Goldwing 1200

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
20.787
17
Assen
#2
Kijk eens bij het toermotoren gedeelte ;) .
Maar kun je ter voorlichting en vermaecksels ook vertellen waarom je goldwingfan bent?
 
5 mei 2018
98
3
43
Biddinghuizen
#3
Ik haalde in januari 2016 mijn rijbewijs. De goldwing was de eerste motor waar ik mee reed ivm mijn lengte ( 1,98 ) dat beviel me zo goed dat ik er 1 kocht. Inmiddels staat er ook een Kawasaki Vulcan 700 en een Honda VF1100 Sabre. Voor de lange afstand blijft de wing de grote favo. 95 PK en een dot koppel.
 
5 mei 2018
98
3
43
Biddinghuizen
#5
Hoe zijn ze sleutel/onderhoudstechnisch en hoe is de onderdelenvoorziening?

Onderdelen zijn er meer dan genoeg. Er zijn een paar grote Goldwing specialisten hier in Nederland met een berg onderdelen. De aftermarket spullen van Markland worden langzaam zeldzaam en dat is aan de prijzen te zien.
 

kndw

Die hard MF'er
16 nov 2002
375
0
Tubingen
#6
Ja, present. Rijd een GL1000



Sleuteltechnisch is het allemaal wat lastig omdat voor werk aan de koppeling, dynamo, en startkoppeling het blok eruit moet, en dat doe je niet even in je eentje. In ieder geval voor de 1000 wordt het ook erg lastig om interne delen te vinden (zoals lagerschalen).
 
5 mei 2018
98
3
43
Biddinghuizen
#7
Gisteren met de wing een rijvaardigheids en bochten training gehad op het politie circuit van Lelystad. Ik moet toegeven de wing is niet de beste bochtenmachine maar plat kan het wel. Ik heb nog nooit zo vaak de treeplanken tegen de grond aan gehad.
 
Laatst bewerkt:

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
9.633
21
#8
Ja, present. Rijd een GL1000

[afbeelding]

Sleuteltechnisch is het allemaal wat lastig omdat voor werk aan de koppeling, dynamo, en startkoppeling het blok eruit moet, en dat doe je niet even in je eentje. In ieder geval voor de 1000 wordt het ook erg lastig om interne delen te vinden (zoals lagerschalen).
Is gewoon te doen in je 1ntje, ik heb er meerdere gedaan in mijn 1ntje :Y
Maar je ben wel ff zoet :Y
Overigens blijft de 1000 mijn favoriet,zonder al die rommel zoals kuip en koffers
is het een heel leuke motor waar je zelfs redelijk sportief mee kan rijden.
Zo was hij ook ooit bedoeld als een sportieve toermotor. :]
 
Laatst bewerkt:

gonda

Die hard MF'er
8 nov 2008
593
0
48
gent - België
#9
heb zelf ook een gl1000, heb de fiets denk ik zo'n 15 jaar nu, 10 jaar geleden gerestaureerd, staat er nog steeds pico bello bij.
blok wisselen in je eentje is best te doen, karretje onder het blok, blok afsteunen op het karretje, bij hocus pocus met een rolkrik erbij en je rolt het blok er van onder. 'tis wel een forse klus, da's zeker waar. De GL gaat nooit meer weg, is een plezier om mee te rijden

 

Mojave

MF veteraan
13 aug 2015
2.488
0
#10
Mijn enige ervaring met een Goldwing was met een 1.800 zespitter. Dat was een zogenaamde bagger uitvoering, dus zonder topkoffer en met laag scherm. Die had ik gehuurd in Amerika. Ik zou eigenlijk op een Harley Electra Glide gaan rijden maar die vond ik erg zwaar met manouvreren. De Goldwing woog net zoveel maar voelde veel lichter, dat heeft Honda wat mij betreft goed gedaan.

Die 1.800cc en zescylinder in die uitvoering viel mij eerlijk gezegd tegen, qua soeplesse en comfort. Misschien had ik er teveel van verwacht. Het was niet verkeerd hoor, maar ik zag het voordeel niet t.o.v. bijvoorbeeld een 1.200cc blok. Nu heb ik nooit met een 1.200 Goldwing gereden, maar wel met andere 1.200cc motoren en die trekken net zo soepel en goed over het hele toerenbereik. Groter is niet altijd beter denk ik dan.

Ik lees graag mee in dit topic.
 
Laatst bewerkt:

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
9.633
21
#12
Mijn enige ervaring met een Goldwing was met een 1.800 zespitter. Dat was een zogenaamde bagger uitvoering, dus zonder topkoffer en met laag scherm. Die had ik gehuurd in Amerika. Ik zou eigenlijk op een Harley Electra Glide gaan rijden maar die vond ik erg zwaar met manouvreren. De Goldwing woog net zoveel maar voelde veel lichter, dat heeft Honda wat mij betreft goed gedaan.

Die 1.800cc en zescylinder in die uitvoering viel mij eerlijk gezegd tegen, qua soeplesse en comfort. Misschien had ik er teveel van verwacht. Het was niet verkeerd hoor, maar ik zag het voordeel niet t.o.v. bijvoorbeeld een 1.200cc blok. Nu heb ik nooit met een 1.200 Goldwing gereden, maar wel met andere 1.200cc motoren en die trekken net zo soepel en goed over het hele toerenbereik. Groter is niet altijd beter denk ik dan.

Ik lees graag mee in dit topic.
Ja het is gewoon een mode verschijnsel,steeds maar meer cc,s en zwaarder zelfs aan de 1000 en 1100 had je meer dan voldoende om lekker mee rond te toeren.Ik heb op alle
modellen gereden en zoals ik al eerder zei geef mij maar de gewone kale uitvoering.
Maar als er toch koffers en een kuip op moeten dan zijn de 1100 en 1200 meer dan
voldoende,die zijn tenminste niet zo groot en lomp als de 1500 en 1800.
Wat ik ook wel heel aardig vond rijden is de F6C.