Goldwing topic

Ff een vraag over een Goldwing......

Is zo'n motor geschikt om het gehele jaar buiten te laten staan? Dit omdat ik overweeg er een aan te schaffen voor dagelijks gebruik.

Nu weet ik dat veel van deze motoren een hoop electronica hebben zoals radio e.d en vroeg me af hoe dat nou gaat als zo'n motor in weer en wind staat.........Krijg je dan niet de ene na de andere kortsluiting???

Alvast bedankt!
 
Ff een vraag over een Goldwing......

Is zo'n motor geschikt om het gehele jaar buiten te laten staan? Dit omdat ik overweeg er een aan te schaffen voor dagelijks gebruik.

Nu weet ik dat veel van deze motoren een hoop electronica hebben zoals radio e.d en vroeg me af hoe dat nou gaat als zo'n motor in weer en wind staat.........Krijg je dan niet de ene na de andere kortsluiting???

Alvast bedankt!
Zie er genoeg buiten staan, het hele jaar door.
Word dan gebruikt als woon werkverkeer fiets.
Vraag niet hoe ze er uit zien maar rijden altijd.
Wel is het zo met de 1200 dat ze nu al wat op leeftijd komen en de bedrading wat ga uitdrogen.
Ik los het op met silicone spray te gebruiken.
Koop ik gewoon bij de action al jaren.
gebruik het voor de hele fiets en roesten ho maar.
succes met de aanschaf ervan.
 
Heej, dank je wel voor de reaktie Ruud!
Dat ze ouder worden is voor mij geen probleem, zo zie ik ze het liefst :P

en inderdaad, silliconenspray houd een hoop tegen.
 
Nou, het is geen 1200 maar een 1100 geworden. Knap beestje voor 29 jaar oud en rijdt als een zonnetje!

Hier wat fotootjes:

IMG_0094.jpg


IMG_0095.jpg


IMG_0097.jpg


IMG_0098.jpg


IMG_0099.jpg


IMG_0100.jpg


IMG_0093-1-1-1.jpg
 
uhhh.
1.98 mt groot
108 kilo schoon aan de haak
schoenmaat 49
en jij denkt dat ik op de jouwe of een brommer pas _O-

Mijne pappie die ongeveer de zelfde maten heeft als u... en overigens een gl 1500 se rijd.
Stapt zo op mijn brommert zonder problemen :Y
Overigens rijd t dan voor geen meter zoals ik hem hoor na t afstappen maar goed :9
 
Laatst bewerkt:
heb mij ook net een 1500 SE aangeschaft , bj 1994 en 89000 km , wit canadees.......


Heb de GL 1000 K3 tot 2000 gereden,(spijt als haren op mijn hoofd dat ik de 1000 heb weg gedaan) daarna de 1200 gereden, maar mn huidige vrouw durft niet achterop de motor en heb geen zin meer om in een groep te rijden of vakantie te gaan, rij nu een Virago 750 rij toch alleen maar kleine stukjes..

Ja wat een verschil, op de Wing ging ik in één ruk probleemloos naar Spanje, met de Virago met twee stops naar Arnhem.
 
Nou ben ik toch nieuwschierig naar het gemiddelde verbruik van een goldwing.

Bijvoorbeeld van een 1000 en een 1500
 
Laatst bewerkt:
GL1200 naked (die bestaan echt, import model) doet 1 op 17-19 afhankelijk van buitentemperatuur en hoeveel kleine weggetjes (veel remmen & optrekken) ik rij.
Maar eigenlijk meestal 1 op 18
 
Laatst bewerkt:
leeft dit topic nog altijd? leuk :-)

toevallig dat ik tegen dit topic aanloop.....en als ervaren ex-1500 piloot zag ik in het begin van het topic een opmerking over kouwe poten....
ik weet dat het een heul heul oude opmerking is , maar ik wil toch ff een oplossing aandragen.
ten eerste dit.....
ik had eerst een 1200 en geen last van kouwe voeten.
daarna met een 1500 niet alleen kouwe, maar ook natte voeten.
oplossing was simpel.
ik heb onder de valbeugels net voor de tenen met klemmetjes een rubber flapje gemonteert van een cm dik,en ongeveer een hand groot. da,s lekker stevig, let wel op dat ie niet telaag zit anders hoor je rare schraapgeluiden van dat rubbertje in de bocht.
snij ,m zo dat ie mooi aansluit tegen de onderkant van de cilinderkop.
het resultaat is verbluffend.
hoe hard het ook regent....geen natte voeten.
met Markland treeplanken met hakteenschakeling is er op de bevesigingsbeugel van de planken een gat vrij voor een hoekijzer waar de rubber aangezet kan worden .....zelfde resultaat.
 
Nou ben ik toch nieuwschierig naar het gemiddelde verbruik van een goldwing.

Bijvoorbeeld van een 1000 en een 1500

mijn ervaring is dat een 1500 bij normaal rijden in de zomer rond de 1 op 15 zit, in de winter kun je rekenen op een heel ander verbruik, zelf met dezelfde rustige rijstijl zul je zomaar naar de 1 op 10 to 12 gaan.
mijn vakanties naar Spanje deed ik met een verhoogde squire aanhanger achter de Wing met 2 personen .
aanhanger knotsvol...snelheid rond de 115 kmh, verbruik ongeveer 1 op 13.
we zaten op een totaalgewicht van zowat 1000 kilo.
een full dressed 1500 zit al aan de 450, dan nog 2 personen met helmen e.d. is ook zomaar 200kilo, en dan die volle aanhanger.
ga je boven de 130 gaat ie zuipen.
ik ben een keer met 160 teruggekomen van Spanje vanwege omstandigheden en toen liep tie 1 op 6
 
Geniaal spul zo'n Goldwing, ik heb nu sinds 3 week een GL1000K3 maar ik rij met net zoveel schik op m'n Goldwing dan op mn Vstrom.

b754c51d.jpg

83aae605.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan