitvinden wat hem leuk lijkt,
nu heeft hij al een V2 dus is een wat sportievere versie daarvan de meest logische keuze,zelf zou ik voor een
KTM superduke gaan,maar zelfs gebruikt nog duur,maar rijd verrassend goed.
 
PXL_20220418_140750806.jpg


Ik heb hier nog een leuke VTR 1000 staan.

Handmatige naks gemonteerd en de spanningsregelaar is vervangen voor een mossfet unit,dus daar geen zorgen meer over.

Zit handvatverwarming op en de olie is +-5000 kilometer geleden vervangen. Achterbandje is legaal, maar voor het mooie wel op:P

Verder is alles helemaal bij en rijd als een trein!:Y

Kuipwerk is gerepareerd en niet mooi. Zie het als een anderhalve meter motor.. dan lijkt het heel wat_O-

Laat maar weten of je interesse hebt. Pb mag altijd
 
"Ik hou van koppel dus dat is mn voorkeur, maar een 4 cil is wel het “sportieve” wat ik erbij zoek eigenlijk."

Haal ik uit de OP, mogelijk wel wat gemist tussendoor.
 
Ik heb ook een Tuono gehad, en ook een paar Triumph triples.
Ik herken het zenuwachtige niet van de Aprilia, maar ik moet zeggen dat ik ook zelden onder de 3000 tpm kom.
Ook met de Triumph rijd ik eigenlijk altijd boven de 3000.

Die Triumph 955i zijn wel een beetje saai/klinisch om te rijden. De 1050 is een stuk meer levendig, maar buiten budget.

In dit budget zou ik dan een oude Daytona T595 kopen, dat zijn wel leuke motoren.
Vind ik ook,de Daytona met z,n Spondon frame is leuker.
https://www.marktplaats.nl/v/motore...lationId=a23ac366-4c06-4722-a0b9-d53a7212c55f
1652612721914.png

https://www.marktplaats.nl/v/motore...lationId=944ca3ab-2815-415e-8b4c-c4922a3ae4a8
1652612905608.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan