Goeie tourmotor voor beginner

japiedebaap

MF'er
4 jul 2009
100
0
Utrecht
Hey toerders,

Ik ben op dit moment nog bezig met mijn A rijbewijs, dus ik heb nog maar weinig ervaring.
Ik zit erover te denken om straks (als ik mijn nieuwe roze kaartje in handen heb) gelijk een tourmotor aan te schaffen. Ik heb al een aantal vrienden (met motors :P) gevraagd wat zij daarvan vinden, maar dat leverde me bar weinig op. Verder heb ik heel veel websites afgestruind en uitgebreid zitten lezen (ook dit forum) en daar werd mijn vermoeden bevestigt: namelijk dat toermotors nou niet echt de beste beginnersmotoren zijn.
Hoe deken jullie hierover? raden jullie mss eerder tourmotors af voor beginners, of denken jullie dat het wel moet kunnen?

Waar ik de motor voor nodig heb:
Woon-werk verkeer (half uurtje enkele reis)
In weekenden ga ik vaker naar limburg (vanuit utrecht; opgeteld doe je dan zo'n 400km in een weekend)
ik moet er mee op vacantie kunnen (2000-3000 km moetie wel aankunnen zonder panne :p)
daar bovenop heb ik een budget van 3000 euro. (jaja, arme student :P)
en hij zal haast altijd wel buiten staan (of onder hoes), want k'heb geen garage of afdakje. Ik kan dus ook amper eraan sleutelen als er wat simpels mee is.

Nou ben ik op diverse websites vaker Deauville's (NT650V uit 98/99) tegengekomen. En idd: dan heb je een tourmotor binnen het budget.
andere kandidaten zijn dan nog Kawasaki GTR 1000 en BMW RT's (over het algemeen 10 jaar oud, binnen die prijsklasse)

En welke van deze motoren kunnen jullie aanbevelen? wat zijn de voordelen van de een over de ander? als je een van de drie (of mss nog een andere) goed kent, wat vind je er dan van en wat vind je er slecht aan? Of zouden jullie toch zeggen dat je dr met 3000 euro niet komt, en dat ik mss toch maar 1000 eurotjes extra los moet maken?

Alvast heel erg bedankt, als je deze hele lap tekst uberhaupt hebt gelezen :D
Maarten
 
ps ben ik nou zo'n sukkel die zn thread in het verkeerde subforum heeft gezet?