goldwing gl 1100 dynamo probleem?

harcocarool

Rookie
24 mei 2010
7
0
Hallo, misschien is er iemand die mij kan helpen met het volgende probleem.

Mijn gl 1100 laad niet meer bij..maar blijft wel lopen als ik hem aanduw.
De lampen worden zwak maar gaan niet uit (kan alleen niet meer starten)

Nu denk ik dat de dynamo stuk is, maar hoe meet ik dat.
Met draaiende motor geeft de accu 11.3 volt af.
De drie gele draden van de dynamo: 1 draad geeft ong 2 volt . de 2de draad en de 3e draad ong 6 of 7 volt.
Graag jullie advies voor dat ik het motorblok er onder vandaan haal. Groeten Harco :]
 
Geen orgineele stator kopen maar een imitatie.
Die zijn veel sterker en vele malen goedkoper ook nog eens.
En vergeet niet alles goed door te lussen.
Dus alle stekkers er tussen uit vanaf de stator tot en met de spanningsregelaar cq gelijkrichter aan toe.
Bij mijn 1200 ook meerdere malen gebeurd nu geen last meer van.
Vaak smelten de stekkers er van en dan heb je het gedonder.
En natuurlijk veel verlichting op zoon fiets altans die van mij toch.
suc6 en laat het maar even weten hier wat je heb gedaan.
 
Precies hetzelfde gehad met m`n vt700 shadow dynamo was compleet verbrand.
Goede tweedehandse originele uit een VT750 gescoord voor 40 euro op marktplaats.
Wilde eerst bij carmo.nl kopen maar zag deze advertentie tis een gok maar hij zag er heel goed uit . Ingebouwd en alles was weer ok.
 
Tot en met de 1200 moet het blok er uit.
De 1500 daartegenover niet.
En ja een K*T werkje.
Kan je gelijk heel het motorblok goed schoonmaken en even een nieuw laagje verf er op.
Zie die er weer als nieuw uit.
Voor de rest sterke blokken hoor.
3 ton op de klok en nog als een zonnetje lopen.
Nou suc6 met sleutelen.
 
Hallo, misschien is er iemand die mij kan helpen met het volgende probleem.

Mijn gl 1100 laad niet meer bij..maar blijft wel lopen als ik hem aanduw.
De lampen worden zwak maar gaan niet uit (kan alleen niet meer starten)

Nu denk ik dat de dynamo stuk is, maar hoe meet ik dat.
Met draaiende motor geeft de accu 11.3 volt af.
De drie gele draden van de dynamo: 1 draad geeft ong 2 volt . de 2de draad en de 3e draad ong 6 of 7 volt.
Graag jullie advies voor dat ik het motorblok er onder vandaan haal. Groeten Harco :]
De gele draden geven wisselspanning af... Zeker weten dat je de multimeter goed had staan?
 
Tot en met de 1200 moet het blok er uit.
De 1500 daartegenover niet.
En ja een K*T werkje.
Kan je gelijk heel het motorblok goed schoonmaken en even een nieuw laagje verf er op.
Zie die er weer als nieuw uit.
Voor de rest sterke blokken hoor.
3 ton op de klok en nog als een zonnetje lopen.
Nou suc6 met sleutelen.
De 1500 en 1800 hebben dan ook een externe dynamo (die door alle kermisverlichting van de doorsnee GL rijder alsnog regelmatig doorfikken).
 
Dank jullie allemaal voor de reacties!
Heb inmiddels het blok zover los..alleen de kardan..schuift die er zo uit als ik het blok wegschuif.
Of moet ik de as vanaf het achterwiel er uit schuiven..

Groeten Harco
 
Dank jullie allemaal voor de reacties!
Heb inmiddels het blok zover los..alleen de kardan..schuift die er zo uit als ik het blok wegschuif.
Of moet ik de as vanaf het achterwiel er uit schuiven..

Groeten Harco

Cardankoppeling bij de uitgaande as (kant van het blok) loshalen. Het helpt om ook de klok even los te maken, zodat je meer speling hebt.

Daarna kun je de cardanas in de behuizing laten zitten, als je het blok wegneemt.
 
Gisteravond stond ie weer fier op zn wieltjes!
En voor de kruiskoppeling zat nog wel een borgveertje(ring)
Een aardige klus .. dat wel.
Iedereen bedankt voor de reacties en goede tips!

Mvg Harco
 
Terug
Bovenaan Onderaan