Goeie actie van KTM..!

goeie actie

  • ja zeker

    Stemmen: 5 38,5%
  • nee

    Stemmen: 8 61,5%

  • Totaal aantal stemmers
    13

FAZERACER..!

MF'er
6 jul 2006
213
0
Alkmaar
Ktm heeft een ludieke actie opgezet om de off-road motorsport een steuntje in de rug te geven.

Wat vinden wij hiervan.. *O*

zie hier het bericht of kijk op ktm.nl

Offroad rijden is geen misdaad:
KTM INTRODUCEERT DE ORANJE POLSBAND

KTM is een buitengewone campagne gestart om alle liefhebbers van de offroad sport te verenigen. Het symbool voor de gedeelde liefhebberij en de gezamenlijke verantwoordelijkheid wordt de oranje polsband. Deze polsband is vanaf heden gratis bij elke officiële KTM-dealer te verkrijgen.

Het initiatief voor deze bijzondere KTM campagne is afkomstig van de Franse dochteronderneming van de in Oostenrijk gevestigde motorfabrikant. De reden is dat de omstandigheden voor de uitoefening van de offroadsport in Frankrijk door politieke besluitvorming ernstig zijn verslechterd. En dus werd het tijd voor een gemeenschappelijke tegenactie.

Er werd een omvangrijke advertentiecampagne gestart, waarin sterren als de voormalige ski-koning en huidige rally-rijder Luc Alphand zich openlijk uitspraken voor een verantwoordelijke opstelling ten opzichte van de offroad motorsport. Daarnaast ontstond het idee voor de oranje polsband, waarmee offroadrijders kunnen aangeven dat zij op verantwoorde wijze omgaan met de natuur.

Het aantal sympathisanten voor deze actie groeide razendsnel, overtuigd als zij waren van de duidelijke boodschap die van de gratis polsband uit gaat. De eerste 10.000 oranje armbanden waren in een mum van tijd afgegeven.

Ook in Nederland wil KTM dit opvallende, maar niet opdringerige symbool gaan toepassen om nu en in de toekomst een lans voor de terreinsport te breken. KTM en alle echte offroadfans respecteren en waarderen de natuur. Zij beoefenen hun sport alleen op de daarvoor officieel bestemde plaatsen, met in acht neming van alle geldende voorwaarden en verplichtingen, en zetten zich in voor het behoud van de natuur.

KTM maakt met de oranje polsband campagne geen onderscheid tussen rijders van verschillende motormerken. Het is immers de taak van alle offroadrijders om zich voor hun sport en voor het milieu in te zetten..De oranje KTM polsband is daarom vanaf heden voor iedereen kosteloos te verkrijgen bij elke officiële KTM-dealer, zolang de voorraad strekt.

Bijlage: 02093fea9c.jpg
 
Beetje achterhaald idee zo'n bandje. Zijn de postkaarten van KTM een beter idee.

Maar de reden van het bandje vind ik wel goed. :Y
 
Begint KTM nu ook al met die achterlijke polsbandjes ? Maar goed dat ik geen KTM rijd, zou me doodschamen met die domme dingen die de revue al zijn gepasseerd.
 
Was oranje niet al een teken dat je homo bent :?
En voor natuurbehoud is groen toch beter? en als die er al is een camouflage dan maar... straks denken ze nog dat je van Beatrix houdt })
 
De reden is dat de omstandigheden voor de uitoefening van de offroadsport in Frankrijk door politieke besluitvorming ernstig zijn verslechterd. En dus werd het tijd voor een gemeenschappelijke tegenactie.


Ook in Nederland wil KTM dit opvallende, maar niet opdringerige symbool gaan toepassen om nu en in de toekomst een lans voor de terreinsport te breken. KTM en alle echte offroadfans respecteren en waarderen de natuur. Zij beoefenen hun sport alleen op de daarvoor officieel bestemde plaatsen, met in acht neming van alle geldende voorwaarden en verplichtingen, en zetten zich in voor het behoud van de natuur.
Precies, het wordt steeds moeilijker gemaakt. Dus moet ik 'illegaal' gaan doen...en zo'n bandje veranderd dus echt niets in mijn ogen.

Wat ik bedoel, ik mis het havengebied...daarvoor is dit bandje waarschijnlijk te laat.
 
Ik vraag me sowieso af of zo'n bandje nog wel nut heeft.
Hier in nederland is er immers geen enkele plek meer waar je nog kan rijden, of je moet eerst half nederland door met de motor op een aanhanger, doodziek word ik ervan. Nog even en je mag op zondag alleen nog de krant lezen.
 
Oud:

Balkenende blij met polsbandje voor respect

Uitgegeven: 24 november 2004 15:23
Laatst gewijzigd: 24 november 2004 16:13
DEN HAAG - Premier Balkenende is "zeer ingenomen" met een initiatief van enkele Amsterdammers om met oranje polsbandjes uiting te geven van respect en tolerantie. "We moeten de spiraal van het negativisme doorbreken. Het is nodig om respect voor elkaar ook echt zichtbaar te maken".

Volgens de premier tonen de uitlatingen van de islamitisch prediker Van de Ven aan dat in Nederland nu een klimaat heerst waarin een gebrek aan respect is. "Het gaat niet altijd om de juridische grens van de vrije meningsuiting maar ook dat je rekening ermee houdt hoe je woorden overkomen. De vrijheid van meningsuiting moet gekoppeld zijn aan een eigen verantwoordelijkheidsbesef en respect voor de ander." Volgens hem hebben de uitlatingen van Van de Ven niets te maken met respect en verantwoordelijkheid.

Ministerraad

Balkenende kreeg woensdag het eerste exemplaar overhandigd en kocht meteen een doos polsbandjes om vrijdag in de ministerraad uit te delen. Hij zal het bandje zelf dragen en weet zeker dat de bewindslieden hem volgen.

Thom Hoffman

Het polsbandje is een particulier initiatief van onder anderen acteur Thom Hoffman, auteur Mark Blaisse en filmproducente Monica Vos. Zij hebben de landelijke actie Respect2All opgezet, vlak na de moord op Theo van Gogh. "De sfeer in Nederland is behoorlijk slecht. Er is angst, wantrouwen en onbegrip. We wilden daar met een clubje mensen iets aan doen", zei Hoffman. De acteur hoopt dat iedereen en vooral jongeren bandje dragen.

Twee weken

Over twee weken zullen een miljoen polsbandjes te koop zijn bij 4000 verkooppunten voor 1 euro per stuk. Een groot deel van de opbrengst gaat naar goede doelen.

Media

Balkenende zei dat ook de media hun maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Hij vertelde tijdens werkbezoeken in het land vaak te horen van mensen dat de media alleen de negatieve dingen benadrukken. Over positieve ontwikkelingen horen ze niks, zei Balkenende. Zelf wilde hij geen oordeel geven over de media.
 
Het is in ieder geval een politiek verantwoorde reclame'stunt', ben ik nou de enige die dit ziet? Dat de crossmotorsport erg verslechterd zal hooguit de aanleiding zijn.


(als ik KTM zou rijden had ik trouwens wel zo een bandje opgehaald :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan