Goedkope verzekering

Ik zit ook bij KNMV. Hoop nooit gebruik hoeven te maken van hun diensten, maar als er toch wat gebeurt heb ik wel vertrouwen in ze. Enige wat ik wat minder vind is het eigen risico van 450,- bij schade na een (poging tot) diefstal. Ik heb ook een eigen risico van 110,- op mijn polisblad staan, maar ik weet niet precies waar dat voor geldt. Waarschijnlijk alle andere schades behalve diefstal?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een algemene vraag, maar waar hebben jullie je motor verzekerd?

Ik ben een beetje aan het rondkijken ivm de aanschaf van mijn eerste motor, en zie opmerkelijke verschillen in de premie.

De verzekering van de KNMV leek even de goedkoopste te zijn, tot ik zag dat dit ex assurantiebelasting was.

inshared is zomaar 100 Euro per jaar goedkoper.

Maar waar verzekeren jullie je motor, en waarom daar?
Bikerpolis.nl was toen voor mij goedkoper dan waar ik de rest van mijn verzekeringen heb.
 
Centraal Beheer, omdat geld geen rol speelt en ik gewoon graag duur uit ben. Als iemand een duurdere weet: ik houd me aanbevolen!
 
Ik heb me motor sinds kort hier verzekerd.


http://motormagazine-verzekering.navk.nl/

scherpe premie en na wat googlen kwam ik veel positieve verhalen tegen. heb er zelf gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken.

Heb in het verleden ook knmv gehad. een keer schade. duurde wel lang maar uiteindelijk netjes uitgekeerd en afgehandelt. Maar de premie vond ik toch te veel ten opzichte van deze.
 
De premie is van zoveel factoren afhankelijk (inclusief de reeds verzekerde motoren door een verzekeraar), dat er niet 1 verzekering/verzekeraar is die voordelig is voor iedereen.

Let bij een diefstalverzekering in ieder geval goed op de voorwaarden. Aan een lage premie heb je niets als er straks niet wordt uitgekeerd omdat je motor niet werd bewaakt door een 3-koppige waakhond.
 
De premie is van zoveel factoren afhankelijk (inclusief de reeds verzekerde motoren door een verzekeraar), dat er niet 1 verzekering/verzekeraar is die voordelig is voor iedereen.

Let bij een diefstalverzekering in ieder geval goed op de voorwaarden. Aan een lage premie heb je niets als er straks niet wordt uitgekeerd omdat je motor niet werd bewaakt door een 3-koppige waakhond.

full
 
Gewoon een algemene vraag, maar waar hebben jullie je motor verzekerd?

Ik ben een beetje aan het rondkijken ivm de aanschaf van mijn eerste motor, en zie opmerkelijke verschillen in de premie.

De verzekering van de KNMV leek even de goedkoopste te zijn, tot ik zag dat dit ex assurantiebelasting was.

inshared is zomaar 100 Euro per jaar goedkoper.

Maar waar verzekeren jullie je motor, en waarom daar?

Je moet jezelf even een aantal dingen bedenken...

1. Inshared is online meuk, dus bij problemen mag je zelf alles doen/regelen
2. Dit geldt voor de meeste online verzekeraars... ;)

Bel eens een assurantiekantoor op in je regio...
Die hebben vaak meerdere partijen waar ze zaken mee doen. Het kan best zijn dat ze iets duurder zijn dan het online spul. Maar je kunt ze weer aan het werk zetten als er iets is, dat scheelt jou gedoe.. komt bij, breng je meer verzekeringen bij ze onder, dan heb je vaak weer pakketkorting...
 
Je moet jezelf even een aantal dingen bedenken...

1. Inshared is online meuk, dus bij problemen mag je zelf alles doen/regelen
2. Dit geldt voor de meeste online verzekeraars... ;)

Bel eens een assurantiekantoor op in je regio...
Die hebben vaak meerdere partijen waar ze zaken mee doen. Het kan best zijn dat ze iets duurder zijn dan het online spul. Maar je kunt ze weer aan het werk zetten als er iets is, dat scheelt jou gedoe.. komt bij, breng je meer verzekeringen bij ze onder, dan heb je vaak weer pakketkorting...

:^

Ik heb zelf ook een tussenpersoon. Al jaren. En ik vind het ideaal.
Zij zoeken alles voor je uit.
Als er iets iets, een belletje en ze regelen het.
Papieren worden bijna helemaal ingevuld gestuurd, even checken en tekenen. Klaar.
 
:^

Ik heb zelf ook een tussenpersoon. Al jaren. En ik vind het ideaal.
Zij zoeken alles voor je uit.
Als er iets iets, een belletje en ze regelen het.
Papieren worden bijna helemaal ingevuld gestuurd, even checken en tekenen. Klaar.
Ik heb geen tussenpersoon en ik kan me niet herinneren ooit papieren te hebben ingevuld... veel makkelijker!
 
