Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja was dat maar zo,bij mij zat de bus gewoon klem tussen de lagers,monteur is zo,n 20 minuten bezig geweest op een heel klein randje,Je kunt bijna nergens tussen het wiellager en de bus komen, er zijn merken die denken wel na en hebben een sleufje aan het einde van de bus de meeste niks.
Heb al van alles geprobeerd en gekocht niks werkt behalve een ding en dat is geweld.
Dus wat doe ik , met een stalen pen of drijver met een 5 kilo vuistje net na het wiellager tegen de bus aan slaan, een klap is genoeg dan zit hij scheef en kun je het wiel omdraaien en dan heb je vlees om het lager er uit te tikken.
Nadietijd ff bijwerken de bus met de slijptol en klaar is het.
Tja lucky you,daar hoopte ik ook op maar helaas is dat bij een 1500 andersBij de GL1000 kan ik de tussenbus zo iets opzij drukken
Dan tik je het lager er zo uit
Ja was dat maar zo,bij mij zat de bus gewoon klem tussen de lagers,monteur is zo,n 20 minuten bezig geweest op een heel klein randje,
na veel proberen met een stalen pen kwam er uiteindelijk beweging in en toen ging het snel,het is inderdaad onbegrijpelijk dat
ze niet iets in die afstandbus hebben gemaakt om het makkelijker te maken,maar goed het is gelukt en met verse lagertjes is de boel
weer spelingsvrij.Overigens zat er behoorlijk wat speling op ,dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn dat het vet weggedrukt
is want het wiel zal wel op de vertanding van het cardan gedrukt hebben met zoveel speling,ik kon het wiel een aantal mm,s heen en weer bewegen.
Ja bij de meeste wel,alleen bij de GL1500 loopt de tussenbus ook nog door een gat in de naaf,je kan de busDe constructie met de tussenbus zit toch op bijna alle motoren zo?
In jouw geval zitten de lagers gewoon behoorlijk vast in de naaf.
Volgens mij is het de bedoeling om met een binnenlagertrekker (ik zou dan icm slagtrekker doen) het lager er naar buiten toe uit te trekken.
Kan ik dus nog 7jaar voorruit met de GLIk heb mijn gw1800 6cil onlangs ingewisseld voor een 750 X-adv omwille van het gewicht (ondertussen 70jr).ik heb er altijd met veel plezier mee gereden, koppel van hier tot ginder, winter en zomer 70km door alle weer, ik zie hem dagelijks passeren Want mijn buurman kocht hem.
Ja bij de meeste wel,alleen bij de GL1500 loopt de tussenbus ook nog door een gat in de naaf,je kan de bus
maar een heel klein stukje bewegen,met een lagertrekker heb je het zelfde probleem de rand van de trekker past er niet tussen.
Een oplossing zou kunnen zijn een bout lassen op de binnenring van het lager en dan met een slagtrekker er uit slaan,
dat was de monteur ook van plan maar deed nog een laatste poging,blijkbaar was het lager geschrokken van het vooruitzicht
van een hete las want hij ging eindelijk eruit
Ja,maar heb je gekeken wat deze kostIk zou zeggen dat zo'n model wel moet kunnen. Die grijpt aan in de radius van het lager en de kier die dan ontstaat tussen lager en bus.
Maar lassen zal ook goed gaan.
Bekijk bijlage 1769395
Is dat niet het doel van een GL danMaar je wilt toch wel lekker kunnen zwieren en zwaaien?
En dat is toch echt een stuk minder leuk als je steeds alles aan de grond rijdt.
Standaard kan je er best wel beheerst sportief mee toeren vind ik zelf, alleen lieten de remmen me dan nog wel eens schrikken, dus een paar andere klauwen op een niet te korte voorvork zou ik prima kunnen snappen, maar al die super korte SB swaps schieten hun doel voorbij, tenzij je alleen maar "cool" langs de terrasjes wilt toeren