goeie rijscholen in West-Vlaanderen?

McHayez

Die hard MF'er
21 dec 2005
349
0
Lo-Reninge
Ik wil binnenkort m'n motorrijbewijs halen, maar moet dus eerst rijlessen volgen. Nu is niet elke rijschool die motor-rijlessen aanbiedt even goed. Zo zijn er die gewoon in de auto achter je gaan rijden en op hun gemak je leren hoe je motor rijdt.

Ik wil een instructeur die gebeten is door het motorrijden en die met hart en ziel anderen wil helpen de beste motorrijder te worden die ze kunnen zijn.

Ik woon tegen de Franse grens, maar wil gerust verder in West-Vlaanderen.
 
Ik heb zeer goede ervaringen met rijschool Willemyns, in Brugge. Zowel voor auto als motor. Ik ben begonnen midden in de winter en hij reed met de motor gewoon mee. Ik had ook privé-les doordat weinigen lessen in de koude 8-) .
Ik kreeg ook te horen dat ze hun lesmotoren verkochten en toen heb er 1tje aangeschaft. Nog steeds mijn 1ste motor (na 4 jaar).
 
Hier in Eeklo zit ook iemand die serieus gebeten is door het motovirus.
Heb er ook les van gead een paar jaar geleden.

Tis wel in Oost-vlaanderen :]
 
Ik heb zeer goede ervaringen met rijschool Willemyns, in Brugge. Zowel voor auto als motor. Ik ben begonnen midden in de winter en hij reed met de motor gewoon mee. Ik had ook privé-les doordat weinigen lessen in de koude 8-) .
Ik kreeg ook te horen dat ze hun lesmotoren verkochten en toen heb er 1tje aangeschaft. Nog steeds mijn 1ste motor (na 4 jaar).


Heb die zaterdag idd zien rijden in Brugge, wel met een voituurke. Misschien geen slecht idee om het met hen te doen, aangezien het examen zelf ook in Brugge is...
 
Ik heb rijles gevolgd bij Lust in Roeselare. Er was voor mij maar 1 reden om daar les te volgen en dat was de kortere wachttijd dan bij de andere rijscholen.
Ik heb tijdens die week rijles 4 verschillende instructeurs gehad (waarvan 2 heel goede die volgden op de motor), maar dat vind ik eigenlijk niet kunnen.

De eerste instructeur volgde mij met de wagen. Tijdens mijn eerste rijles maakte hij voortdurend van zijn kloten omdat ik zijn instructies niet volgde. Toen ik hem vertelde dat er iets mis was met de radioverbinding, zei hij dat dat niet mogelijk was. En inderdaad, bij stilstand was er geen probleem, maar vanaf het moment dat ik begon te rijden, was er alleen maar gekraak. Bij terugkomst in de rijschool zag die kerel dat er op het bord geschreven stond dat die radio wel degelijk stuk was. Hij is toen met hangende pootjes zijn verontschuldigingen komen aanbieden. Toffe eerste les!

Na de lessen was het tijd voor het examen. Aangezien ik nog geen eigen motor had, verwachtte ik toch nog voor het examen een ritje te kunnen maken met de lesmotor. We waren met drie lessers en we "bestegen" elk een moto toen ik zag dat op mijn motor de linkerspiegel afgebroken was. Geen probleem volgens de instructeur, "dan kom je toch gewoon met mij mee in de wagen tot aan het examencentrum". Ik heb dus die dag de eerste keer een motor tussen mijn benen gehad toen ik aan het examen begon!

Gelukkig was ik er in 1 keer door. Was dat niet het geval geweest, dan hadden ze er zeker nog van gehoord!
 
Terug
Bovenaan Onderaan