goldwing banden

de meeste goldwing rijders hier , rijden met de Dunlop 491 Elite.II of met de Metzler ME880.
Ik ben net overgestapt van de dunlop naar de Metzler en tot nu toe ben ik wel te vreden.

de prijs in nederland weet ik zo niet, maar hier betaal je voor de dunlops en de metzler ongeveer...voorband $120.- ...achterband $140.-
 
Voor de BMW K1200LT (zelfde gewichtsklasse) zijn er twee favoriet:
Metzeler ME880 Marathon: goede band met lange levensduur (> 20k km)
Bridgestone BT020 Battlax: zeer goede wegligging, ook bij nat weer; levensduur minder dan de ME880.

De levertijd is momenteel niet zo gunstig, m.n. voor de Bridgestones. Prijzen willen nogal eens uiteenlopen, dus wat shoppen is gewenst.
 
Ik heb er pas zowel voor (160€) als achter (inclusief demonteren/monteren wiel 220€) metzeler opgegooid en bevalt prima
 
Ik had zelf de koffers al verwijderd maar die band was zowiezo al vrij prijzig ik geloof iets van 180 ex maar weet ik niet zeker
 
Klopt. Ik zie het net http://www.goldwinginfo.dds.nl/pages/nl/banden.html (hier). Heeft te maken met de velgen, waarmee radiaal banden een gevaarlijke combinatie vormen.
De url die je geeft is wel leuk, maar volgens mij nogal out of date.
Voorbeeld: Voor GoldWing 1500 heb je prachtige Michelin banden, maar die worden nog altijd niet opgevoerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan