Goeie motorhotels Luxemburg/Duitsland

Sporty

Rookie
21 dec 2003
25
0
NH
Zoals zovelen staat in 2004 weer een lang weekend Luxemburg/Duitsland op het program. Via internet heb ik toch wat sites gevonden, maar zeer beperkt.

Met andere woorden:
Heb je ervaring met motorhotels ? Vertel je verhaal en laat het (site-)adres ff weten.

Bijvoorbaat dank! :]
 
Het stikt er van de hotels, zeker in de buurt van de Eifel/Moezel. En in Luxemburg kun je heel goed terecht in de buurt van Vianden, is tevens het mooiste stuk om te rijden.

Combinatie is ook leuk, doen we ieder jaar wel een paar keer. 1e dag naar de Moezel rijden, daar overnachten, vervolgens doorrijden naar Luxemburg, weer overnachten en de 3e dag via de Ardennen terug naar Nederland.

Kijk in de Moezel ff in de buurt van Cochem (barst er van de kleine plaatsjes met hotels)

Hier kun je je route mee plannen en als je uitzoomd zie je ook de hotels.
 
Lekker handig van mij.. ik nog checken of het .com of .org was... Naja, je hebt het gevonden. Het is trouwens meer een B&B, dus (goed) ontbijt erbij, maar voor de rest niks bijzonders. Wel prima bedden & douches + motorstalling, maar that's it...

Owja, de biertjes in de gezamelijke ruimte zijn koud & lekker...

Owja 2, het is een verzamelplaats voor gasten die de ring rondknallen (ik hoor daar overigens niet bij), moet je tegenkunnen..... :+
 
Goede hotels deel je niet met mierenn..kers.
Daarna hebben ze waarschijnlijk een hekel aan 2 wielers.

Maar alle hotels van Luxembourgh staan op www.ont.lu (We kunnen niet boos blijven)
Dit is de Luxemburgse vvv.
 
Hotel Berg en Dal in Viande is ook goed. Hebben 2 persoonskamers voor 38,- inclusief ontbijt. Je hebt dan wel een douche en toilet op de gang, maar wat wil je voor 19,- de man...
 
www.slidersguesthouse.com

Inderdaad goed huis goede sfeer, nette mensen.

Zij Suzan reed een R-1
Hij Brandon reed een 916.

Dat overdreven jagers gedoe viel wel mee je moet iedereen in z'n waarde laten.
Zij hebben al het een en ander mee gemaakt.

nix dan lof
 
Op woensdag 21 januari 2004 20:01 schreef 280 km/h R-6 het volgende:
Dat overdreven jagers gedoe viel wel mee je moet iedereen in z'n waarde laten.

Op woensdag 07 januari 2004 18:36 schreef Dirkie het volgende:
Owja 2, het is een verzamelplaats voor gasten die de ring rondknallen (ik hoor daar overigens niet bij), moet je tegenkunnen..... :+

Die "gasten die de Ring rondknallen" zijn geen jagers, maar auto- of motorrijders die op de Nurburgring rondscheuren (knallen). Schijnt nogal verslavend te zijn :P
 
Ik vraag me af: waarom moet het nou een motorhotel zijn ?

Ben zelf ook aan het rondneuzen voor een week vakantie in de Eifel en ik kom zat van "zimmerfrei" gelegenheden tegen; plaats in de eifel zoeken en met google zoeken. Wil samen met mijn zoon eigenlijk gewoon zo op de motor stappen en gaan met die banaan, we zien wel waar we terecht komen.

Dus, inhakend op de hotels: Iemand ervaring om in augustus zo op de bonnefooi te gaan in de Eifel ???

Enkele sites:
http://www.mueller-kyllburg.de/
http://www.vogtshof-eifel.de/
http://www.bikertreff.de/
 
Augustus dan zijn ze in Nord Rhein Westfalen nog op vakantie dacht ik, dan zou ik het niet wagen. ;(

In augustus liggen de meesten aan het Garda-meer/Spanje of niet soms?

Ik heb wel inmiddels een paar via e-mail aangeschreven maar nog steeds reactie op gekregen, kennelijk zijn nu op winterdsport... ff geduld dus
 
Ik vraag me af: waarom moet het nou een motorhotel zijn ?

Ben zelf ook aan het rondneuzen voor een week vakantie in de Eifel en ik kom zat van "zimmerfrei" gelegenheden tegen; plaats in de eifel zoeken en met google zoeken. Wil samen met mijn zoon eigenlijk gewoon zo op de motor stappen en gaan met die banaan, we zien wel waar we terecht komen.

Dus, inhakend op de hotels: Iemand ervaring om in augustus zo op de bonnefooi te gaan in de Eifel ???

Enkele sites:
http://www.mueller-kyllburg.de/
http://www.vogtshof-eifel.de/
http://www.bikertreff.de/

Vogsthof ken ik. Eenvoudig doch goed (geen TV op de kamer; avondeten is schnitzelf of schnitzel of schnitzel :) maar d'r is ook een goeie pizzeria om de hoek). Prima startpunt voor mooie tochten (tip: zijstraatje tegenover 't hotel induiken). Je hebt kans dat je in het huis tegenover het hotel je hotelkamer vindt. Lekker gemoedelijk; motor kan overdekt en afgesloten gestald worden. En het bier is lekker :9

Een nieuw hotel, maar ik ken de eigenaar van een ander motorhotel uit de Eifel en hij heeft toen al foto's laten zien van het hotel dat hij ging kopen:
www.beim-holzschnitzer.de/
 
Motorhotel Daytona ligt in dasburg tegen de grens van luxemburg is van een nederlander zijn we vorig jaar geweest heeft ook waanzinnige routes liggen
ligt 25 km van vianden waar je er eens echt voor kunt gaan zitten.

hotel im heisterholz ligt in de buurt van winterberg nog zo'n gebied waar je de enne bocht met de andere aan elkaar rijdt ook hier hebben ze hele goede routes liggen.

maar luxemburg is heel mooi om te rijden en dan op weg naar huis via francorchamps mooi om te doen
 
Motorhotel Daytona ligt in dasburg tegen de grens van luxemburg is van een nederlander zijn we vorig jaar geweest heeft ook waanzinnige routes liggen
ligt 25 km van vianden waar je er eens echt voor kunt gaan zitten.

hotel im heisterholz ligt in de buurt van winterberg nog zo'n gebied waar je de enne bocht met de andere aan elkaar rijdt ook hier hebben ze hele goede routes liggen.

maar luxemburg is heel mooi om te rijden en dan op weg naar huis via francorchamps mooi om te doen

idd, toppie hotelletje van Hans en Marlene Schenk

ZIt aan:

Haupstrasse 3
D-54689 Dasburg
Duitsland (vlak aan de Grens met LUX)
 
Even die motor-forum oma van haar rimpels ontdoen.

Ik ben net terug van een weekje motorrijden in Duitsland, in de omgeving van Beverungen, Lauenforde en Warburg. Heb daar echt een ontzettend mooie tijd gehad, vooral ook vanwege het hotel/de villa waar we verbleven. De villa heet Villa Loewenherz en is ALLEEN voor motorrijders en bestaat al 25 jaar. Kun je nagaan wat voor een leuke sfeer er in dat hotel hangt. De mensen daar zijn ontzettend gastvrij, maken zich niet snel druk. Het eten is prima, de bedden zijn uitstekend, etc. etc. Die lui daar verdienen echt een flinke pluim. Voor het verblijf van zondag t/m vrijdag op basis van half pension betaal je slechts 115 euro!! Daarnaast heeft het hotel een stuk of 10 routes klaarliggen, die je zo kunt meenemen. Niks routes uitstippelen, kaart lezen etc. Alles ligt klaar!

Website: http://www.villa-loewenherz.de
full

Niet echt goed te zien, maar meer om een indruk te krijgen.
 
ik kan je Hotel ZurPost in Klotten (bij Cochem) hartelijk
aanbevelen. :P Zeer goed hotel met eigenaars die zelf ook motorrijden,
en die zelfs hun eigen garage leegmaken om jouw motor veilig te kunnen
stallen.Het eten is er perfect,kamers ook, je kijkt vanuit je hotel
zo uit over de Moezel,en de omgeving is er schitterend. Je kunt vd hoteleigenaars
ook routebeschrijvingen krijgen van de mooiste routes :9 :9 daar.En als je met
een grote groep komt, zijn zij zelf bereid als voorrijder de route te rijden.
Echt schitterend daar. :9 :9 :9 !En als je van lekkere bochtjes houd... :9 :9 :9 :9 :9 !!

:}
 
stom,stom, |( |( vergeet ik je het adres te geven:
Hotel Zur Post
Bahnhofstrasse 24
56818 Klotten/Cochem
tel:02671/7116
fax:02671/1311
E-mail: hotelzurpost.klotten@t-online.de
 
Echt, ik kan met nadruk Hotel Junk in Alf aanraden. Nederlander runt het sinds april ofzo, met hele familie heengegaan, en een motorhotel opgezet.
Echt super! Lage prijzen, de beste service!!!
Kregen roadmaps mee, inclusief roadmap houder(gratis allemaal), betalen doet ie niet moeilijk over. We hadden nog helemaal geen gegevens gegeven, 2 nachten geslapen en gegeten, en nog niets betaald. Konden zo wegrijden, zonder dat ie kon bewijzen dat we daar waren geweest.

1 woord: Respect!! :} :} :}

Zal adres nog ff opzoeken voor geïnteresseerden.
Ligt uberigens aan de moezel bij cochem in de buurt.
 
Echt, ik kan met nadruk Hotel Junk in Alf aanraden. Nederlander runt het sinds april ofzo, met hele familie heengegaan, en een motorhotel opgezet.
Echt super! Lage prijzen, de beste service!!!
Kregen roadmaps mee, inclusief roadmap houder(gratis allemaal), betalen doet ie niet moeilijk over. We hadden nog helemaal geen gegevens gegeven, 2 nachten geslapen en gegeten, en nog niets betaald. Konden zo wegrijden, zonder dat ie kon bewijzen dat we daar waren geweest.

1 woord: Respect!! :} :} :}

Zal adres nog ff opzoeken voor geïnteresseerden.
Ligt uberigens aan de moezel bij cochem in de buurt.

Kijk dat is goed nieuws, ik ga daar namelijk met pinksteren heen *D
Heet nu "hotel Der Holländer" op de Ferdinand Remystraat 1 in Alf aan de moezel.

Goede mond op mond reclame gehad zeker want ondanks het ontbreken van een internetsite zit het helemaal vol :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan