Goedkopere flitsboetes RBW nooit kwijt

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Zat gisteren zo te denken: stel je wordt als Belg zijnde in Belgie geflitst met 200 km/u op de snelweg

optie 1: je betaald een lekkere boete en kan voor een maand of 3 met het ov gaan werken.

optie 2: je vult als bestuurder een Nederlander in: hij kan geen rijverbod krijgen en de boete is lager, jij betaald gewoon de boete, er wordt ook niets geregistreerd qua recidiveregeling. Uiteraard moet je elkaar wel niet gaan afrippen en moet je wel betalen (er was net iets met Belgen en betalen zie je)


Uiteraard idem dito voor de Nederlanders, die vullen gewoon een Belg in als chauffeur bij de overtreding. Ik heb voor mijn overtreding vorig jaar in Zeeland 640€ boete betaald ongeveer voor 217 waar ik 80 mocht...denk dat je als Nederlander iets duurder uitkomt


Uiteraard is dit allemaal zuiver hypotetisch O-) en leg je een valse verklaring af als je het doet :X

Was dan ook maar een hersenspinseltje van mij })
 
En je mag er een heel verhaal bij verzinnen.

Wat doe je als iemand met Belgs accent, die zegt dat ie Nederlander is op een Belgse fiets.
Of andersom O-)

Vergeet ook niet om je RBW niet af te geven, want dat zal niet overéén komen.

Bedenk er een straat en plaats bij en telefoonnummer O-)

Leuk heh, hersenspinsels :P
Ik heb liever dat je iets spint waar men ook echt iets aan heeft :+
 
Als jij als Nederlander morgen met mijn motor rijdt?? en je wordt niet staande gehouden moet ik jou naam toch opgeven als bestuurder?
 
Als jij als Nederlander morgen met mijn motor rijdt?? en je wordt niet staande gehouden moet ik jou naam toch opgeven als bestuurder?

*schaam*

Niet goed gelezen, of het niet door laten dringen O-)

Maar dat ding staat op jouw naam, dus bewijs maar dat ik het was.

Kijk, als het in overleg gaat en je kan ervan op aan dat het met boetegeld goed komt...tsja, dan wil ik wel aanvechten voor jou dat ik het was.

Maar met die betaaltechnieken van jullie :?







:+
 
ik denk idd dat je het 1 maal kunt doen...

Voor de tweede keer gaan er allerlei belletjes rinkelen.
Prioriteit nr. 1

Als NL kun je in B toch wel je rijbewijs kwijt raken? Europa enzo?
 
Uiteraard idem dito voor de Nederlanders, die vullen gewoon een Belg in als chauffeur bij de overtreding. Ik heb voor mijn overtreding vorig jaar in Zeeland 640€ boete betaald ongeveer voor 217 waar ik 80 mocht...denk dat je als Nederlander iets duurder uitkomt
Klopt.

Bestuurders uit ontwikkelingslanden krijgen korting. :+
 
ik denk idd dat je het 1 maal kunt doen...

Voor de tweede keer gaan er allerlei belletjes rinkelen.
Prioriteit nr. 1

Volgens mij wordt er geen reet geregistreerd qua buitenlanders, geld in het bakje en gedaan....
 
Volgens mij wordt er geen reet geregistreerd qua buitenlanders, geld in het bakje en gedaan....

Emh, niet helemaal.
[me]BertV verwacht binnenkort een dagvaarding in Tongeren...[/me]

toevallig:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=386490&c=14

De maximumstraf voor het doen van een valse aangifte is een jaar gevangenisstraf of een boete van 4500 euro. Vaak volgt ook een schadevergoedingsprocedure, laat het OM weten.
 
Volgens mij wordt er geen reet geregistreerd qua buitenlanders, geld in het bakje en gedaan....
In België weet ik het niet (In België weet ik nooit iets, speel ik gewoon 'nen domme hollander :P ) maar overtredingen die je in Duitsland doet worden wel degelijk geregistreerd, compleet met punten in Flensburg, voor het geval je ooit ideeën krijgt om naar Duitsland te verhuizen '(
 
Het zet me wel aan het denken. Wat als ik nou geflitst word op mijn motor met ca. 382 km/h ofzo - in ieder geval veel te hard. En ik moet dan voorkomen. Als ik dan beweer dat iemand anders het was, bijv. een potentiele koper van mijn motor die ff een testritje maakte, ben ik dan net zo gruwelijk de lul of ben ik dan in wat meer genade gevallen? Ik zou dan natuurlijk totaal niet weten wie die potentiele koper is of waar ie vandaan komt :P
 
Het gaat hier niet over iemand die je niet kent maar iemand die aftekend dat hij met je motor reed, je aat er niet onderuit komen maar wel je rbw houden
 
Wat doe je als iemand met Belgs accent, die zegt dat ie Nederlander is op een Belgse fiets.
Of andersom O-)

Vergeet ook niet om je RBW niet af te geven, want dat zal niet overéén komen.

Bedenk er een straat en plaats bij en telefoonnummer O-)

Lees het nog maar een keer door want volgens mij snap je het niet echt...
 
Helaas wordt hier iets vergeten.

In Nederland is het namelijk zo, dat als je als Nederlander met een buitenlands (dus ook Belgisch) motorvoertuig rijdt, je kan worden aangeslagen voor de BPM en BTW over dat voertuig als je wordt aangehouden. Waarschijnlijk ook als je dat achteraf verklaart te hebben gedaan.

Reken uit je voordeel! :X |(

Zou ik maar niet doen dus.
 
Helaas wordt hier iets vergeten.

In Nederland is het namelijk zo, dat als je als Nederlander met een buitenlands (dus ook Belgisch) motorvoertuig rijdt, je kan worden aangeslagen voor de BPM en BTW over dat voertuig als je wordt aangehouden. Waarschijnlijk ook als je dat achteraf verklaart te hebben gedaan.

Reken uit je voordeel! :X |(

Zou ik maar niet doen dus.

Ligt het nou aan mij of snapt weer iemand het niet?
Het gaat er toch om dat als je op je eigen motor rijd en dan geflitst word, en dan de naam van een bevriende buitenlander opgeeft als bestuurder? zodat die de boete krijgt die dus lager is en daar je voordeel uit doet.
 
Het zet me wel aan het denken. Wat als ik nou geflitst word op mijn motor met ca. 382 km/h ofzo - in ieder geval veel te hard. En ik moet dan voorkomen. Als ik dan beweer dat iemand anders het was, bijv. een potentiele koper van mijn motor die ff een testritje maakte, ben ik dan net zo gruwelijk de lul of ben ik dan in wat meer genade gevallen? Ik zou dan natuurlijk totaal niet weten wie die potentiele koper is of waar ie vandaan komt :P


Post van svijf in topic 'Post hier je bezwaarschrift' })
 
Helaas wordt hier iets vergeten.

In Nederland is het namelijk zo, dat als je als Nederlander met een buitenlands (dus ook Belgisch) motorvoertuig rijdt, je kan worden aangeslagen voor de BPM en BTW over dat voertuig als je wordt aangehouden. Waarschijnlijk ook als je dat achteraf verklaart te hebben gedaan.

Reken uit je voordeel! :X |(

Zou ik maar niet doen dus.

Je rijdt niet met een Belgisch voertuig in NL maar met een Belg zijn voertuig in Belgie


is het nu zo moeilijk :?

:P
 
Opzich een idee ja, maar het is wel valsheid in geschrifte. Als ze dat kunnen bewijzen ben je genaaid. Beter is om gewoon niet 217 te gaan rijden waar je 80 mag, maar dat is gewoon mijn mening :+
 
Ik mag met een belgische motor in belgie rijden, zou in de praktijk dus kunnen gebeuren. Maar wat zijn de boetes voor ons in belgie? Voor belgen hier is het gelijk aan ons zover ik weet alleen inname van het rbw zou wel het verschil kunnen maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan