Goedkope verzekering

Okkie26

Die hard MF'er
28 apr 2013
664
14
Gewoon een algemene vraag, maar waar hebben jullie je motor verzekerd?

Ik ben een beetje aan het rondkijken ivm de aanschaf van mijn eerste motor, en zie opmerkelijke verschillen in de premie.

De verzekering van de KNMV leek even de goedkoopste te zijn, tot ik zag dat dit ex assurantiebelasting was.

inshared is zomaar 100 Euro per jaar goedkoper.

Maar waar verzekeren jullie je motor, en waarom daar?
 
Ik heb via http://www.independer.nl/ de goedkoopste gezocht en heb dit bij Polis Direct laten zien en die hebben zo'n regel als je het ergens anders goedkoper kan krijgen dan willen hun ook met hun prijs zaken of zelfs eronder zitten!
https://www.london.nl/LondonCorporate/verzekeringen London verzekeringen was toen de goedkoopste (2011 was ongv. 88 euro per jaar voor een 25KW nu 64 euro }) )

Weet alleen niet of polisdirect dit nog doet :P
 
Laatst bewerkt:
Idem: MAG, leuke combi-korting bij 1 auto en 2 motoren, en circuitgebruik onder voorwaarden meeverzekerd.

Centraal Beheer is overigens goedkoper dan KNMV in mijn ervaring, en doet minder moeilijk qua stallingseisen bij duurdere motoren. Dat de motorverzekering dan autoverzekering heet nam ik destijds (K1600) voor lief, want het bespaarde mij de kosten van verbouwing van mijn huis. Bij zowel MAG als Centraal Beheer heb je trouwens met Achmea als daadwerkelijke verzekeraar te maken.

Andere goedkope optie is ENRA, vooral als je ook een abo hebt op Motoplus (10% korting). Nu is dat laatste mij iets teveel een advertentiekrantje, dus ben ik tevreden met MAG (Achmea dus).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de meeste die hier staan al gehad, maar zijn toch allemaal duurder dan Inshared.

Of ik mis iets. MAG en polis direct heb ik nog niet gekeken.
 
Ik heb de meeste die hier staan al gehad, maar zijn toch allemaal duurder dan Inshared.

Of ik mis iets. MAG en polis direct heb ik nog niet gekeken.
Let ook even op de voorwaarden, daar zitten vaak grote verschillen in: b.v. eigen risico, terugval no-claim bij schade, stallings- en beveiligingseisen, acceptatie, etc. Een lage premie betekent niet automatisch dat je een goedkope verzekering hebt...
 
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Of anderen ook goedkoper uit zijn.
 
Motor / Scooter Beperkt Casco 4.500 2,90
Motor / Scooter WA 2.500.000 4,80
Verhaalsrechtsbijstand conform polisvoorwaarden 2,52

totoaal 10.22 ( voor me sv 1000

dit bij inshared 22.66

dus knmv is veel goedkoper ( ben wel lid )

me motorscooter ( woon werk ding )

Motor / Scooter Beperkt Casco 1.100 0,79
Motor / Scooter Kleding/helm tot EUR 750,00 1,14
Motor / Scooter WA 2.500.000 3,67
Verhaalsrechtsbijstand conform polisvoorwaarden 2,52

totaal 8.12
 
Laatst bewerkt:
Let ook even op de voorwaarden, daar zitten vaak grote verschillen in: b.v. eigen risico, terugval no-claim bij schade, stallings- en beveiligingseisen, acceptatie, etc. Een lage premie betekent niet automatisch dat je een goedkope verzekering hebt...

Zonder meteen reclame te willen maken:


Geen bonus/malus: nooit premieverhoging na schade
U mag uw rijervaring met uw auto meenemen
Gratis vervangend vervoer
Leeftijd omhoog? Premie omlaag!
Navigatie en kleding meeverzekerd

Eigen risico is 250 euro
 
Ik zit nu bij de KNMV, omdat ik dan mijn auto ook daar kon verzekeren :)
 
Zonder meteen reclame te willen maken:


Geen bonus/malus: nooit premieverhoging na schade
U mag uw rijervaring met uw auto meenemen
Gratis vervangend vervoer
Leeftijd omhoog? Premie omlaag!
Navigatie en kleding meeverzekerd

Eigen risico is 250 euro
Misschien lees ik niet goed, maar ik heb geen idee waar je reclame voor maakt. Maar klaarblijkelijk heb je het antwoord op je vraag zelf al gevonden, dus: slotje?

;)
 
Slotje niet nodig, maar ik wil graag weten of ik niet iets vergeet.
 
Slotje niet nodig, maar ik wil graag weten of ik niet iets vergeet.
Administratiekosten en BTW, de betrekkelijke betrouwbaarheid van diverse vergelijkings-sites, de verschillen in ieders wensen en omstandigheden, en dan heb je i.c.m. hetgeen tot dusver door iedereen geroepen is het plaatje wel compleet.

Het beste vraag je gewoon offertes, rechtstreeks bij de diverse verzekeraars, en bekijk dan waar je o.b.v. jouw wensen en situatie het beste uit bent. Kost niets, en geeft de meest betrouwbare informatie.
 
Laatst bewerkt:
Motor / Scooter Beperkt Casco 4.500 2,90
Motor / Scooter WA 2.500.000 4,80
Verhaalsrechtsbijstand conform polisvoorwaarden 2,52

totoaal 10.22

dit bij inshared 22.66

dus knmv is veel goedkoper ( ben wel lid )

vreemd dat ik bij KNMV duurder uitben.
Maar ik ga ook voor all risk,
 
Ik kan je de KNMV aanbevelen. Nooit moeilijk bij schade of diefstal. Netjes de dagwaarde!! uitgekeerd. Niet de dagwaarde uit het boekje maar waar deze voor worden aangeboden op MP etc.. Nog een groot voordeel is, als je meerdere voertuigen laat verzekeren de noclaim- korting gegeven wordt van één van de voertuigen geldende korting. Moeilijk omschreven, maar je krijgt gewoon de meest opgebouwde noclaim-korting voor alle verzekerde voertuigen. *D
 
Ik kan je de KNMV aanbevelen. Nooit moeilijk bij schade of diefstal. Netjes de dagwaarde!! uitgekeerd. Niet de dagwaarde uit het boekje maar waar deze voor worden aangeboden op MP etc.. Nog een groot voordeel is, als je meerdere voertuigen laat verzekeren de noclaim- korting gegeven wordt van één van de voertuigen geldende korting. Moeilijk omschreven, maar je krijgt gewoon de meest opgebouwde noclaim-korting voor alle verzekerde voertuigen. *D

yep dat is ook geweldig ja *O*
 
lid worden scheelt 5 %, dat is de moeite niet.

Daarbij moet je kleding extra verzekeren.

Lastig allemaal.

hmm ik heb me auto motor en scooter daar
lid
4 schade vrije jaren
en winterstop

me opties zie je paar post's terug

niks speciaals verder waarom jouwe dan duurder is dan bij inshared is snap ik niet

ik ga even vergelijken met all risk

KNMV 48.02 euro inclu rechts bijstand voor me sv 1000 en 3000 km meer p jaar verzekert
inshared 63.75 inclu rechtsbijstand


myth busted :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan