Goldwing GL 1100

Dreefie

Rookie
17 sep 2004
5
0
Amsterdam
Beste forummers, heb de kleppen van mijn GL 1100 laten inslijpen en herstellen, was alleen zo stom om niet een merkje te maken op de aandrijfwielen van de nokkenassen...........wie kan mij aan de afstel gegevens helpen???Cilinderkoppen zijn er dus afgeweest, schaam me diep, maar zit er wel ff mee, tnx.
 

PLR

meubilair
23 jan 2003
7.325
35
Ik zal eens in m'n persoonlijke bibliotheek duiken,kheb hier nog een GL1000/1100 boek legge erreges....
 

EgbertO

MF veteraan
23 jul 2002
1.539
3
Uit het GL1000 Workshop manual :

Timing adjustment
Turn the crankshaft untill the "1.T" on teh flywheel alighs with the the index on the engine blocks
The valves will be timde to no 1 pistons at TDC on its compression stroke


Dat is dus het punt hoe de krukas moet staan.

Voor de timing van de nokkenassen :
Dat gaat met een plaatje en aangezien mijn scanner niet werkt hierbij een de werkwijze :

Op de buitenrand van waar het deksel van de tandriem tegen de kop komt zit een markering, ongeveer in het midden - dus zover mogelijk vanaf de krukas
Op elke poelie staat ook een pijltje, twee openingen van de de tekst UP.
Dat pijltje moet bij de markering komen te staan

EgbertO