Ik zit bij Bikerpolis. Bevalt prima :)

Mocht je ooit je verzekering opzeggen, let op dat ze jou niet ook die 30 euro opzegkosten aansmeren "omdat dat in hun contract met de verzekeraar waar zij het onderbrengen staat"(stond niet in mijn overeenkomst met hen namelijk). Stelletje naaiers zijn het, kreeg ze niet duidelijk gemaakt dat ze onwettig bezig waren, technisch gezien is het gewoon stelen. Heb uiteindelijk mijn geld van de rechtsbijstand terug gekregen, die hadden geen zin om voor 30 euro een rechtzaak te starten.
 
Mocht je ooit je verzekering opzeggen, let op dat ze jou niet ook die 30 euro opzegkosten aansmeren "omdat dat in hun contract met de verzekeraar waar zij het onderbrengen staat"(stond niet in mijn overeenkomst met hen namelijk). Stelletje naaiers zijn het, kreeg ze niet duidelijk gemaakt dat ze onwettig bezig waren, technisch gezien is het gewoon stelen. Heb uiteindelijk mijn geld van de rechtsbijstand terug gekregen, die hadden geen zin om voor 30 euro een rechtzaak te starten.

Tot dusver geen reden om bij hun weg te gaan maar bedankt voor de tip. Zal het in mijn achterhoofd houden.
 
Ben onlangs bij Bikerpolis weg gegaan, heb geen opzegkosten hoeven te betalen o.i.d. Dus wellicht dat ze dat niet meer doen tegenwoordig.

Heb momenteel (na lange zoektocht en vergelijken) m'n auto en motor bij 'NAVK' verzekerd (zijn dan verzekeringen van 'De Nederlanden Van Nu'). Eerst even de auto daar online verzekerd. En bij de aanvraag van de motorverzekering kon ik gewoon het aantal schadevrije jaren van mijn auto opgeven, voila. En zodoende kwamen ze goedkoop uit de bus (is 100% online ook allemaal, je moet je eigen groene kaart uitprinten :) ).

Wellicht iets minder gunstige polisvoorwaarden in vergelijking tot sommige andere verzekeringen, maar die waren dan ook een stuk duurder.

Ik vond het maar lastig om goed uit te zoeken waar wat het goedkoopste is (zeker bij 6 wielen ding en korting bij meerdere verzekeringen), en wat er dan standaard wel en niet bij verzekerd is (zoals accessoires en helm/kleding) en welke waarde je bij volledig casco/diefstal voor de motor terug krijgt.

Wat dat laatste betreft kan een tussenpersoon erg handig zijn. Mits die natuurlijk verstand van zaken heeft en de boel wel netjes op een rijtje heeft cq weet te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Bikerpolis is inderdaad wel betaalbaar.

Ik kom op 54 euro per maand all risk met no claim besschermer.
 
Let wel op dat die rekentool van Bikerpolis ook geen assurantiebelasting laat zien (tenminste, bij mij destijds). En ook geen 'transactiekosten' á € 1,09 per betaling die je straks moet betalen (of 1x als je per jaar betaald, of dus 12x per maand).

Persoonlijk kan ik daar altijd erg slecht tegen als je dat ineens achteraf tegen komt.
 
Heb ik gezien, maar het bedrag wat ik aangeef is al inclusief de belasting.
Ik betaal per jaar, dus zal dan 1,09 per jaar duurder zijn.

KNMV geeft ook ex belasting op, en is in mijn geval een stuk duurder.
 
Tip uit eigen ervaring: goedkoop is duurkoop.
Ik heb zelf een tussenpersoon die het prima regelt.
Ik adviseer je om zoiemand in te schakelen, lagere premie betekent namelijk vaak niet dat het bedrijf 'goedkoper is' waardoor de premie lager uitvalt, maar je aan het eind van je rit (leuke woordspeling?) gewoon minder dekking hebt. Met name een (smartengeld) uitkering vanwege het ongeluk wordt bij veel scherp geprijsde verzekeraars niet uitgekeerd. Bij de wat duurdere wel. Kijk dus vooral naar de kwalitatieve verschillen, price isn't everything!
 
Wat bedoel je met smartengeld?

Bedoel je aan de tegenpartij als ik brokken maak? Zijn ze dat niet verplicht dan?
 
Ik lees net even de voorwaardes door, op zich betalen ze gewoon schade aan personen.

Maar dan het volgende zinnetje onder het kopje preventieve matregelen:

- De motor moet op het woonadres van 23.00 tot
06.00 uur gestald zijn in een goed afgesloten ruimte

Hoe moet ik dit lezen? Ik lees dat ALS ik thuis ben, de motor binnen moet staan. Als ik dus NIET thuis ben, mag hij wel buiten staan.

Zou er nou gestaan hebben:
- van 23.00 tot 06.00 uur moet de motor moet op het woonadres gestald zijn in een goed afgesloten ruimte.

Dan zou ik het opvatten als dat de motor dus gewoon elke nacht binnen moet staan.

Of is dit nu wishful thinking?

ik heb dit zinnetje vaker gelezen namelijk.

En wat nou als mij stalling elders is? Ik heb mijn motor namelijk ergens anders gestald.

Morgen maar eens bellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan