Goedkope Sportieve motor voor “erbij”

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk man, mooi. Voor ons totaal ongeschikt maar kan m zeker waarderen. Veel plezier ermee.......en idd n fotootje.....leuk!!
 
Heb heerlijk gereden was na 5 min al helemaal “mijn” motor , ik hou echt van die no bullshit motoren. Maar wel respect hebben voor de koppeling en de gashendel want het is een lekkere “stier”
Vanaf stationair al een belevenis :Y
 
hij moet flink gepoetst worden want hij zit onder een dikke laag werkplaats stof, de man kwam gewoon niet aan rijden toe .

Beurtje geven etc doe ik zelf wel

Hij rijdt als een beest, en remmen alsof je een anker uitgooit

Onder die matzwarte kappen zit blijkbaar de originele kleur , maar vast wel bekrast ofzo. Lekker belangrijk.

Geen schuif schades op frame en achterbrug etc.

Wat een geluid ook joh

Had nog een afspraak staan voor een firestorm maar eerlijk is eerlijk ik hoefde daar niet meer heen na de proefrit, soms voel je gewoon dit is hem.

Zoek wel nog een zadel covertje.
 

Bijlagen

  • 8C17A069-056F-4864-9D46-A55540388E34.jpeg
    8C17A069-056F-4864-9D46-A55540388E34.jpeg
    213,4 KB · Weergaven: 86
En aan alle mensen hier, bedankt voor de nuttige tips. Ik heb dus naar aanleiding van jullie een daytona 595 (955i) proefgereden, deze RSV en een ZX9R. De laatste reed ook erg goed maar pas kicken als je hem inderdaad helemaal opentrekt, ziek snel. Maar die RSV is ook leuk op lagere snelheden. Het “BRROAAP” gevoel
 
En aan alle mensen hier, bedankt voor de nuttige tips. Ik heb dus naar aanleiding van jullie een daytona 595 (955i) proefgereden, deze RSV en een ZX9R. De laatste reed ook erg goed maar pas kicken als je hem inderdaad helemaal opentrekt, ziek snel. Maar die RSV is ook leuk op lagere snelheden. Het “BRROAAP” gevoel

De boer,n bennen blij :+
Veurjoar-in-de-kop-704-626x269.jpg
 
begin 2000 Fazer 1000. Trekken op als een malle en gaan wel stevig door. De 600 trekt wel, maar niet door. 190 / 200 is het wel op voor de 600.

Overigens, wel rekening mee houden dat je iets van V-Power moet tanken ivm carbs die de E10 brandstof niet leuk vinden.
 
ts heeft al een brommert gekocht ;)

Fazer 1000 is wel vlot, bijna zelfde blok als de 98 99 R1 dus ook bijna even snel. Maar niet spannend ofzo. 'T is dat je die naald snel ziet bewegen maar verder :Z


Fazer 600 met aangepaste vertanding vond ik persoonlijk leuker
 
Waarom niet?

De motoren die je aanraadt zijn bekend om hun woeste karakter?
Waarom zou je deze aanrijden voor erbij?

Heb zelf de R1 2002/2003 gehad, en de zx10r 2006-2007 en de leuzen 'tam' en 'liniair' zijn heel relatief.
Het zijn gewoon motoren met een typisch 4 cilinder karakter: zeer sterk onderin en vanaf 6-7 k rpm krijg je een raket in de anus.
Deze motoren gekozen omdat jij naar wat oudere bouwjaren op zoek was.
Ik en een maat van mij hebben beide een R1 2002 gehad, toen we die weer wegdeden kwamen we er eigenlijk achter dat die motor gewoon niet zo fijn stuurde, en smerig in het stuur kon slaan.
Ik had toen net mijn zoon gekregen en reed minder, dus dacht dat het daar door kwam, maar na deze kwam de ZX10R 2004 en die reed meteen zoveel beter, en dat lag niet alleen aan die Kawa, die 2002 R1 was geen fijne stuurfiets. Vond die andere ook en die stapte over naar een 2004 R1.
En wij reden toen best veel ed, dus wisten wel wat we aan het doen waren, je heb er wellicht ook pas last van met serieus hard rijden, maar ik zou dat jaar lekker overslaan.
 
Dat laatste klopt, vanaf 6-7k gaat het serieus hard, maar daar onder zijn ze gewoon niet 'zeer sterk'. Ik kan mij herinneren ooit samen met een maat op een Fireblade de Stelvio gereden te hebben. In vergelijking met mijn oudere SV met 'maar' 120pk kwam hij niet omhoog op normaal toerental. Als vervanger voor de SV een 1000sx gereden, zelfde verhaal.
Als je koppel wilt, geen 4-in-lijn nemen. (Hayabusa uitgezonderd, wát een blok is dat!)
Dit is echt de grootste onzin, en helaas vaak gehoord, die R1 loopt door tot 12000 toeren, dan moet je inderdaad niet gaan harken rond de 4 a5k toeren nee.
Maar jij wint het in de verste verte niet met je SV, never nooit, maar inderdaad wel even terugschakelen en lekker boven de 8000 toeren gaan rijden, daar is die ook voor gemaakt
 
Dit is echt de grootste onzin, en helaas vaak gehoord, die R1 loopt door tot 12000 toeren, dan moet je inderdaad niet gaan harken rond de 4 a5k toeren nee.
Maar jij wint het in de verste verte niet met je SV, never nooit, maar inderdaad wel even terugschakelen en lekker boven de 8000 toeren gaan rijden, daar is die ook voor gemaakt
Hallo, TS heeft al een motor gekocht, hier is niets meer te winnen 🥇
 
Dat krijg je als twee mods gelijktijdig op dezelfde knop drukken. Is net een lichtschakelaar. Druk....aan. druk nog eens....uit.

Voor de duidelijkheid, ik drukte eerst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan