Goldwing topic

Dank voor de tips!

Vermoed dat de riemen hier ook nog origineel zijn, de mijlenteller is dat niet, maar met gemiddeld 5.000km/jr zitten ze vast al voorbij de 'garantie'... Type van de Gate versie heb ik gevonden, dank voor het aanbod!

Dat van die ethanol houdende benzine zijn de meningen nogal over verdeeld, vroeg dat bij de Honda dealer in Duitsland, waar ie is gerepareerd, ze schoten daar nog net niet in de lach, het zou toch voornamelijk door het verouderingsproces komen.

Naja, wat ook, heb de andere benzineleidingen gecheckt, ze lijken zo op orde, net als de bougiebekabeling en radiatorslangen *D
Tja ze mogen daar in de lach schieten,Honda geeft zelf aan dat de Goldwing1500 niet geschikt is voor E10,buiten de
leidingen gaat ook de tank er van roesten.
 
Tja ze mogen daar in de lach schieten,Honda geeft zelf aan dat de Goldwing1500 niet geschikt is voor E10,buiten de
leidingen gaat ook de tank er van roesten.
Dat lees ik inderdaad overal op internet.

Op BLZ 28 van het owner's manual (GL1500 1988) staat:
... "There are two types of 'gasohol': one containing ethanol, and the other containing methanol. Do not use gasohol that contains more than 10% ethanol. Do not use gasoline containing methanol (methyl or wood alcohol) that does not also contain cosolvents and corrosion inhibitors for methanol."...

Voor mij betekent dit, dat ik de e10 en e5 varianten van euro95 moet kunnen gebruiken in de GL1500 1988.
 
Laatst bewerkt:
Tja je ben vrij om te gebruiken wat je wil,die E10 troep komt er bij mij niet meer in,het had
wel degelijk effect op een aantal slangen en ook begon mijn tank inwendig vliegroest te krijgen,ben
er gauw mee gestopt en sinds die tijd geen problemen meer gehad,ethanol trekt vocht aan dus niet goed voor een benzinetank van metaal,
ik tank alleen Esso synergy supreme plus ,rijd de GL ook nog eens een stuk soepeler op dan benzine van andere merken en geen
Ethanol.
 
Vandaag even naar Hilvarenbeek 'gevaren', op bezoek bij WingService.

Dr Antoon heeft nieuwe distributieriemen gemonteerd en nieuwe bougies gestoken, voorlopig kan het bankstel er weer even tegen. Ook nog wat vervangende windwings en een bagagekleppie voor de achterpassagier gescoord.

Ben super tevreden met de service en de koffie!

(nee, ik heb geen aandelen)
 
Hoe lang mag een originele set uitlaten meegaan? Zijn er gelijkwaardige vervangers voor de uitlaten van een Aspencade. 30000 is wel de max wat ik er mee gereden heb. Het worden net saucijzenbroodjes
 
Hoe lang mag een originele set uitlaten meegaan? Zijn er gelijkwaardige vervangers voor de uitlaten van een Aspencade. 30000 is wel de max wat ik er mee gereden heb. Het worden net saucijzenbroodjes
Tja dat ligt er maar net aan hoe de motor gebruikt is,de mijne zitten er al 130000 onder en zijn nog steeds goed,iemand
die veel korte stukjes en in de winter er mee doorrijd zal er heel wat korter mee doen,vervangingspijpen zijn er genoeg te vinden,
kijken bij de GL specialisten of zoeken bij de uitlaat verkopers,indien verkrijgbaar kan je dan het beste voor rvs gaan,roest nooit meer door.
Voorbeeld:
 
Laatst bewerkt:
Dat is echt grandioos, Bedankt
Ik denk dat deze ook onder die van jou passen,dit zijn originele dempers

Edit,bij nader inzien denk ik dat de uiteinden korter zijn,maar weet dat niet zeker.
 
Laatst bewerkt:
Net ff m,n GL van vers sap voorzien,nu eens een wat dikkere olie geprobeerd Motul 15W in plaats van 10W,
lijkt er nog stiller van geworden dan hij al was,eerst eens een stuk rijden en of hij er ook beter
door schakelt ,op de USA forums zijn er ook veel die 15W gebruiken ipv 10W.
 
Net ff m,n GL van vers sap voorzien,nu eens een wat dikkere olie geprobeerd Motul 15W in plaats van 10W,
lijkt er nog stiller van geworden dan hij al was,eerst eens een stuk rijden en of hij er ook beter
door schakelt ,op de USA forums zijn er ook veel die 15W gebruiken ipv 10W.
Altijd lekker gevoel om met schone olie rond te rijden! Had je olieverbruik tot nu toe? Anders zou ik zelf liever met dunnere olie rijden...
Toevallig vandaag mijn olie maar eens gecheckt zon 2500km na de wissel. Nog mooi tot het bovenste streepje *O*
 
Goldwing +fatsoenlijk onderhoud =mooie zomer. 👍
gl1000.jpg
 
Altijd lekker gevoel om met schone olie rond te rijden! Had je olieverbruik tot nu toe? Anders zou ik zelf liever met dunnere olie rijden...
Toevallig vandaag mijn olie maar eens gecheckt zon 2500km na de wissel. Nog mooi tot het bovenste streepje *O*
Nee 0,0 tussen de beurten(15000km),ik heb hele stukken zitten lezen en de opinie gaat toch richting dikkere olie,
voornamelijk omdat het beter is voor de bak en lagers,de dikkere olie blijft veel langer z,n viscositeit eigenschappen behouden,
dunne olie verliest die vrij snel al rond de 2500km,dat is op zich niet zo erg als je een vrij korte verversingstijd aan houd,
maar voor mensen die vrij lange aanhouden is een dikkere vol synthetische olie beter,in de USA word veel dieselolie gebruikt,
zoals Shell Rotella en Texaco Delo.
 
Nee 0,0 tussen de beurten(15000km),ik heb hele stukken zitten lezen en de opinie gaat toch richting dikkere olie,
voornamelijk omdat het beter is voor de bak en lagers,de dikkere olie blijft veel langer z,n viscositeit eigenschappen behouden,
dunne olie verliest die vrij snel al rond de 2500km,dat is op zich niet zo erg als je een vrij korte verversingstijd aan houd,
maar voor mensen die vrij lange aanhouden is een dikkere vol synthetische olie beter,in de USA word veel dieselolie gebruikt,
zoals Shell Rotella en Texaco Delo.
tsja, en in een volkswagen zit 0W-20, 40000 kilometer. wat ze er bij mij inkiepen maakt me niet uit, alle olie is beter dan geen olie. Het zal best 10W-40 zijn.
 
Nee 0,0 tussen de beurten(15000km),ik heb hele stukken zitten lezen en de opinie gaat toch richting dikkere olie,
voornamelijk omdat het beter is voor de bak en lagers,de dikkere olie blijft veel langer z,n viscositeit eigenschappen behouden,
dunne olie verliest die vrij snel al rond de 2500km,dat is op zich niet zo erg als je een vrij korte verversingstijd aan houd,
maar voor mensen die vrij lange aanhouden is een dikkere vol synthetische olie beter,in de USA word veel dieselolie gebruikt,
zoals Shell Rotella en Texaco Delo.
Klinkt logisch als je dat soort kilometers doet. Ben zelf meer van het vaak verversen. Wist ook niet dat je hier vol synthetische in kon doen.
 
Klinkt logisch als je dat soort kilometers doet. Ben zelf meer van het vaak verversen. Wist ook niet dat je hier vol synthetische in kon doen.
Die van mij rijd al vanaf dat hij hier in NL is (36000km) op Motul vol synthetisch,is nu inmiddels bijna een ton geleden.
Olieverbruik is niet meetbaar tussen de beurten,motortje snort nog als een nieuwe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan