Goldwing topic

Zoiets,maar dan alles in special paint,
1625578802231.png
 
Mooi hoor. Ik had een bruine en daarna een groene. Setje special paint erbij geregeld en toen werd ie echt mooi. 😀
Ik kwam begin jaren 90 Arjan van GL paints tegen ,hij herinnerde zich het spuitwerk nog wat hij in de jaren 70
van mijn motor had gedaan,hij verkocht toen veel van dat special paint,ook voor auto,s.
 
Dat zijn toch leuke momentjes. 😀
Ja inderdaad,ik kwam toen ook regelmatig bij GL paints om spuitwerk voor m,n baas te brengen,ik heb
daar toen ook een Corvette C3 gezien in special paint,dat was indrukwekkend om te zien op zo,n groot oppervlak.
 
Ja inderdaad,ik kwam toen ook regelmatig bij GL paints om spuitwerk voor m,n baas te brengen,ik heb
daar toen ook een Corvette C3 gezien in special paint,dat was indrukwekkend om te zien op zo,n groot oppervlak.
Ik heb altijd bewondering gehad voor mensen die zulke dingen (ogenschijnlijk) zo maar even doen. Kunstenaars zijn het.
 
Woensdag ga ik kijken naar deze.... En mits goed onderhouden, neem ik hem mee. 😍
Let er nog wel ff goed op wat het dot nummer is op de banden,lage km stand op een motor van
toch alweer 23jaar oud,dan is het de vraag wanneer de banden zijn vervangen,oudere banden mogen er op zich
nog goed uitzien,maar ga je er mee rijden kan uitgedroogd rubber heel snel voor problemen gaan zorgen.
 
Let er nog wel ff goed op wat het dot nummer is op de banden,lage km stand op een motor van
toch alweer 23jaar oud,dan is het de vraag wanneer de banden zijn vervangen,oudere banden mogen er op zich
nog goed uitzien,maar ga je er mee rijden kan uitgedroogd rubber heel snel voor problemen gaan zorgen.
Dank voor de tips. Het feest gaat niet door. Echtgenote is van mening veranderd. 🤔
 
Ben bang dat je dan ook weer terug gefloten word
rollingpin.gif
,als vrouwen eenmaal
iets in hun hoofd hebben is het niet meer er uit te krijgen😤;)
Overigens bof je nog dat je motor kan rijden,een maat van mij probeert al jaren
z,n vrouw zo gek te krijgen dat hij z,n motorrijbewijs kan halen en een motor kan
kopen,nou de hel is dan nog een prettigere plek om te verblijven :Y
 
Misschien kun je toch gokken met een particuliere motor, die zijn een stuk voordeliger. Dat lukte bij mij toen wel.

maar wel jammer, het was een mooie machine
Die 63 op het oog had was flink aan de prijs,voor dat bedrag koop je een 1800 met enig speurwerk,
weliswaar met veel meer km,s maar dat maakt voor een 1800 niet uit als hij goed onderhouden is,dingen kunnen
dan makkelijk meer dan een miljoen km,s aan.
Deze is zelfs nog een stuk goedkoper,
 
Laatst bewerkt:
Sinds eind maart ben ik ook in het bezit van een bankstel... Het is een Gl1500 uit '88.

Inmiddels ook ervaren dat niet altijd elk onderdeel even goed is onderhouden en stond dus stil na 750km met een benzineslang, die geen vacuum meer opbouwde...

Kleinigheidje blijf je houden :X

Vandeweek maar even de distributieriemen vervangen, om te voorkomen dat het geen kleinigheidje meer is... O-)
 

Bijlagen

  • IMG_20210327_142658.jpg
    IMG_20210327_142658.jpg
    335,3 KB · Weergaven: 28
  • IMG_20210330_143340.jpg
    IMG_20210330_143340.jpg
    369,4 KB · Weergaven: 31
Mooie witte,die kleur zie je niet veel,riemen is verstandig als je niet weet wanneer ze ooit vervangen
zijn of niet,ik heb dat toen ook gelijk gedaan,bij mij zaten de eerste er nog op,dus toen al 27jaar oud,
ik had erger verwacht,ze zagen er nog goed uit,ik heb Gates snaren gekocht,veeeeeeeel goedkoper
dan de originele die ook bij Gates vandaan komen,mocht je het type willen weten kan ik dat wel nakijken.
Benzine en vacuüm leidingen moet je eigenlijk ook goed nakijken,vooral als er met ethanol (E10) benzine
is gereden,daar kunnen die slangen niet tegen.
 
Mooie witte,die kleur zie je niet veel,riemen is verstandig als je niet weet wanneer ze ooit vervangen
zijn of niet,ik heb dat toen ook gelijk gedaan,bij mij zaten de eerste er nog op,dus toen al 27jaar oud,
ik had erger verwacht,ze zagen er nog goed uit,ik heb Gates snaren gekocht,veeeeeeeel goedkoper
dan de originele die ook bij Gates vandaan komen,mocht je het type willen weten kan ik dat wel nakijken.
Benzine en vacuüm leidingen moet je eigenlijk ook goed nakijken,vooral als er met ethanol (E10) benzine
is gereden,daar kunnen die slangen niet tegen.
Dank voor de tips!

Vermoed dat de riemen hier ook nog origineel zijn, de mijlenteller is dat niet, maar met gemiddeld 5.000km/jr zitten ze vast al voorbij de 'garantie'... Type van de Gate versie heb ik gevonden, dank voor het aanbod!

Dat van die ethanol houdende benzine zijn de meningen nogal over verdeeld, vroeg dat bij de Honda dealer in Duitsland, waar ie is gerepareerd, ze schoten daar nog net niet in de lach, het zou toch voornamelijk door het verouderingsproces komen.

Naja, wat ook, heb de andere benzineleidingen gecheckt, ze lijken zo op orde, net als de bougiebekabeling en radiatorslangen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan