Goedkope woonwerk motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou Peter, de gtr die ik in dit topic noemde is nu bij opbod te koop, mooie kans lijkt me!
 
Laatst bewerkt:
bmw r60 of r80. eventueel een r100. Goede motoren oerdegelijk en ze zijn niet eens zo lelijk.

kuipje moet je ook nog wel voor weinig kunnen krijgen.
 
Ik ga binnenkort de motor van mijn pa verkopen (moet hem nog ff nalopen), mijn pa heeft een ongeluk gehad (met andere motor) en zal nooit meer rijden (of lopen... ;( )
Mijn pa heeft de motor na zijn pensioen nieuw gekocht en er vrijwel alleen maar langere ritten mee gemaakt, voor het korte werk had hij een Zundapp en later de Trailway 125 waar hij het ongeluk mee kreeg.
Hij voldoet grotendeels aan je eisen, alleen geen volle kuip (maar je zit weer wel directer/dichter tegen het warme blok !) maar van het prijsverschil kan je nog een beste warme broek erbij kopen (al dan niet elektrisch verwarmd..) !

Het is een Kawa GT550
Bouwjaar dacht ‘93
Eerste eigenaar dus
Altijd binnen gestaan
KM stand dacht ergens in de 30.000
ongeveer 60PK ?
Cardan dus lekker onderhoudsvrij !
Lekker zuinig (dacht 1:23 bij continue 130)
Zit een tourruit op, lekker uit de wind !
Voor 1000 Euries mag hij weg (vast !)
 
Laatst bewerkt:
kawa GPZ600?

Mijn eisen pakketje is:
Max 1500 euro aangezien hij in Amsterdam moet staan
voor 1500 heb je er 3
Beschermende kuip tegen regen en kou, ook voor de benen..
tjek
Smal genoeg voor de file
tjek
Liefst zo zuinig mogelijk
tjek 1:25 haalbaar
Betrouwbaar en onderhouds vriendelijk
zeker betrouwbaar. degelijke blokkies.

Cardan is een pre..
wel een ketting.

weliswaar geen 1000cc, maar voor in de file wel licht en wendbaar.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
Mijn K75 :+
Zeer betrouwbaar, zuinig (1:23), cardan, goede windbescherming, wendbaar, zitcomfort, vering v/a aangepast voor comfortabel weggedrag, BMW koffers enz enz.
MF prijsje 1400,- euro (moeten allleen nieuwe bandjes op)
:}
t is dat ik wegens omstandigheden voorlopig gestopt ben met lessen...
 
De enige reden dat ik géén silverwing heb, is omdat mijn zus dan niet meer met me over straat durft.

[http://www.honda-cx-gl.com/Images/SilverWing_sf02.JPG (afbeelding)]

Heb je er weleens mee gereden? Een GL500 is loeizwaar en underpowered, geen ideale combinatie ;)
 
Een oudere Suzuki GS500 met volle kuip? Die vind je wel rond de 1000-1500 euro van 1990-1996.
Makkelijk aan te sleutelen en vrij zuinig :)
dat is best een goede denk ik, zal niet duur in aanschaf en onderhoud zijn en kan ook best zuinig zijn. In dezelfde trant is er ook een Honda CB500 met kuip, maar die is duurder in aanschaf.
 
Koop een yamaha Fazer 600 of 1000. Windkap. Goedkoop onderhoud. Makkelijk zelf ook nog wat aan te doen. Rijdt makkelijk en comfortabel. Niet te breed voor de file. Zowel lange als korte mensen kunnen er goed mee overweg.

Succes! :W
 
Zoals gezegd:

een BMW K model, of een R.

NTV is ook erg leuk, en zijn wel degelijk met kuip te krijgen. Ik heb er een gehad met volledige Schurgers kuip.

Ik heb wel veel meer plezier van mijn K100.

Een K75 moet voor 1500,- zonder probleem te krijgen zijn.
 
hoi, ik heb een suzuki sv650s aangeschaft om deze 1e winter door te komen, hij was wel iets duurder (1750) maar ik denk dat ze ook rond de 1500-1600 staan met goed zoeken, je zit niet vol in de wind, en genoeg vermogen denk ik ;)
hier op mf zag ik al verscheidene motoren staan voor minder dan 1500 euro :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan