Goldwing 1200 Aspencade 1985

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
Voor een maat van me.

De motor heeft net bij mij een grotebeurt gehad. Ik bel op "Bart, hij staat weer helemaal klaar hoor!" Krijg ik als antwoord: "Dan kom ik wel even langs met de Goldwing 1800, die ik net nieuw heb gekocht...".

Meneer was dus op slag verliefd geworden en heeft een nieuwe gekocht _O-

Nou goed, deze dan:

Banden gaan nog wel efkes mee.
Remschijven ook.
Remblokken nieuw.
Vloeistoffenwissel gehad, inclusief filters.
Nieuwe dynamo, incl modificatie.
Nieuwe brandstofpomp.
Nieuw startrelais.
Nieuwe accu.
Carbs zijn ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd.
Klepspeling prima in orde.
CDI vervangen.
Bobine vervangen+bougiekabels.
Nieuwe bougies.
Compressie op alle cilinders prima.

Minpunten:
Gebruikssporen. Een paar krasjes, slijtage van drukknopen, radio werkt (nog) niet. Verder de dingen die je mag verwachten met deze leeftijd en deze km stand: 65130 miles.
Verwacht onderhoud: balhoofdlagers, lekje in uiltaatsysteem.

Deze motor had enige jaren stil gestaan, ivm laad/accu problemen. Dat was dus de dynamo.
Vandaar dat de rest ook maar eens grondig onder handen is genomen.

Wie oh wie heeft interesse?

De motor staat in Tilburg.

richtprijs: €1695,00

GLI.jpg

GLII.jpg

GLIV.jpg

GLV.jpg
 
Een moderator die een topic in een verkeerde sectie opent? :?

Dit moet in de sectie: Te koop: slagschepen.
 
We verkopen hier toch geen auto's? En dan mist ie nog 2 wielen ook...


:+
 
Ghe ghe :')

[me] Martell gaat maar eens aan het ban-quotum werken B| [/me]

Voor ik het vergeet: er zit al een trekhaak aan (echt waar :') )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha. Ik ben wel gefascineerd van deze geamputeerde automobielen. Absoluut. Enige probleem die ik mijzelf voorzie is de grondspeling. Voor de lol is zo'n sport of supersport leuk. Maar als ik aankomende zomer een serieuze europa-toer wil maken lijkt dit me wat comfortabeler. :P

So call me crazy maar ik vind ze best geinig. :)

Ander punt: Hij moet buiten overwinteren dus zal ik vast een speciaal order plaatsen bij de zeilmaker? Ding past zeker niet onder m'n huidige motorhoes. _O-
 
Laatst bewerkt:
Haha. Ik ben wel gefascineerd van deze geamputeerde automobielen. Absoluut. Enige probleem die ik mijzelf voorzie is de grondspeling. Voor de lol is zo'n sport of supersport leuk. Maar als ik aankomende zomer een serieuze europa-toer wil maken lijkt dit me wat comfortabeler. :P

So call me crazy maar ik vind ze best geinig. :)

Ander punt: Hij moet buiten overwinteren dus zal ik vast een speciaal order plaatsen bij de zeilmaker? Ding past zeker niet onder m'n huidige motorhoes. _O-

Grondspeling?

Geen probleem. Je kunt zowel voor als achter, onafhankelijk van elkaar, zittend op de motor hoger en lager zetten (ingeouwde compressor). Net nog gecheckt :Y
 
Haha. Ik ben wel gefascineerd van deze geamputeerde automobielen. Absoluut. Enige probleem die ik mijzelf voorzie is de grondspeling. Voor de lol is zo'n sport of supersport leuk. Maar als ik aankomende zomer een serieuze europa-toer wil maken lijkt dit me wat comfortabeler. :P

So call me crazy maar ik vind ze best geinig. :)

Ander punt: Hij moet buiten overwinteren dus zal ik vast een speciaal order plaatsen bij de zeilmaker? Ding past zeker niet onder m'n huidige motorhoes. _O-


Bij de campingwinkel een paar familietenten kopen en aan elkaar naaien, dan moet het net passen :P
 
Grondspeling?

Geen probleem. Je kunt zowel voor als achter, onafhankelijk van elkaar, zittend op de motor hoger en lager zetten (ingeouwde compressor). Net nog gecheckt :Y

Net als een stadsbus die verlaagd bij in en uitstappen? _O-
Ik heb nog nooit op zo'n slagschip gereden. Weet niet of de eigenaar het een probleem vind als ik een illegaal ga proefrijden? Waar ik bang voor ben is als ik met mijn jonge enthousiastme een rotonde 3kwart neem dat dan die achterklep(zijkoffer :+ ) over de grond schhrraaaaaaapt. :]
 
Laatst bewerkt:
Zo, nou weer gewoon een auto motor verkopen, ok?
 
Net als een stadsbus die verlaagd bij in en uitstappen? _O-
Ik heb nog nooit op zo'n slagschip gereden. Weet niet of de eigenaar het een probleem vind als ik een illegaal ga proefrijden? Waar ik bang voor ben is als ik met mijn jonge enthousiastme een rotonde 3kwart neem dat dan die achterklep(zijkoffer :+ ) over de grond schhrraaaaaaapt. :]

Nou, efkes serieus. Bij mijn motorclub zitten, eeh, wat oudere rijders. Veel GL's, dikke BMW's, je kent het wel.

En ze zijn niet bij te houden _O- Die gasten zitten gewoon lekker met de radio aan, peukkie in de bek, voeten languit over de floorboards te sturen, terwijl die broekies ploeterend aanhaken en hopen dat er gauw een tankstop komt :)

En het klopt hoor, tis niet mijn model, maar het is opstappen en gaan :Y
 
Vond het altijd slagschepen die niets met motorrijden te maken hebben.
Nu wil ik er wel een hebben :Y voor ¨erbij¨ langs mijn caferacerke
Het zal wel de leeftijd zijn :?
 
Jammer dat de verkeerde mensen reageren.

Leve de slagschepen.

Sorry Martell, maar ik heb er al twee. (slagschepen dus)
Zelfs een slagschip met zijspan.

Succes met de verkoop.
 
Haha. Ik ben wel gefascineerd van deze geamputeerde automobielen. Absoluut. Enige probleem die ik mijzelf voorzie is de grondspeling. Voor de lol is zo'n sport of supersport leuk. Maar als ik aankomende zomer een serieuze europa-toer wil maken lijkt dit me wat comfortabeler. :P

So call me crazy maar ik vind ze best geinig. :)

Ander punt: Hij moet buiten overwinteren dus zal ik vast een speciaal order plaatsen bij de zeilmaker? Ding past zeker niet onder m'n huidige motorhoes. _O-
ik denk dat je je vergist in deze bakken.
je rijdt voornamelijk op koppel, heel relaxed dus. het frame van deze bakken is helemaal niet beroerd, je kan er heel behoorlijk mee sturen. voor de kixckstart hebben ze er eens een kneedown mee gedaan.
het is 100% plastic van buiten, roesten doet ie dus niet en een hoes is eigenlijk niet nodig.
als je interesse hebt moet je eens gaan proefrijden, het zal je zeker meevallen.
blijft alleen over dat hij lelijk is -O-
 
ik ben er niet zo happig op

maar ik denk als je een dikke europa toer met je vrouwtje gaat maken
dat dit wel de ideale machienes zijn
veel bagage ruimte en nog meer comfort
voor een schappelijke prijs
en kwa km er zij dingen die hebben het 3 voudigen gelopen en doen het nog prima dus dat zal het probleem ook niet zijn

ts suc6 met dit slaggenschip van honda
(en als de leeftijd er rijp voor is koop ik er ook een) ma dat duur nog wel 20 a 30 jaar denk ik
 
Heb zelf in een vroeger leven de 1100 Aspencade gehad, halve wereld mee gezien. Uiteraard zijn dit geen racers maar comfortabele kilometervreters waar je ook best hard mee kan. Het lijkt log maar als het rijdt merk je er niet zoveel van. Two-tone lak, radio aan, rugsteuntje erbij, wat wil je nog meer?

Niet veel geld voor zo'n toermachine. Suc6 met de verkoop! ;)
 
Heb zelf in een vroeger leven de 1100 Aspencade gehad, halve wereld mee gezien. Uiteraard zijn dit geen racers maar comfortabele kilometervreters waar je ook best hard mee kan. Het lijkt log maar als het rijdt merk je er niet zoveel van. Two-tone lak, radio aan, rugsteuntje erbij, wat wil je nog meer?
Kennelijk een 1800, met alles er op en eraan :)
Niet veel geld voor zo'n toermachine. Suc6 met de verkoop! ;)

Nah, komt goed. Heel veel haast is er niet bij. De eigenaar wil hem ook optisch helemaal tip top laten maken (deel opnieuw spuiten). Issie ineens weer 700 euro meer waard (in het voorjaar) :)
 
Als ik het goed heb 1984. Ik kan er een jaar naast zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan