Goldwing => beginmotor?

Een Deauville weegt met alle vloeistoffen trouwens ook zo'n 250 kilo, en is daarmee niet echt een lichtgewicht. Hij is prima handelbaar, maar natuurlijk niet zo goed als de Transalp.

De Transalp weegt niet veel minder hoor, dat is eigenlijk ook best een zwaar lor. Hij heeft wat langere veerwegen dan de Deauville en dat is leuk om over verkeersdrempels te hoppen maar ook een Deauville rijdt best soepel (heb wel alleen ooit op een 650 gereden, weet niet hoe de 700 rijdt).
 
Een Honda Deauville 700 heeft meer pit dan de 650. Ook zitten er wat meer veiligheids features op.
Met twee personen (ik ben niet de kleinste, dan heb je het over meer dan 200 kg!) erop heeft ie geen enkele moeite om vlot op te trekken.
Hij is veel handelbaarder dan een Goldwing of een transalp.
Als beginnend motorrijder zou ik die handelbaarheid zeker zwaar mee laten wegen.

Maar het beste advies is en blijft: proefritjes maken!
En bij een proefritje hoort ook: motor uit en kijk eens of je de machine voor en achteruit op de plek kan krijgen waar je hem wilt parkeren!
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor was een GL 1100 (1982 en 110 kkm). Ik heb hem nog steeds, want het zijn gewoon super degelijke en comfortabele motoren. Rij daarnaast nu ook een R1200RT, generaties verbeteringen verder en ontegenzeggelijk zuiniger, en een makkelijker motor om het korte werk te doen en ergens te parkeren. Toch kan de RT1200RT qua zitcomfort, motorloop en bescherming tegen de elementen niet aan de oude dame tippen.

Neem de tijd om aan de GL1200 te wennen en ze brengt je overal waar je wilt gaan, desnoods de wereld rond. Google maar eens.....
 
Een Honda Deauville 700 heeft meer pit dan de 650. Ook zitten er wat meer veiligheids features op.
Met twee personen (ik ben niet de kleinste, dan heb je het over meer dan 200 kg!) erop heeft ie geen enkele moeite om vlot op te trekken.
Hij is veel handelbaarder dan een Goldwing of een transalp.

Handelbaarder dan de GW geloof ik wel, maar een Deauville is zeker niet handelbaarder dan een Transalp.

Deauville 700 heb ik nog niet op gereden ... voorlopig maar even zo houden :P
 
@jessica33 niet om lullig te doen maar ik had aan me instructeur gevraagt en vanaf 22jaar mits je meteen zwaar motorrijbewijs behaald, mag je ook meteen zwaar rijden.

ben ondertussen wel beetje op internet aan het rondkijken naar verschillende modellen.

Gr, lars
Sorry... Ik zat in de war met de leeftijden... :$
 
Handelbaarder dan de GW geloof ik wel, maar een Deauville is zeker niet handelbaarder dan een Transalp.

Een Transalp rijdt wel heel anders dan een Deauville, aan zo'n allroad moet je echt even wennen en in het begin kan dat aanvoelen als minder handelbaar.
 
Een Transalp rijdt wel heel anders dan een Deauville, aan zo'n allroad moet je echt even wennen en in het begin kan dat aanvoelen als minder handelbaar.

Ik heb verschillende malen een Transalp meegehad als leenmotor, en ik vind het wel lekker rijden. Zeker niet onhandelbaar. Alleen de veerweg voor is echt langer, en dat is wel een beetje verrassend ;)
 
Zo had ik van de week een RT mee toen ik mijn GS voor een beurt bracht. En dan opeens een motor zonder die veerweg, dat is ook wel even wennen :+
 
ik vind een goldwing een mooie beginnersmotor.

even proefrijden en dan weet je meteen of het wat voor je is
 
Zo had ik van de week een RT mee toen ik mijn GS voor een beurt bracht. En dan opeens een motor zonder die veerweg, dat is ook wel even wennen :+

Kan ik me voorstellen, vooral bij drempels enzo ;)

Transalp heeft wel als voordeel dat hij minder schadegevoelig is als hij omvalt (hoewel die vleugeltjes van de Deauville erg nuttig zijn :+ )
 
Transalp heeft wel als voordeel dat hij minder schadegevoelig is als hij omvalt (hoewel die vleugeltjes van de Deauville erg nuttig zijn :+ )

Dat valt dus heel erg tegen helaas. De Transalp heeft ook nog best veel plastic en geen goede bevestigingspunten voor valbeugels. Toen de mijne dus een keer viel verbogen de valbeugels en beschadigden daardoor alsnog de kappen, mede doordat die ook over de beugel heenviel en dus met de wielen van de grond kwam. Geen goed ontwerp.

Vergelijk dat met de GS waar ik twee maanden terug mee om ben gevallen doordat een achteruitrijdende auto me omver duwde. De auto had meer schade dan de GS, die had slechts een paar krasjes op de valbeugels die er wel voor gemaakt zijn om echt echt op te vallen.

Het zou zomaar kunnen dat die vleugeltjes van de Deauville meer effect hebben dan de slappe valbeugel van de Transalp.
 
Hmm, ik weet ook niet hoe die vleugeltjes zich houden als je echt een schuiver maakt. Maar voor de categorie parkeerschades (dus langzaam of stilstaand vallen) zijn ze uitstekend. De linker althans, de andere heb ik nog niet uitgeprobeerd :+

Ik ben er wel voor om op een motor te rijden waarbij het niet meteen het einde van de wereld is wanneer hij een keer omgaat. Of dat nu via valbeugels is, of omdat het een naked is, maakt niet zoveel uit.
De Transalp weegt niet veel minder dan de Deauville hoor, dat is eigenlijk ook best een zwaar lor.

Zo'n 30 kilo minder, zie ik net. Ongeveer net zoveel als de kale NTV650. Het is nou eenmaal een gewichtige familie ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,


Aangezien ik ander werk heb over een maand kan ik dan ook niet meer op de fiets naar het werk toe en was ik dus aan het kijken naar een toermotor.


Als daily een goldwing, bedoel ben nog aan het motorlessen en mag over 3 weekjes op.


Ik ben dus 22, 1,75 en zon 70kg. zou ik een goldwing kunnen "handelen"?
(1200cc 4cil '85er)


Bij voorbaat dank!

Lars


Lars,

Voordeel van een GW is dat je lekker met je voeten aan de grond kunt. Een GW is goed te doen, maar geef jezelf de tijd om er aan te wennen. Op een gegeven moment kun je met zo'n ding lezen en schrijven.

Persoonlijk zou ik gaan voor een 1500. Nog wel iets zwaarder maar wel met (niet op de Interstate) een electrische achteruit. Een 1500 rijdt gewoon veel beter en is betrouwbaarder. De 1200 heeft als groot minpunt dat de dyname een keer de geest geeft en dan moet het blok er onder uit. Kost een paar centen.
Lees verder ook eens het honda goldwing forum

Suc6 met je keuze
 
Terug
Bovenaan Onderaan