De motor:
GL1200 uit 1984
De voorgeschiedenis:
Ik heb deze motor gekocht nadat hij 8 jaar stil heeft gestaan. Met een aanhanger opgehaald en ben nu bezig om hem weer goed de weg op te krijgen. Ik heb al gedaan voor ik achter dit probleem kwam:
- Nieuwe bougies
- Nieuwe olie
- Nieuwe accu
- Carburateurs ultrasoon laten reinigen, terug in elkaar gezet met een revisiesetje
- Nieuwe brandstof, nieuw brandstoffilter
- Nieuwe luchtfilter
- Stukje mee gereden
- Nieuwe distributieriemen
- Nieuwe koelvloeistof
Het probleem:
Veel harder dan 100 wil ie niet en boven de 4000 tot 4500 toeren kakt hij in. Met minder gas geven pakt hij iets beter op en lukt het na lang klooien wel 120 te halen, maar zo hoort het niet natuurlijk.
Wat heb ik vervolgens gecheckt?
- Of hij genoeg benzine krijgt, maar de pomp gooit het er volgens mij harder doorheen dan een carburateur kan handelen.
- Carburateur membranen, eentje ervan is een beetje beschadigd, maar lijkt nog dicht te zitten. Hier ga ik sowieso een nieuwe voor bestellen.
Ik hoor daarbij veel over dat de GL1200's:
- niet genoeg power in de dynamo hebben om het op hoge toeren bij te houden, dus dat wil ik dit weekend nog controleren.
- problemen hebben met vervuiling op de krukassensor voor de timing, alleen schijnt dit alleen te zijn als die bij de distributieriemen op de voorkant zit, maar bij de vroege (die van mij) zit hij op de achterkant.
Zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd zie?
GL1200 uit 1984
De voorgeschiedenis:
Ik heb deze motor gekocht nadat hij 8 jaar stil heeft gestaan. Met een aanhanger opgehaald en ben nu bezig om hem weer goed de weg op te krijgen. Ik heb al gedaan voor ik achter dit probleem kwam:
- Nieuwe bougies
- Nieuwe olie
- Nieuwe accu
- Carburateurs ultrasoon laten reinigen, terug in elkaar gezet met een revisiesetje
- Nieuwe brandstof, nieuw brandstoffilter
- Nieuwe luchtfilter
- Stukje mee gereden
- Nieuwe distributieriemen
- Nieuwe koelvloeistof
Het probleem:
Veel harder dan 100 wil ie niet en boven de 4000 tot 4500 toeren kakt hij in. Met minder gas geven pakt hij iets beter op en lukt het na lang klooien wel 120 te halen, maar zo hoort het niet natuurlijk.
Wat heb ik vervolgens gecheckt?
- Of hij genoeg benzine krijgt, maar de pomp gooit het er volgens mij harder doorheen dan een carburateur kan handelen.
- Carburateur membranen, eentje ervan is een beetje beschadigd, maar lijkt nog dicht te zitten. Hier ga ik sowieso een nieuwe voor bestellen.
Ik hoor daarbij veel over dat de GL1200's:
- niet genoeg power in de dynamo hebben om het op hoge toeren bij te houden, dus dat wil ik dit weekend nog controleren.
- problemen hebben met vervuiling op de krukassensor voor de timing, alleen schijnt dit alleen te zijn als die bij de distributieriemen op de voorkant zit, maar bij de vroege (die van mij) zit hij op de achterkant.
Zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd zie?