Hoi allen,
terwijl ik druk ben met mijn nx en gsx heeft me pa ook weer motorproblemen. Hij heeft een canadese goldwing 1500/6. Hij had al wat electronicaproblemen toen ie hem kocht maar toen leken ze nog niet zo erg. Na verloop van tijd is het echter erger geworden en hebben we hem maar uit elkaar gehaald. De feiten:
-Bij de aankoop werkte de neutraallamp niet. Is nu getest lampje werkt wel maar de achterliggende electro niet.
-Na verloop van tijd is de voorverlichting kapot gegaan en de reverse is opgehouden met werken. Startmotor werkt nog wel.
-Nu we heb uit elkaar helaald hebben bleek een zekering telkens door te branden. Nummer 8 als ik me goed herinner. In een andere houder (nummer 4 head?) zat een 25A ipv een 15A !!.
En dan nu het echte probleem. In de rechterbos van de kabelboom naar voren is een groene draad (met witte blokjes) gesmolten. Koperdraad is intact maar de isolatie is gesmolten. Als ik hem meet meet ik zowel verbinding met de ground als verbinding met de +12v (via de 5A zekering bovenin).
Ik heb het vermoeden dat het probleem erger is dan alleen die gesmolten draad op die plek en zoek iemand die ervaring met goldwings heeft en die eventueel wat tips kan geven wat hiermee te doen valt.
Het probleem is ook dat ik de groen met wit geblokte draad niet in het bedradingscircuit kan terugvinden. En voor ik de hele motor uit elkaar haal om de draad te vinden leek het me verstandig een expert erbij te halen.
Is iemand of kent iemand een goldwing know-all die ons uit de brand kan helpen.
Liefst in de buurt (zevenaar, bij arnhem)
terwijl ik druk ben met mijn nx en gsx heeft me pa ook weer motorproblemen. Hij heeft een canadese goldwing 1500/6. Hij had al wat electronicaproblemen toen ie hem kocht maar toen leken ze nog niet zo erg. Na verloop van tijd is het echter erger geworden en hebben we hem maar uit elkaar gehaald. De feiten:
-Bij de aankoop werkte de neutraallamp niet. Is nu getest lampje werkt wel maar de achterliggende electro niet.
-Na verloop van tijd is de voorverlichting kapot gegaan en de reverse is opgehouden met werken. Startmotor werkt nog wel.
-Nu we heb uit elkaar helaald hebben bleek een zekering telkens door te branden. Nummer 8 als ik me goed herinner. In een andere houder (nummer 4 head?) zat een 25A ipv een 15A !!.
En dan nu het echte probleem. In de rechterbos van de kabelboom naar voren is een groene draad (met witte blokjes) gesmolten. Koperdraad is intact maar de isolatie is gesmolten. Als ik hem meet meet ik zowel verbinding met de ground als verbinding met de +12v (via de 5A zekering bovenin).
Ik heb het vermoeden dat het probleem erger is dan alleen die gesmolten draad op die plek en zoek iemand die ervaring met goldwings heeft en die eventueel wat tips kan geven wat hiermee te doen valt.
Het probleem is ook dat ik de groen met wit geblokte draad niet in het bedradingscircuit kan terugvinden. En voor ik de hele motor uit elkaar haal om de draad te vinden leek het me verstandig een expert erbij te halen.
Is iemand of kent iemand een goldwing know-all die ons uit de brand kan helpen.
Liefst in de buurt (zevenaar, bij arnhem)