Goeie motorhotels Luxemburg/Duitsland

Kijk graag eens op www.langeman.nl
Vele motorrijders waren al bij ons. De motoren kunnen uiteraard lekker binnen staan!


Afgelopen weekend geweest. Hotel goed, eten goed en entertainment lachen :+
Het dorpje zelf is net de Twilight Zone, als het donker wordt gaan de luiken dicht en is het doodstil op straat niet veel te beleven dus. Was iig een mooi beginpunt voor het toeren en slechts 3 uurtjes rijden vanaf Rotterdam.
 
www.sauerlaender-hof-willingen.de is het ook goed vertoeven en Maas in Lutzerath is een aanrader

Kom hier al vele jaren, is altijd goed toeven bij Walter.
Is wel prijzig, maar het eten is goed.
Vorig jaar in Winterberg geweest, midden in town en vele maal goedkoper. Ook inpandig stallen van de motor was geen probleem.
Dit jaar ga ik naar het Zwarte Woud of naar de Eifel / Luxemburg.
 
Kijk graag eens op www.langeman.nl
Vele motorrijders waren al bij ons. De motoren kunnen uiteraard lekker binnen staan!
Hier ben ik vorig jaar nog geweest, maar dan wel in een appartement van de langeman.
Alles was prima verzorgt! Erg naar me zin gehad!
 
Hier ben ik vorig jaar nog geweest, maar dan wel in een appartement van de langeman.
Alles was prima verzorgt! Erg naar me zin gehad!

Ook diverse malen in een appartement (Lange Man) gezeten,alleen de hoofdbewoonster (een oude vrouw) op begane grond is een beetje doof,dus kon je meeluisteren als ze "gute zeiten/slechte zeiten" aan het kijken was,verder helemaal top.
 
Laatst bewerkt:
Met de pinksteren 4 dagen sturen geweest in het Sauerland, overnachting gehad in Hotel Sauerlander Hof in Willingen, goed weer gehad, fijn gereden en goed hotel.
 
afgelopen weekend na Motorhotel Gus geweest op de Hondsrug.

Een echte aanrader Susan en Gerben proberen het je helemaal na de zin te maken.

Mooie ligging ivb met de routes kunt alle kanten op zowel na de eifel als dieper richting zwarte woud en Luxemburg. En natuurlijk de hondsrug.
 
Is het eigenlijk te doen als je ineens denk "ik wil nu weg en ga een weekje door duitsland touren".

Kan je zonder wat dan ook te bespreken ook nog goed terecht ? Wil eigenlijk wel een weekje ofzo afzakken langs de duits/be;lux grens naar beneden en dan weer omhoog - hoe zit het daar met hotelletjes en gasthuizen ?
 
als je met een paar motorrijders bent en niet te laat aankomt is er altijd een plek en er zijn zoveel motorhotels dus wat let je.
 
Is het eigenlijk te doen als je ineens denk "ik wil nu weg en ga een weekje door duitsland touren".

Kan je zonder wat dan ook te bespreken ook nog goed terecht ? Wil eigenlijk wel een weekje ofzo afzakken langs de duits/be;lux grens naar beneden en dan weer omhoog - hoe zit het daar met hotelletjes en gasthuizen ?

Hoi Shades

Er zijn inderdaad voldoende motorhotels en gastezimmer
Maar wacht niet tot 6 uur in de avond want dan kun je nog altijd verder zoeken rustig op je gemak.

Ps Had jij toevallig vroeger niet een ZX12 ?
 
Hoi Shades

Er zijn inderdaad voldoende motorhotels en gastezimmer
Maar wacht niet tot 6 uur in de avond want dan kun je nog altijd verder zoeken rustig op je gemak.

Ps Had jij toevallig vroeger niet een ZX12 ?


Ah - goede tip.. Zit nu wat routes te fröbelen die zo rond de 250k liggen (met veel bochtenwerk). Lijkt misschien wat veel op een dag maar hou een ~50km/u aan is 5u tuffen + 2x een uurtje stoppen = 7u. Als je rond een uur of 10 gaat rijden moet je toch wel ruim voor zessen klaar zijn. Gelukkig is de insteek flexibel.

Ik had inderdaad een hele mooie zx12r (zucht ;( )- maar de GS is big fun en houd ik het veel langer op uit)

full
 
Laatst bewerkt:
Ah - goede tip.. Zit nu wat routes te fröbelen die zo rond de 250k liggen (met veel bochtenwerk). Lijkt misschien wat veel op een dag maar hou een ~50km/u aan is 5u tuffen + 2x een uurtje stoppen = 7u. Als je rond een uur of 10 gaat rijden moet je toch wel ruim voor zessen klaar zijn. Gelukkig is de insteek flexibel.

Ik had inderdaad een hele mooie zx12r (zucht ;( )- maar de GS is big fun en houd ik het veel langer op uit)

[afbeelding]


Ja mooie bike had je inderdaad. Maar de Gs is ook een mooie machine

En gezondheid gaat voor alles. Want ik dacht dat jij hem toen had weggedaan ivb met de zithouding.

Maar dan had ik toch de goede voor. Ik rij nog steeds kawa.

Maar zit niet meer bij de club waar jij ook vroeger ook op het forum te vinden was.



Hier ook nog wat site's waar je veel info kunt vinden.


Plan your motorcycle holiday or ride: find a biker hotel or motorcycle friendly accommodation
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaringen met verschillende motorhotels, misschien heb je er wat aan.




Motorhotel Vulkanberg,

Weer eens , een weekendje weg. Deze keer eens richting vulkaan eifel. Naar wat rond gemaild te hebben, kwam ik bij motorhotel vulkaneifel terecht. De site eens bekeken, het gastenboek en de foto’s(what the hell is this?!?!?!?) S’morgens vroeg de bike ingepakt, tanken en yeehaa!!! Via voeren, richting onze tussen stop, bikercafe griesdeck in nidrum. Een gezellig restaurantje c.q cafe. Hier de traditie getrouwe currywurst gescoord. Van hier een leuke route uitgezet richting manderscheid. Over de veelal autoloze Duits wegen, door dorpjes, waar ieder huishouden een tractor voor de deur lijkt te hebben staan. De door mij met zorg uitgezette route sneuvelde echter jammerlijk, in de aanloop naar een dorp(1 ingaande, 1 uitgaande weg) bleek deze weg afgezet door wegwerkzaamheden. Dus dat hele stuk weer terug(opzich niet erg, zaten leuke slingerwegen in). Onze(alternatieve) weg vervolgt. Wat mij wel opviel, is het mooie duitse landschap op veel plaatsen, ontsierd word door gigantische windmolens, eeuwig zonde van de vergezichten. Onze weg verliep veelvuldig door duistere bossen met een hoog “Ewig Singen die Wälder” gevoel. Toen we in manderscheid aankwamen, een naar mijn verbazing levendig dorpje, effe moeten zoeken naar het hotel. Het ligt niet echt aan de doorgaande weg, maar goed aangegeven via bordjes. Bij het hotel aangekomen, gelegen aan een doodlopende weg. Werden we meteen opgevangen door de gastheer wim, die ons meteen met naam kende(van de mail) Binnen effe wat gedronken met gast heer en gast vrouw marja, echt super gezellige mensen die eens wat anders in hun leven wilden. En uit eindelijk hun droom waar hebben kunnen maken. Het hotel is nu 4 maanden open, nadat het 2 jaar heeft leeggestaan. Wim en Marja hebben het in mei 2009 gekocht, en na grondig opknapwerk snel geopend. Er moet nog veel gebeuren, echter alles is netjes en schoon. Na een tijdje te hebben geouwhoerd, kwam ik er achter dat we 1,5u verder waren. Je had er meteen een welkom/huiselijk gevoel. Echt super relaxt. Nadat we ons geinstallerd hadden op onze kamer, effe wat opgefrist. Gezien het hotel op een berg ligt, heeft het een geweldig uitzicht over bergen en dalen. Je loopt vrijwel meteen, vanuit het hotel het bos in. Na een stevige wandeling door het dorp, hadden we zicht op de burcht. We besloten om eens een kijkje te gaan nemen, de afdaling liep echter via smalle(20 a 30cm) paadjes. Waar je,je echt niet mocht verstappen. De burcht was echt schitterend, echter tegenover de burcht lag een cafe wat zelfs nog meer trok. Nadat we wat gedronken hadden kwam het zwaardere werk, terug omhoog. Eenmaal terug bij het hotel, geprobeerd het verloren vocht terug aan te vullen.
In het hotel stond s’avonds een gourmet avond gepland, een lange tafel met meerdere setjes met alle gasten te samen. Qua eten niets te klagen, alles was ruim in overvloed. over het gezelschap des te meer, er was een groep brabanders, en 3 vrouwen alleen op de motor. Die volgens mij “de eens per jaar uitstapje zonder de vrouw/man” uitstapje hadden. En wilde dit aan iedereen nadrukkelijk laten merken. Zelfs onze gastheer verontschuldigde zich, voor hun gedrag. Na een goede nachtrust, s’morgens vroeg weer op voor het ontbijt. Geen ontbijt met veel toeters en bellen, maar gewoon goed!. Voor ons vertrek werd van iedereen nog eens een foto gemaakt, en werden we Uitgezwaait door Wim, Marja en hans hun jongste zoon.
Dit hotel is echt een aanrader, zonder dat het je meteen een rib uit je lijf kost. Wim, Marja en hun kinderen doen echt hun best om het iedereen naar de zin te maken. Wij gaan er zeker nog eens terug.

Welkom bij motorhotel Am Vulkanberg

IMG_1402.jpg


Wim, marja en Hans de nieuwe uitbaters van het hotel.(sinds 4 maanden) in totaal 12 kamers beschikbaar.

IMG_1404.jpg


uitzicht vanuit het hotel, jammergenoeg bewolkt op dat moment.

IMG_1395.jpg


Het ontbijt

IMG_1401.jpg


Ipv de standaard BBQ werd nu eens ge-gourmed

IMG_1398.jpg


Eenvoudig maar schoon

IMG_1377.jpg


IMG_1378.jpg


IMG_1379.jpg


IMG_1382.jpg


IMG_1385.jpg


IMG_1389.jpg


IMG_1390.jpg


IMG_1391.jpg


IMG_1376.jpg


Vogtshof von Wetteldorf in Schönecken

Ook een leuke locatie is;Vogtshof von Wetteldorf in Schönecken
leuke tussenstop(http://www.biker-ranch-eifel.de/ranch2/index.htm) Leuke tent met sfeer Onze tocht vervolgt, echt schitterend om te rijden! Mooie slingerbochten afgronden en meren. Ik heb mijn vrouw meerdere malen achterop voelen knijpen, als we weer een 180graden bocht in gingen.
Naar ruim 2 uurtjes rijden aangekomen in Schönecken. Bij ons motorhotel Vogtshof von Wetteldorf.( Vogtshof von Wetteldorf - Motorradtouren durch die Eifel - 500 km ohne Staus und Ampeln) De motor kon in de garage deze had plaats voor een motor of 8, en daarbij lag er volgens mij nog eentje naast. De hotel eigenaar stephan, was in de eerste instantie weinig spraakzaam, maar naar later bleek, had hij de dag van te voren een feestje gehad, en was nog niet helemaal bij. Wel een sympathieke gast. De kamers, in ons geval in het gasten verblijf aan de overkant waren eenvoudig doch netjes. In ons hotel was de tafel al gedekt voor ons, en we konden aanschuiven voor een jeagershnitsel met salat en pom frites. Het komt niet snel voor dat ik iets moet laten staan, maar was dit het geval. Na het eten nog geprobeerd om het er weer af te lopen door naar die burcht op de berg te klimmen, van onderaf leek het imposant, maar naar meerdere trappen te hebben bestegen, en we eindelijk boven waren(naar enkele adem pauzes) bleek dit een stuk minder te zijn de muren waren van hieraf niet te zien, en de toren bleken maar alleen uit een voorhelft te bestaan. Daarvoor dat hele f*cking stuk geklommen!! Na de afdaling nog even op het terras van het hotel bijgekomen, alvorens we ons te ruste leggen. S’ochtends was de tafel alweer voor ons gedekt, en stond er niet een zeer uitgebreid, maar ruimvoldoende ontbijt ter beschikking, broodjes,zwartbrood, roerei, gekookt ei, verschillende soorten beleg, en een thermoskan koffie op de tafel. Nee, over het ontbijt was niet te klagen.
Na het ontbijt op het gemak ingepakt, en eens gaan kijken wat de rekening was. Ook hierover niet te klagen, overnachting pp voor 30euro incl ontbijt, en een jeagershnitsel voor 7,5euro.
We hebben weer eens 2 fijne dagen kunnen rijden, zeker voor herhaling vatbaar.

weekendeifel001.jpg


weekendeifel3.jpg


weekendeifel5.jpg


Weekendeifel7.jpg


weekendeifel11.jpg


weekendeifel1.jpg



Bike-inn treis karden mosel

bij herman en petra doorgebracht in treis karden(bike inn), schitterend gebied om te rijden.
Herman en petra zijn zeer vriendelijk. Ook het hotel is dik in orde. Op zaterdag een bar-b-q buffet gehad, met dikke lappen vlees, worsten, hamburgers, schasliks enz. diverse salades en sauzen, anything you want. Ook het ontbijtbuffet is dik in orde. Daarbij een grote garage voor +/- 35 motoren, zodat ook deze veilig stonden.
Super locatie, aanrader!!

Afbeelding005.jpg


Afbeelding004.jpg


Afbeelding019.jpg


Afbeelding020.jpg



Afbeelding007.jpg



Afbeelding011-1.jpg


Afbeelding009.jpg


Afbeelding014.jpg


Afbeelding021.jpg


Afbeelding016.jpg


Afbeelding017-1.jpg


Afbeelding008-1.jpg


Afbeelding018.jpg




landgasthofgrevenstein sauerland

tijd geleden een weekend weer eens een nieuw(voor ons) gebied gaan ontdekken. Deze keer richting sauerland. We vertrokken tegen de middag vanuit maastricht. Aangezien de route binnendoor tot aan keulen niet zo boeiend is, zijn we het eerste gedeelte maar over de autoweg gereden. Vanaf keulen zijn we van er vanaf gekomen, en binnendoor richting Sauerland. Het klopt wat ze zeggen(vrijwel) geen rechte stukken, geen enkele weg is recht!
Je rijdt over bergen, en door dalen. Smalle wegen waar je direct in de afgrond kijkt.
Bij de biggesee, Zijn we gestopt voor de koffie, bij een aanleg steiger voor de rondvaart heb ik de HD maar effe geparkeerd. Deze had veel bekijks van de 65+ Biggesee bezoekers die een rondvaart gingen maken, eentje kwam mij nog effe vragen wat “Hij”(lees de HD) wel niet aan sprit gebruikte! Na de koffie op het gemak richting het hotel, toch de route maar een beetje ingekort gezien het al laat in de middag begon te worden. Het laatste gedeelte voor het dorp waar ons hotel lag, kwamen we nog effe op een gedeelte waar de weg was open gebroken, waardoor we nog een stukje off road moesten, daar is een electra glide niet echt geschikt voor.
Bij het hotel aangekomen, geheel in de stijl van de omgeving, werden we bij het uitpakken al opgevangen door de dochter des huizes. Na het in-chekken ben ik de motor in de schuur bij de buren gaan zetten, die zij huurden om de bikes zetten. En ook hun eigen motoren, een goldwing en een dragstar geparkeerd stonden. Het hotel ziet er authentiek uit, wit gestuucte muren met donker hout, het heeft iets gezelligs. De kamers zijn netjes, en schoon.De badkamers zijn, luxe met bad en douche. Na het installeren zijn we nog een blokje gaan lopen in de omgebung, berg op, berg af, ik had de pijpleeg. Wat betreft het eten had je keuze om a la card, of met de B-b-q mee te doen, natuurlijk wel binnen gezien de temperaturen. De B-b-q bestond uit sate’s, hamburgers, steak, braadworst. Daarbij frieten, stokbrood met kruidenboter en saladebuffet. Hongerlijden was geen optie!
Nog wat gedronken als afsluiter, en dan lekker onder de wol. S’morgens vroeg v.a 8.00u was het ontbijt buffet, wederom alles wat je maar kon wensen. Onze spulletjes bij elkaar gepakt HD uit de garage, en navigatie ingesteld. Ik had de avond ervoor al een route uitgezet. Gaan met die banaan. Echt geweldig om daar te rijden, een XL uitvoering van de eifel. Ondanks dat ze in sauerland zo motorminded zijn, heb ik toch wat aanmerkingen. Sommige wegen waren er zo slecht, gaten en stukken bijgemaakt, dat belgie erbij een pretje is om te rijden. Daarbij veel putdeksels kwamen zo ver uit de bestrating, of lagen zo diep, dat je maar beter kon slalommen wilde je, je schokdempers niet omzeep helpen. Maar het klapstuk vond ik toch wel de fijne split(grind) die ze net in de bochten gooien, waardoor je bijna op je b*k gaat.
Desalniettemin mooie omgeving met eindeloze routes. Zeker het herhalen waard.
Al bij al een geweldig weekend geweest, tegen de 600km gereden. dus! Als iemand eens die richting uit wil?

http://www.landgasthofgrevenstein.de/Bikerstreff.htm
Afbeelding013.jpg


Afbeelding011.jpg


Afbeelding008.jpg


Afbeelding012.jpg


Afbeelding015.jpg


Afbeelding017.jpg


Afbeelding002.jpg


sauer005.jpg



bikerhotel sonnenblick

dit is zeer de moeite waard!! Het hotel ligt in een dal niet ver van de moezel(3km) en treis karden. Alles aan het hotel is netjes verzorgd. En het personeel, en eigenaar bernd is zeer vriendelijk. De bikes kunnen aan de achterzijde van het hotel geparkeerd worden op een separate parkeerplaats met afdak. Er is een computer waarvan je routes kunt downloaden(garmin) en bernd staat altijd terbeschikking met raad en daad, eventueel met bike terughaal dienst waar we jammergenoeg gebruik van hebben moeten maken(niet mijnbike) er is eventueel gereedschap en motorbrug aanwezig.Het eten en drinken is ook volgens duitse standaard, in 3 gangen buffetvorm met verschillende keuzemogelijkheden, die muttie verzorgd dit nog zelf. Op zaterdag is er een bar-b-q waar ik veel moeite heb moeten doen om alles weggewerkt te krijgen(qua hoeveelheid) met penspijn tot gevolg. Er zijn verschillende soorten wijnen en bieren te verkrijgen, en regelmatig krijg je een moselfeuer onder je neus geschoven. Zaterdag avond verzorgd de eigenaar zelf de live muziek, echter dit had voor mij niet gehoeven.Dus buiten op het terras blijven zitten is een betere optie. De omgeving is schitterend om te rijden, bochten tot het je strot uit komt. Of gewoon langs de moezel af knallen en de verschillende leuke steden bezoeken.Een van deze steden is cochem, leuk om effe rond te lopen of terrasje te pikken. Onder de brug staat altijd een ruime verzameling motoren, dus altijd wat te zien. Ook hier lunchen kost je geen rib uit je lijf, een curryworst met pomfrits 4,60, snitsel met frit en salat va 5,50euro. Betaal je hier het 3 dubbele voor. Ook een boottochtje over de moezel is een aanrader(treis-cochen 11 euro pp) ongeveer 45 min op de boot, lekker op het bovendek, waar je tevens wat kunt bestellen.
Enig nadeel aan het hotel is; omdat het in een dal ligt heb je absoluut geen bereik op je gsm, met veel geluk boven op de berg of half uit het raam hangend kun je misschien net een smsje verzenden, maar eens een keer niet gebeld worden is ook wel eens lekker. Buiten de lutz heb je overigens wel
gewoon bereik.

http://www.sonnenblick-luetz.de/

dit youtube filmje wat ik online vond was wel handig, hadden de route op de kaart uitgestippeld.(niet op navi) en omdat ik dit filmpje gezien had kon ik het fijlloos vinden

100.jpg


101.jpg


079.jpg


080.jpg


047.jpg


045.jpg


041.jpg


054.jpg


059.jpg
 
bikerhotel sonnenblick

ik ken betere motorhotels, eten vond ik niet geweldig en zwembad, welk zwembad!
 
uhhh........

Wij zijn voor de hemelvaart in 2008 daar geweest, viel ons tegen.
 
Laatst bewerkt:
ik blijf zeggen als je naar de Eifel gaat is Maas in Lutzerath een goed adres en in Sauerland, Sauerlander Hof in Willingen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan